Parcours status

Verzuurd op de nok of gecrashed in de afdaling, plaats hier je sterke verhalen
diana

Bericht door diana »

Parcours ligt er prima bij,maar wat valt het tegen als je na een paar weken weggeweest door het verbrande gebied fietst.Zo veel moois wat voor altijd weg is.
Diana

Dave

Bericht door Dave »

Inderdaad lekker gefietst net.@ Diana, ik verwonder me er over hoe groen het al weer is op plaatsen waar je net na de brand aan beide kanten van je fiets zwarte aarde zag.

diana

Bericht door diana »

Ja dat groen gaat verbazingwekkend snel!!
Diana

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS »

tsja, en dat is nou net niet de bedoeling.........

diana

Bericht door diana »

Ja van dat stukje lezen word je niet vrolijk Boss.Alles wat met zoveel liefde is opgebouwd krijgen we nooit meer terug.

Maar gelukkig blijven er altijd mensen die met beperkte middelen weer iets op willen bouwen.En door middel van dit forum blijven we er allemaal mee bezig.

Parcours ligt er ook vandaag prima bij!!Vraagje,hoeveel lucht in de banden??
Diana

zandhopper

Bericht door zandhopper »

Volgens de testen in een 2.25 net onder de 2bar. Vind ik ook altijd wel wat. Een smallere band kan je natuurlijk op een hardere vlakke ondergrond wat harder rijden maar ik vond de boel vanochtend gemiddeld niet hard. Hier en daar zand en wat zompig. Wel zeker tijd om de vakantie NN/RR ff naar FF om te zetten.

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS »

Bandendruk, je kan er een boek over schrijven.....

Alles hangt af van:

-waar rij je? NHD kan veel zachter dan Schoorl

-hoeveel weeg je?

-26 of 29?

-wat vind je fijn?

Ik rij in het NHD voor wel eens rond de 1 bar en achter 1.3/1.4 met RR2.4 en 82kg......moet je van houden. Het drijft lekker door de bochten en je zijwangen slijten onder je kont vandaan....

Henk van H*

Bericht door Henk van H* »

Ik vind de afdaling van de Nok gevaarlijk!! Ik bedoel het laatste (nu modderige) deel waar Niels gevallen is.
HvH

Henk van H*

Bericht door Henk van H* »

Nog even over het 'groen'. Langs het parcours zie ik veel bomen die weer uitlopen aan de onderkant. Vooral aan berken, eiken en vogelkers zitten soms alweer uitlopers van een meter!

Tsja, en dat gras...
Door de brand zijn er een hoop voedingsstoffen beschikbaar gekomen, waar sommige plantensoorten nu hun voordeel mee doen. Ook dat is natuur. In de prehistorie staken de mensen een stuk bos in de brand als hun akkers uitgeput waren. Op de vruchtbare as verbouwden ze dan een aantal jaren graan. Dat duurde echter niet lang, dan was de bodem alweer verarmd, en kon je er alleen nog maar schapen op laten grazen. En zo kreeg je heel vroeger die grote heidevelden. Gewoon een beetje geduld hebben dus. Begrazing moet dus wel, maar laat het nou eerst maar fff een beetje groen worden, zodat je dat akelige zwarte niet meer ziet. Toch?
HvH

ouwe

Bericht door ouwe »

Plaats reactie