Status 2010

Verzuurd op de nok of gecrashed in de afdaling, plaats hier je sterke verhalen
frankteb

Bericht door frankteb »

hebben ze van de Nok en de Zuidwest Hoek één klim gemaakt  dat wordt buffelen dan!

dommel schreef:Inderdaad zeeeer goed !

De bodem is keihard mét goede grip. Vooral de afdaling van de Zuidwestnok is een wasbord dat alles doet klapperen. M'n maat op zijn oldschool veringloze Cannondale had overal pijn !

Jaap Smit

Bericht door Jaap Smit »

frankteb schreef:Hebben ze van de Nok en de Zuidwest Hoek één klim gemaakt Dat wordt buffelen dan!
Nee, dat heb ik hier... ‘verzonnen’.

yo-eddy

Bericht door yo-eddy »

zandhopper schreef: Status ; zeeeeeeeeeeer goed!!Dus wie energie overheefd; op de fiets en knallen!![IMG]smileys/smiley32.gif" align="absmiddle" alt="Clap" />

Bedankt voor de tip, gister uit 't werk om 16:30 nog snel een rondje gedaan en gelijk mijn 3 jaar oude PR uit de boeken gereden, nieuw PR 37:57 , moet toegeven met deze snelheid waren er toch nog wel een paar gladde stukjes te voelen. Reed zoals gewoon zonder vering en vond het geklapper meevallen, alleen de afdaling van de NOK toch een beetje voorzichtig gedaan.

zandhopper

Bericht door zandhopper »

Hmm , licht modderig op een harde ondergrond. ZWAAR!!!!ZUIGEND(letterlijk en figuurlijk)Had het idee dat ik niet vooruit kwam, zwaar en moraal nul. Uit wraak toch een tweede rondje gedaan waar ik eigenlijk geen centje zin meer in had, relatief beter; oftewel gelijk aan de eerste.  Naar huis met schuin tegen gelukkig nog een ijsregenbuitje om de feestvreugde te completeren

surfboy

Bericht door surfboy »

....

Ik sluit mij hier helemaal bij aan. Gistermiddag rondje gedaan met een gevoel alsof ik meer dan 2x zoveel woog.
Halverwege de spanning in de banden wat verlaagt, dit scheelde iets.
Zonder de sneeuw/ijs is de grip in de bochten wel weer subliem, je durf gewoon veel meer. Met de lage snelheid van gisteren waren de bochten echter weinig spannend te noemen.

zandhopper

Sukkel dat ik ben, ben ik tijdens de gladde tijd goed denok afgekomen, maak ik nu op het vlakkere tussenstukje een stuurfout en beland (gecontroleerd??)over de kop in de berm. Goed te rijden; hier en daar snippers.

mtbschoorl
Admin Group

Bericht door mtbschoorl »

zandhopper schreef:Sukkel dat ik ben, ben ik tijdens de gladde tijd goed denok afgekomen, maak ik nu op het vlakkere tussenstukje een stuurfout en beland (gecontroleerd??)over de kop in de berm. Goed te rijden; hier en daar snippers.
Nou rijd ik al een jaar of 10 op Schoorl, maar de laatste keer al weer ruim een half jaar geleden. De afdaling van de nok tot aan de kuil heb ik in mijn herinnering niet eerder zo lastig meegemaakt. Het lijkt of je vlot door kunt dalen, maar ik moest 2x stevig in de ankers. Ook de afdaling koninginneduin, na de chicanes is lastig, knalde bijna tegen de eerste boom.Verder vooral stuiteren, maar dat kwam door 3 bar in de pijp. Ooit reed  ik dit rondje ruim 10 minuten sneller dan vandaag. Onvoorstelbaar.We lekker onderhoud gepleegd rondom de nok. 

Jeroen Huik

Bericht door Jeroen Huik »

Gisteren twee rondjes gereden op hartslag om niet te diep te gaan.De rondetijden zal ik niet vermelden maar het leek op jouw verhaal Gerard.Het parcours is zacht en traag en zo is mijn gesteldheid ook nog....Op naar de 5 van Schoorl........
JWHNHUIK

Nikaj

Bericht door Nikaj »

Yes! IJs en sneeuw zijn weg! Hoewel het nu wel wat anders kan zijn door de regen (?) was het parcours zaterdag eind van de middag droog en redelijk snel, op de met houtsnippers gerepareerde stukken na dan. Super dat er weer onderhoud is gepleegd Toch zie ik al smalle geulen ontstaan op enkele afdalinkjes, komt dat doordat mensen remmen met blokkerende wielen? Zonde, maakt die afdalingen minder snel... Nou ja, in elk geval vond ik het weer super season is opened!

zandhopper

RETESNEL!!Wel drukjes

Gesloten