valhelm

Verzuurd op de nok of gecrashed in de afdaling, plaats hier je sterke verhalen
diana

Bericht door diana »

RoCKHoPPeR schreef:Kijk daar is een opmerking!

Gewoon niets zeggen en ze komen er jammer genoeg misschien vanzelf achter.

Natuurlijk kun je iedereen wel blijven waarschuwen maar het blijft hun eigen verantwoordelijkheid en eigen keuze.
Heb je gelijk in maar ze moeten wel uit mijn buurt blijven want ook jij hebt er mee te maken als zo iemand met je mee gaat en bv een tak raakt.Of is het eigen schuld dikke....
Diana

KLEIN

Bericht door KLEIN »

Nico,

Krijg nu toch het gevoel dat je de boel omdraait. We hebben allemaal even veel recht op het duin. Het hele parcours staat voor iedereen open 7 dagen per week 24 uur per dag. Staatsbosbeheer doet haar stinkende best om dit voor ons allemaal (ook de 16 cm jongens en meiden) open te houden. Daarnaast hebben we het PWN gebied. Door vervolgens alles daarbuiten ook te claimen als lijkt er toch meer op dat jij je kennelijk meer wil toe-eigenen dan waar we 'recht'op hebben.

Zou socialer zijn als je je daar aan houdt en er niet toe bijdraagt dat mooie passages of wellicht het hele parcours verleden tijd gaat worden.
Namens heel veel andere bikers dank voor je medewerking.

Gr,

J.

nico

Bericht door nico »

Voor de goede orde: net als jullie rij ik op een xc fiets en blijf daarbij op de daartoe bestemde paden. In dit topic signaleerde ik fascistoide uitlatingen die ik, blijkbaar vergeefs, aan de kaak probeerde te stellen. 

frankteb

Bericht door frankteb »

nico schreef:Voor de goede orde: net als jullie rij ik op een xc fiets en blijf daarbij op de daartoe bestemde paden. In dit topic signaleerde ik fascistoide uitlatingen die ik, blijkbaar vergeefs, aan de kaak probeerde te stellen. 

met dit soort opmerkingen weet ik zeker dat ik je niet serieus hoef te nemen, man man ga lekker fietsen en probeer je gefrustreerdheid op die manier kwijt te raken ipv mtb-ers of mtb-en iets te maken wat het niet is/niet zijn

weet je wat het is nico, ik zie bij de start van de route zat freeriders die zich prima vermaken op de officiele route, ze nemen gewoon de afdalingen die er zijn en dat is prima, daar is de route voor, maar allemaal maar een beetje gaan lopen aanklooien in het bos betekent straks dat helemaal niemand er meer mag fietsen, het is een beetje een ik maatschappij aan het worden, terwijl het een wij gevoel zou moeten zijn, dus mountainbikers en freeriders, maar dan wel op het officiele parcours

tegen freeriders heb ik helemaal niets, ik vind het zelf leuk om te kijken met welke durf ze naar beneden komen racen!

gisteren weer een rondje gedraaid en toch weer mensen die drinkpakken etc laten slingeren, pakken die echt niet in je bidonhouder gaan  en willens en wetens achter gelaten worden grrrr

@on topic, draag een helm bescherm je koppie, zeker nu het weer wat muller wordt zal het aantal valpartijen weer gaan toenemen denk ik

Jaap Smit

Bericht door Jaap Smit »

Sorry, nog even on-topic tussendoor...

Aha, dus de helmloze en nagenoeg hersenloze bikers, die af en toe ronddolen in de duinen, zijn eigenlijk — om nog wat dieper in de oudheid te graven — de melaatsen van de hypermoderne mtb-wereld. Je kunt ze beter negeren, zeker niets tegen die malloten zeggen, en vooral ver uit de buurt blijven. Leerzaam, zeg. Ondertussen begin ik e.e.a. te begrijpen. Alhoewel dat niet meevalt als je slechts over een piepklein hersenkwabje beschikt.

Have a nice day.

nico

Bericht door nico »

Nog ff off-topic: ik heb net een stukje gefietst, maar vind nog steeds dat de vergelijking zich opdringt: 1) Er is iemand die zich BOSS laat noemen,2) deze persoon zet aan tot het verlinken en vervolgen van leden van een minderheid,3) die duidelijk herkenbaar zijn (in dit geval aan grotere voorvorken).Er zijn nog meer (subtiele) parallellen te trekken, zo vindt de vervolging plaats door een geuniformeerd Staatsbosbeheer...

diana

Bericht door diana »

Jaap Smit schreef:Sorry, nog even on-topic tussendoor...

Aha, dus de helmloze en nagenoeg hersenloze bikers, die af en toe ronddolen in de duinen, zijn eigenlijk — om nog wat dieper in de oudheid te graven — de melaatsen van de hypermoderne mtb-wereld. Je kunt ze beter negeren, zeker niets tegen die malloten zeggen, en vooral ver uit de buurt blijven. Leerzaam, zeg. Ondertussen begin ik e.e.a. te begrijpen. Alhoewel dat niet meevalt als je slechts over een piepklein hersenkwabje beschikt.

Have a nice day.
Dat bedoel ik dus. Je kan het niet uit de weg gaan want ook jij hebt er mee te maken.Ze komen altijd in je buurt.
Dit moet toch gewoon bespreekbaar zijn of moet er dan maar een groot bord langs het parcour 
Diana

Markk

Bericht door Markk »

Vaak zeggen beelden meer dan woorden, voor zij die het relaas van Jan nog niet hebben gelezen klik hier.

RJ Dio

Bericht door RJ Dio »

Kennen jullie dan dit verhaal.
Iemand (zijn naam is onbekend) gaat testen
wat hij voor de veiligheid nou het beste op
zijn hoofd kan gaan zetten.Hij gaat bovenop
een flat staan en laat een helm en een petje
naar beneden vallen.Na de valpartij een inspectie gedaan
wat er nu met die hoofddeksels aan de hand is.
Het bleek dat de helm kapot was en het petje nog heel.
En dus rijdt die persoon nu met een ????
Ronnie

Markk

Bericht door Markk »

Leuk verhaal, Ronnie!

Als je goed leest zal je toch tot de conclusie moeten komen dat de helm beter zijn werk heeft gedaan. Het gaat immers om het absorberen van de energie die vrij komt bij een val of klap. Vervormen, indeuken en/of breken hoort daar bij!

Maar, en dit is reeds eerder gezegd en geschreven, een helm heeft alleen nut als je iets hebt wat het beschermen waard is....

Gesloten