Gerrie Knetemann

Verzuurd op de nok of gecrashed in de afdaling, plaats hier je sterke verhalen
ZieMon

Bericht door ZieMon »

Ik zat net naar Holland Sport te kijken en die hadden een stukje over het feit dat Gerrie Knetemann vandaag precies 5 jaar geleden op het parcour bij Bergen is overleden. Roxane,de dochter van Gerrie was samen met haar familie naar de bewuste plek gegaan om er een gedenkteken te plaatsen. Hier werden zij door een boswachter weggestuurd. Ik vind dit totaal respectloos en zou graag willen weten wat jullie mening is op dit gebeuren. Misschien is er toch een mogelijkheid om er toch een gedenkteken te plaatsen, ik kan me vaag herinneren dat er vroeger iets van een kruisje gestaan heeft...
Veni, vidi, Fietsie

zandhopper

Bericht door zandhopper »

Ja zoals het verteld werd was het een enorme afgang voor SBB/de bewuste boswachter. De familie had ervoor gekozen prive een klein dingetje neer te zetten en bloemen te leggen en mochten dat niet even rustig afmaken. Een gesprek achteraf had me heel wat netter geleken.Nou ben ik er gemiddeld niet voor dat mensen zomaar overal gedenktekens plaatsen, maar voor zo'n man zou iets wel passend zijn.

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS »

Geen sjieke oplossing zoals het verteld werd door de dochter, maar je hebt het verhaal nog maar van 1 kant gehoord.........

Een gesprek vooraf had me ook wat netter geleken.

Als je het heel lomp wilt stellen is er een gedenkteken in andersman tuin geplaatst.(al weet ik natuurlijk dat de bossen openbaar zijn)

Ik denk dat SBB daar wel beleid in heeft(dit zal niet de eerste keer zijn...), en daar kunnen natuurlijk geen uitzonderingen op gemaakt worden.

Stefan

Bericht door Stefan »

Waar op het parcours was het eigenlijk?

VincentH

Bericht door VincentH »

Als het exact zo gegaan is als gezegd dan is de bewuste boswachter imo een botte lompe eikel (met name de opmerking over het is hier geen kermis is zeer ongepast).
Maar het is zoals Boss al zegt een verhaal van 1 kant zonder dat wij weten wat (en of) er hier al iets aan vooraf is gegaan) Ik denk dat SBB hier idd beleid voor heeft (anders heeft straks iedere boom een kruisje ervoor). De familie wilde dit zonder persaandacht doen dus ik vermoed dat ze dit ook niet in overleg met SBB hebben gedaan.
Neemt niet weg dat een excuus van SBB hier wel op zijn plaats zou zijn, dit had ook heel anders kunnen worden opgelost.

Ik ben benieuwd of dit een vervolg gaat krijgen.......
Vincent H

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS »

Stefan schreef: Waar op het parcours was het eigenlijk?

Onder de Niels Blink; paardenweide->singletrackje links(met escape over breder pad->breder pad naar beneden richting Julianalaan-> scherp naar rechts met veel remknippen-> na een 50 tal meter aan je rechterhand.

yo-eddy

Bericht door yo-eddy »

Kan me zo voorstellen welke boswachter dit geweest is en dat is inderdaad een social misfit vd eerste orde.... heel jammer

mtbschoorl
Admin Group

Bericht door mtbschoorl »

Tot een jaar geleden was er langs de Zeeweg op een stapel boomstammen tegenover de speelkuil ook een gedenkteken aangebracht. Soms lag er een bosje bloemen bij. Het is nu weg, evenals die stapel bomen. Maar het heeft er wel een paar maanden gestaan.Het was meen ik ter nagedachtenis aan iemand die  daar tot voor z'n overlijden dagelijks zat te genieten van het uitzicht.Verder heb ik de uitzending niet gezien, dus eveneens neutraal. Wel vraag ik me af, wat doet die boswachter daar? Want het is precies op het stuk waar de Freeriders al sinds jaar en dag de boel voor de mtb' ers verkloten. Ondanks tips, waarschuwingen enz. heb ik daar nog nooit een SBB-boswachter gezien. Je kunt er niet met de auto komen.

Sicco
Contacteer:

Bericht door Sicco »

Ik heb niets met wielrennen (gekke petjes), maar Knetemann vond ik zeker een kleurrijk persoon en het doet me wel wat, elke keer als ik de plek passeer.

Ik heb de uitzending gezien trouwens. Over koddebeiers houd ik mijn mond maar...

Stefan

Bericht door Stefan »

Oké! Misschien moet daar het mtb parcours maar weer hersteld worden op de oude manier, dan kan je daar helemaal ongestoord iets neerzetten.

Gesloten