Namen van delen van het parcours

Verzuurd op de nok of gecrashed in de afdaling, plaats hier je sterke verhalen
Gesloten
dommel

Bericht door dommel »

Ik kom al jaren regelmatig vanuit Purmerend naar Schoorl (gemiddeld elke drie weken of zo), dus heb er al heel wat rondjes gereden. Op het forum zie ik echter dat er vaak verwezen wordt naar benamingen van plaatsen in het parcours. Met de Nok weet ik nog wel wat er bedoeld wordt, maar de Blink bijvoorbeeld weer niet.

Is er een lijstje (of een kaartje) op het forum met daarin de gebezigde benamingen?

Ben benieuwd!

Groeten van Harm

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS »

#Witte Huis/De kuil:Dit is de officiele start

#koninginneduin:Eerste klim.

#Paardenweide: open veld waar de werkschuur van SBB staat

#Niels Blink= daar waar Knetemann overleden is.(Je rijdt langs de Paardenweide, op een gegeven moment een singletrack(ST) op waar je na zo'n 200 meter kan kiezen tussen links de officiele route of rechts het brede pad. De ST komt op een gegeven moment weer uit op het brede pad. Vandaar gaat het naar beneden en scherp naar rechts. Het gebied aan je rechterhand is de Niels Blink.

Vroeger liep de route hier anders, iets oostelijker.

#Julianalaan: het enige asfaltfietspad wat je kruist

#Zwarte blink, dat steile huftertje in het open duin met die lange hobbelige zandafdaling.

#De Kerf: ligt ongeveer op 2/3 van het lange rechte pad aan de westkant van het bos

#Zuidwesthoek: daar waar je een keuze mogelijkheid hebt. Linsk onderlangs of rechts bovenlangs.

#Bokkenweide na het Schelpenpad duik je op de kruising van de Blijdensteins weg en de Julianalaan weer rechts het bos in. Na zo'n 400-500 meter rij je links langs een zandvlakte, de Bokkenweide. Hier zit rechts de doorsteek naar het NHD.

#De Nok: Wie kent hem niet

#Halfordspaadje; zowel het pad onderlangs in de Zuidwesthoek als het het alternatieve paadje voor De Kuil heten Halfordspaadjes. Deze neem je alleen als je er 100% zeker van bent dat niemand je ziet!

Ben vast nog wel wat landmarks vergeten.

Jaap Smit

Bericht door Jaap Smit »

En om enig idee te geven waar je wat tegenkomt...

dommel

Bericht door dommel »

@BOSS en Jaap Smit:

Thanksalot!

Groeten van Harm

fred (mtb-sport
Contacteer:

Bericht door fred (mtb-sport »

Leuke info, ik hoop er binnenkort weer eens wat rondjes te rijden.Enkele namen / locaties kende ik al, maar niet allemaal
It's all over in just 24 hours

shrink

Bericht door shrink »

Uniek en zeldzaam mooi parcours daar bij jullie in Schoorl, vind je zelfs niet zo mooi in het buitenland. Ik krijg er niet gauw genoeg van in ieder geval ook al omdat ik steeds nog in de adem kan rijden van al die grote mannen die daar al gereden hebben.
There is more to the picture then meets the eye

Jaap Smit

Bericht door Jaap Smit »

't Schoorlse parcours, fraai gelegen in de Noord-Hollandse Alpen...

_chris
Contacteer:

Bericht door _chris »

En weer de NH alpen maar dan vanuit een ander perspectief
(thanx to Oetzi!)
DanDBikers

HaJe

Bericht door HaJe »

Schitterende figuur zeg!

Hoe heb je die gemaakt?

Wat is eigenlijk het laagste punt van het parcours?

_chris
Contacteer:

Bericht door _chris »

De software die ik gebruik voor zo'n profiel heet:GPS-Track-Analyse.NET (GTA) en is  hier te vinden.Tis niet echt een knap software pakket (Duits en gedateerd) maar deze grafiek is skitterrendJe kan m ook draaien in de applicatie.Je hebt er een GPX file voor nodig met de juiste hoogte info (srtm3 oid)Het laagste punt weet ik niet, applicatie lijkt negatieve waardes te negeren
DanDBikers

Gesloten