Parcours status

Verzuurd op de nok of gecrashed in de afdaling, plaats hier je sterke verhalen
zandhopper

Re: Parcours status

Bericht door zandhopper »

Vandaag iets vroeger op pad ; 10.30 :P , had een verjaardag.

Benen hadden niet veel zin en parcours was al weer slechter; was ook erg druk en bv afd koninginneduin stukgereden. Met veel inhalen dus een wat lager tempo, ook lekker!!! :mrgreen: Afd vd Zwarte blink een file/opstopping, +- 8 rijders om een gevallen atb-er. Hij leek enigszins knock out maar er kwam langzaamaan weer wat zinnigs uit. Was alleen en had wat schade aan zijn hoofd, schrammen/sneetjes en heel erg veel last van zijn ribben.

George ging op pad om zijn auto te halen en ik nam de zorg even over van de hulpvaardigen en richting fietspad met 10 stops. Er kwam gelukkig wel wat verbetering in de situatie, wist ondertussen welke dag het was en waar zijn auto stond. :mrgreen: Op een bankje geparkeerd en een wandelaarster kwam ook hulp aanbieden. Kwartiertje op George gewacht en man met fiets naar zijn auto gebracht. Met de verstrekte pijnstiller dacht hij wel zelf naar de EHBO in Den Helder te kunnen ondertussen.

Snel bakkie bij G en wat te laat thuis.

Top dat zoveel mensen hielpen
en helaas dat sommigen alleen mopperen over de versperring................ :?

Sandhugger
Contacteer:

Bericht door Sandhugger »

Dus toch nog een sand hugger onderaan de Zwarte Blink :mrgreen: Zonder gekheid, het is echt link als je niet weet waar je mee bezig bent. Je kunt flink snelheid maken en tegen de tijd dat je die 2 kuilen beneden ziet is het te laat. Mul zand vind ik moeilijker dan modder of ijzel. Het is zo onvoorspelbaar en je voorwiel kan in no time overdwars staan.
It never gets any easier, you just get faster.

m@urice
MTB'er

Bericht door m@urice »

Met de Rabotop wedstrijd van gisteren nog in de benen besloot ik een relaxt rondje Schoorl te doen. Ik keek op van de slechte staat van het parcours, maar de schrik sloeg mij pas echt om het hart na het aanschouwen van een "stronkenverslindend monster" in de Noordwest hoek :shock: . Zou dit dan het einde zijn van het 'hele' rondje ???
Nog maar snel een rondje toe gedaan, just in case....... ;)
Bijlagen
schoorl.jpg
schoorl.jpg (185.22 KiB) 3533 keer bekeken

zandhopper

Sandhugger schreef: Zonder gekheid, het is echt link als je niet weet waar je mee bezig bent. .
Nou dit was zelfs een ervaren fietser op een Cannondale/lefty twentyniner die jarenlang regelmatig atb-de en al 30jaar op de weg reed!!

Dus.....blij dat hij een helm droeg!!!! :D

zandhopper

Hm, de stronkenvreter graaft gewoon alles om, ik dacht; stronken eruit maar blijft wel beetje hard..................niet dus.

Rest vh rondje begint ook alweer erg zanderig te worden, maar dit belooft ook weinig goeds......... :roll:

Afdaling van de zw blink war goed te doen, George had nog maar de grootste kuilen gedicht. :idea:

zandhopper

Helaas,
:cry:
250m Na de oversteek schelpenpad Schoorl a/z hebben de graafmachines toegeslagen en een stuk parcours verwoest. Trieste zandhoop rest.

Beste is daar links naar het schelpenpad en dat volgen totdat je weer rechtsaf langs het bos kunt rijden.

v_schultinge
MTB'er

Bericht door v_schultinge »

Is het niet fijner om gewoon de afkorting te fietsen?

zandhopper

Is uiteraard ook een leuke mogelijkheid, gaat alleen na maandje wel vervelen!

Hoorde dat de schade meevalt, alleen duin met moeilijke klimmetje is stuk. Kan je ook lopend overbruggen. Misschien dat de kraanmachinist doorhad dat hij verkeerd zat. Het is tenslotte de bedoeling dat we kunnen blijven atb'en!!!! :?

Sandhugger
Contacteer:

Bericht door Sandhugger »

....zonde. Moet er eigenlijk iets gebeuren met betrekking tot het aanleggen van de nieuwe route? Ik begreep dat de vergunning ook niet zeker is. Misschien ooit een leden bijeenkomst ? Nu komt al het werk bij een paar mensen te liggen.
It never gets any easier, you just get faster.

zandhopper

Vergunning schiet niet erg op, zie de nieuwsbrief hoe of wat.

Vanochtend Schoorl gereden; jawel gereden, kwam, met moeite, net aan door de omgeploegde stukken.

Er is een bordje omleiding geplaatst, maar de werkzaamheden langs het stukje parcours lijken aardig klaar en er is geen afzetting. Werd vandaag ook niet gewerkt. Beetje zelf inschatten wat verstandig of handig is. Even links het schelpenpad op en verderop het bos weer in is ook een goede optie.

Er is overleg met SBB of en zoja wanneer we hem weer beter begaanbaar maken.

Plaats reactie