Parcours status

Verzuurd op de nok of gecrashed in de afdaling, plaats hier je sterke verhalen
Mal
MTB'er

Re: Parcours status

Bericht door Mal » zo 30 sep 2018 10:52

Gister was t vochtige/compacte/snelle er weer van af.
Weer wat neerslag zou aardig zijn.

chielb
MTB'er

Bericht door chielb » zo 30 sep 2018 12:36

Het grootste deel van het parcour is prima te rijden, maar er zijn bepaalde stukken die zo verzandt zijn dat je je afvraagt of dat ooit nog goed komt... Bovenop de Zwarte Blink, de westkant van het parcour voor de kerf, er is vrijwel niet doorheen te komen. Mijn instelling is: vloeken tijdens moeilijke stukken hoort bij Mountainbiken, anders was ik wel gaan wielrennen, maar als er hele stukken zijn waar je moet lopen terwijl je daar normaliter kunt fietsen dan wordt ik daar licht sjagrijnig van...

Mal
MTB'er

Bericht door Mal » zo 30 sep 2018 15:09

Als je t fietspad bij paal24 gekruist bent,
dan komt r een lullig zand-klimmetje.
Gister werd t de 1e keer afstappen, de 2e keer niet, joechei !
Op t vlakke rulzand kwam ik tot de ontdekking dat
niet te hard trappen en ontspannen blijven t beste werkt (voor mij).
Boven op de ZwarteBlink gestopt voor t uitzicht.
(Helemaal niet om uit te hijgen. Ahem.)
T snelst ging de afdaling bij paal35-36 (ZuidWestHoek): 41,21 en 41,57.
Bij afdalinkje paal 41(?) stond r een meute midden op t pad.
Gelijk Mozes bij de Rode Zee heb ik heel hard "Yo" geroepen,
waarop de schare uiteen week.
Mountainbiker achter mij zei: "Ongelofelijk heh !?", of zoiets.
Doelde waarschijnlijk niet op mijn Oud-Testamentische vaardigheden.
Tevens ontstak de toorn des vleesches over mij door te gaan fietsen
na sportschool op donderdag. Autsch.

frankteb

Bericht door frankteb » do 04 okt 2018 18:05

Iemand nog nieuws over het artikel in de krant over een vergunning van de huidige route? Er staat in de krant dat de Stichting Duinbes dit aanhangig heeft gemaakt bij de overheid en dat de vergunning voor maart 2018 moet zijn geregeld. Anders volgt mogelijke sluiting. Bij aanvraag vergunning kan die datum wel verschoven worden.

zandhopper

Bericht door zandhopper » do 04 okt 2018 18:58

[UPDATE 2 oktober 19:45h]
Wethouder Frits Westerkamp: ''Wat er vanmorgen in de krant stond, is feitelijk juist. Ik hecht er wel waarde aan om aan te geven dat het hier om stappen gaat die we bij een handhavingsproces behoren te nemen. Met andere woorden, dit hoort er gewoon bij. We gaan er van uit dat SBB spoedig een vergunning aanvraagt en dat de gemeente hier aan meewerkt. De fervent mountainbiker hoeft zich dus nog geen zorgen te maken.''(Bron: politiek discussieplatform kust & duinstreek. )
[einde update]

Kopie van face book MTB NW https://www.facebook.com/MountainbikeNoordwest/

chielb
MTB'er

Bericht door chielb » di 09 okt 2018 20:17

Zondagmorgen was een stel mountainbikers bij paaltje 15 bezig om een jump te bouwen. Niet zo'n flinke, maar ik vroeg me later af: was dit wel de bedoeling?
Voor een betere plaatsbepaling: als je van het grote pad naar beneden rechtsaf de klim in gaat, heb je even daarna een kleine kuil waar je met wat snelheid weer uitkomt. Vroeger ging je rechts langs de boom, tegenwoordig zijn er wat paadjes links ontstaan. De jump werd gebouwd op de plek van de boom, op het hoogste punt.

zandhopper

Bericht door zandhopper » di 09 okt 2018 21:04

Nou het was een zaterdagse vrijwilligers actie vd club.

Het stuk bij de "Kneet" oftewel de Niels Blink had dringend onderhoud nodig ivm de fietsers die maar wilde paadjes maken. Dus de oude bocht is drastisch hersteld. Nou kon je daar al springen als je dat wilde en kunt :shock: maar dat was door het gebruik wat verzakt en verzand. Dat is dus opgelost en de illegale paadjes geblokt. Het goede spoor is mooi met takken afgebakend en ziet er prima natuurlijk uit.

Ben er zelf gister 3 x over heen gekomen met redelijke snelheid en je komt niet bepaald automatisch los. Daar moet je echt je best voor doen!!!!!!!!!!!!!! Pas de 3e keer dat ik vrij baan had en extra aanzette wist ik een beetje vd grond te komen.

Dus wat mij betreft is het goed gerepareerd :mrgreen: veilig en op alle manieren te rijden.

chielb
MTB'er

Bericht door chielb » wo 10 okt 2018 06:38

Is er ergens een overzicht met namen voor de stukken van het parcours? Ik kan ondertussen de Nok, de Zwarte Blink enzo, voornamelijk omdat ze als segmenten in Strava staan. De Kerf is ook wel duidelijk. Maar de Niels Blink? De Kneet?

zandhopper

Bericht door zandhopper » wo 10 okt 2018 07:48

zandhopper

Bericht door zandhopper » wo 10 okt 2018 20:16

zandhopper schreef:
wo 10 okt 2018 07:48
viewtopic.php?f=23&t=1461
Oftewel...

Je start bij de manege, de kuil zie je daar vast als eindpunt .
Via de wortelklim kom je bij het koninginneduin(zigzag).. die daal je razendsnel af...........
Je steekt het voetpad over en komt bij het gemene klimmetje............
Naar beneden en je klimt naar de dropafdaling, met bordjes!!
Wat rustig en je komt langs de Paardenweide, met zendmast!
Nadat je over de omgevallen boom bent krijg je vals plat met de afslag naar de afkorting.
Nu rechts omhoog de NielsBlink op. Hier passeer je het gedenkteken van Gerrie Kneteman!!!
Stukje na het asfaltpad ga je weer omhoog richting brug/wildrooster1; de FrederiksBlink.
Door de stuifduinen naar het uitzichtpunt; De Zwart Blink!!
Het bos weer in en dan ga je aldanniet over de springwortel,
Het fietspad naar Schoorl az over krijg je klimmetje Duin in...
Nu de zand/schapenhekkenvlakte naar de kerf!! Oja en wildrooster2!
Na fietspad Bergen az de ZW hoek in, hier kan je hoog en laag(afsnijden :cry: ) en heet dus ook wel Hoog/laag.
Het betonpad op :x :? :evil: en..
Bos in :D .... achter de Bokkenweide met watertappunt langs het slingertje tussen de boomstam door; de stronk vd 17hechtingen(au :oops: )
Slingerend langs start Il Primo kom je bij de NOK klim.
Om met de nokafdaling te eindigen, voor je bij de KUIL komt. Daar kan je ook kiezen voor het Halfordspaadje... dat wordt toch als een minpuntje ervaren gemiddeld :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Plaats reactie