grote bosbrand

Verzuurd op de nok of gecrashed in de afdaling, plaats hier je sterke verhalen
Jeroen Huik

Bericht door Jeroen Huik »

Ik kom net uit het dorp; het is een komen en gaan van brandweerauto's.Van Texel, medemblik, enkhuizen, westwoud......overal komen ze vandaan.Zwarte blink en vogelmeer zijn haarden.Zoontje van mijn buurman zit in 't duin.Duimen voor veel regen vanavond en vannacht....
JWHNHUIK

zandhopper

Bericht door zandhopper »

Kom er net vandaan, mocht gelukkig het bos al niet meer in!Schenen 4 brandhaarden te zijn!

pieterrrrr

Bericht door pieterrrrr »

Hier in schagen komen de rookwolken voorbij dat is een goede 15 km van  schoorl. het stinkt hier behoorlijk
Dat moet een beste fik zijn, hopelijk geen mensen in de problemen.

Henk van H*

Bericht door Henk van H* »

Wat een ramp jongens!
We hebben deze zomer vaker over bosbranden gelezen, maar als het dan in onze duinen gebeurt, is het toch wel schrikken. Het lijkt er nu wel op dat alles onder controle is. De rook is in elk geval een stuk minder.
HvH

Dalli

Bericht door Dalli »

Ik ben rond 6 uur nog even het duin ingeweest. Bij de speelkuil werd ik teruggestuurd  (was toen dicht bij de haard)en ben toen via een omweggetje naar de Berenkuil gereden. Daar was een coordinatiecentrum van de brandweer. Het begon toen te hozen en ze waren er toen van overtuigd dat de bui voldoende was om de brand te blussen. Helaas niet.
Hoor net dat de 80 brandweerwagens voldoende waren om de fik onder controle te krijgen.
Morgen maar even langsfietsen.
Beter 1 fiets in de hand dan 3 in de schuur!

ZieMon

Bericht door ZieMon »

Kan ik zondag nog mijn rondje fietsen, of is het parcours, ter plaatse van de zwarte blink, ook ten prooi gevallen aan de brand ?

Ik heb er zin in om te vlammen en als de brandweer over het parcours te scheuren......(sorry ik kon het niet laten )
Veni, vidi, Fietsie

shrink

Bericht door shrink »

Triest jongens, als dat maar weer goed komt met die mooie unieke natuur die jullie daar hebben. Dat decor is toch de meerwaarde van het parcours in dit onvervangbare terrein. Het doet pijn om de verwoestende brand te zien in de diverse beelden in de media. Ik leef met jullie mee. 
There is more to the picture then meets the eye

Dalli

Bericht door Dalli »

Ik ben net weer even de duinen in geweest en het gebied is nog wel afgezet. Tot vanmiddag mag je er nog niet in. Er werd gezegd dat er nog een paar brandhaarden waren en dat het onderronds doorsmeulde.
Voor zover ik kon zien, ik ben niet verder dan de Berenkuil geweest,  is het parcours niet beschadigd.
Beter 1 fiets in de hand dan 3 in de schuur!

Vingro

Bericht door Vingro »

De Zwarte Blink is het meest Noord-Westelijkste puntje van het parcours, ik begreep dat daar een brandhaard zat. De Zuid-Westerwind heeft de brand naar het Noord-Oosten gedreven, van het parcours af dus. Als er een beschadiging aan het Parcours is zal dat dus alleen aan de Zwarte Blink zijn, afwachten dus hoeverre daar de boel is beschadigd.

Ik hoop dat mijn redenering klopt, dan zal de schade aan het parcours meevallen.

Hopelijk kunnen ze het vuur nu snel doven, en kunnen de inwoners van Schoorl weer snel naar huis.

Willy78

Bericht door Willy78 »

Vingro schreef:De Zwarte Blink is het meest Noord-Westelijkste puntje van het parcours, ik begreep dat daar een brandhaard zat. De Zuid-Westerwind heeft de brand naar het Noord-Oosten gedreven, van het parcours af dus. Als er een beschadiging aan het Parcours is zal dat dus alleen aan de Zwarte Blink zijn, afwachten dus hoeverre daar de boel is beschadigd.

Ik kan melden dat ons parcours niet is beschadigd. Ik had alleen last van wat rook, maar heb tijdens de 2 rondjes op vrijdagmiddag (van circa 13:30 tot 16:00) geen vuur gezien. Bij het ingaan van het 2e rondjes was de rookontwikkeling van de brandhaard bij de Zwarte Blink al een stuk minder. Aan de andere kant van de Schoorlse Zeeweg was de rookontwikkeling echter heel groot geworden.
Als je nooit remt, rij je te langzaam!

Gesloten