Gerrie Knetemann

Verzuurd op de nok of gecrashed in de afdaling, plaats hier je sterke verhalen
HaJe

Bericht door HaJe »

De Kneet was een bekende wielrenner, dan vind ik een gedenkteken in het bos, aan een atb-parcours ook een vreemde plaats. Ook al was dat de plek waar hij zijn laatste adem uitblies. Stel dat dat bijv. in een supermarkt was gebeurd! Een beeld o.i.d. zou eerder thuis zijn op een plek langs een van de routes waar hij in Nederland mooie prestaties heeft neergezet.

Bij Casartelli en Simpson hebben ze dat overigens wel zo gedaan, maar die zijn voornamelijk bekend geworden doordat ze tijdens de Tour omkwamen. Zo was het met Gerri gelukkig niet gegaan.

Greyfox

Bericht door Greyfox »

Richard D.

Bericht door Richard D. »

http://www.rtvnh.nl/player.php?stream=ItemTV&item=44976
Op 1.16 min zie je iets dat gefilmd is met een mobieltje.
Geeft een beeld van de sfeer.

pjotr

Bericht door pjotr »

Ik vind het eigenlijk helemaal niet zo gek om op die plek een (klein) gedenkteken te plaatsen. We hebben het hier wel over een van onze grootste renners, ex-wereldkampioen, meervoudig etappewinnaar in de TDF. Hij heeft enorm veel betekend voor de Nederlandse wielersport. Om met Mart Smeets te spreken (DWDD vandaag) "Nederland heeft geen sportcultuur".

Greyfox

Bericht door Greyfox »

pjotr schreef: Om met Mart Smeets te spreken (DWDD vandaag) "Nederland heeft geen sportcultuur".

Sja, om met Jort Kelder uit hetzelfde programma te spreken "Is dat dan erg"?

Ik denk dat het van de meeste nederlanders niet zo hoeft om overal maar herdenkingsmonumentjes te plaatsen.
Langs de weg zie je ze ook regelmatig, maar herdenken doe naar mijn mening vooral in je hoofd.

Staat er eigenlijk ergens een standbeeld van de Kneet? Ik kan me bijna niet voorstellen van niet.

Quercus

Bericht door Quercus »

Dit geeft wel aan hoe moeilijk het is om hier een goed oordeel te geven.Het filmpje geeft een zeer kort moment weer van de situatie welke niet bepaald gunstig is voor de boswachter, maar niet weergeeft hoe het gesprek begon.Misschien iets voor de rijdende rechter (op de mtb deze keer)?Het toeval wilde dat ik op dezelfde dag met een kennis, die voor de eerste keer  op een mountainbike zat, hier aan het fietsen was en heel tactisch het verhaal vertelde over Gerrie Kneteman.Van schrik durfde hij niet meer de Nok en andere beklimmingen op de fiets te doen uit angst dat hem hetzelfde zou overkomen.Het was dus niet mijn snelste tijd........

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS »

Precies, de media kiezen nooit, lees NOOIT, de kant van de gezaghebbers(SBB, politie, gemeentes etc.)

"Het volk" is al snel geneigd om dat klakkeloos als waarheid aan te nemen.

Ik zeg niet dat je niets moet geloven wat in de media verschijnt, maar als er 1 business is waar je gemanipuleerd word is het wel de media.

Wil je er meer over lezen/zien dan verwijs ik je graag door naar het boek van Joris Luyendijk-Het zijn net mensen of de film Wag the dog met Robert de Niro & Dustin Hoffman.

Maar goed dat is ook weer media en moet je die wel geloven?????

Eigenlijk moet je alles zelf uitzoeken, alleen dan weet je het zeker!

VincentH

Bericht door VincentH »

BOSS schreef:Precies, de media kiezen nooit, lees NOOIT, de kant van de gezaghebbers(SBB, politie, gemeentes etc.)

Nee daarvoor moet je in Italie zijn

BOSS schreef: Wil je er meer over lezen/zien dan verwijs ik je graag door naar het boek van Joris Luyendijk-Het zijn net mensen of de film Wag the dog met Robert de Niro & Dustin Hoffman.

Eigenlijk moet je alles zelf uitzoeken, alleen dan weet je het zeker!

In dit geval wordt het zelf uitzoeken moeilijk, dus we zullen het nooit zeker weten. Ik denk overigens dat het stukje film niet echt in het voordeel van de boswachter spreekt. Blijf van mening dat je dit ook op een andere manier had kunnen oplossen, het blijft moeilijk communiceren....
Goeie film trouwens

Greyfox schreef: 
Staat er eigenlijk ergens een standbeeld van de Kneet?

Volgens mij niet, maar misschien dat iemand (die het zelf heeft uitgezocht) dit wel zeker weet .

Vincent H

zandhopper

Bericht door zandhopper »

Quercus schreef:Dit geeft wel aan hoe moeilijk het is om hier een goed oordeel te geven.Het filmpje geeft een zeer kort moment weer van de situatie welke niet bepaald gunstig is voor de boswachter, maar niet weergeeft hoe het gesprek begon.
Maar als de boswachter een beetje takt had gehad, neem aan dat ze daarvoor ook opleiding krijgen btw, dan  had hij de mensen gewoon aangesproken en later op een rustig moment de boel verwijderd en netjes opgeslagen bij SBB  of het opruimen zo wie zo aan leidinggevenden voorgelegd. T'is niet zo ingewikkeld vaak hoor.

_chris
Contacteer:

Bericht door _chris »

Is het niet een idee om het parkoers van Schoorl te hernoemen in
"Gerrie Knetemann Parkoers"?

Hoeft er verder niets gedaan te worden en blijft deze renner (ook al was het een wegrenner) voor altijd in onze nagedachtenis
DanDBikers

Gesloten