Parcours status

Verzuurd op de nok of gecrashed in de afdaling, plaats hier je sterke verhalen
zandhopper

Re: Parcours status

Bericht door zandhopper »

Nog even een geheel rondje gedaan voordat we maandag omgeleid worden!!!

Startte achter een SJ fsr en hij daalde wel vreselijk snel, maar ik klom iets beter....

Veel , heel veel inhalen, en net voor me een groepje van de Zwarte blink af. In de afdaling door het zand wat ingehaald naar ze waren niet slecht, duurde tot het schelpenpad voor ik ze allemaal had. Nog een jongedame vd brug 2 "gejaagd" ....

Had 36 rond gehoopt maar dat werd 37.00 :mrgreen: SJ kwam niet lang na mij binnen.

:idea: Let op, er waren nu al klachten over ATBers die hinderlijk waren bij de werkzaamheden, en zelfs in het beton liepen wat net gestort was!!! Gedraag je AUB!!!!

Dus vanaf maandag bij het uitkijkpunt naar het fietspad en verderop weer terug. Een leuke omleiding!!!!!!

Afbeelding

joepie
MTB'er

Bericht door joepie »

Ga de omleiding volgende week ff bekijken, vindt het zelf juist wel leuk.
Pff 37, echt snel !

lolfietser
MTB'er

Bericht door lolfietser »

Zanderige omleiding!
Maar super dat ik vandaag 'gewoon' het rondje kon rijden. Een PR zat er toch al niet in met deze benen

Mark1970
MTB'er

Bericht door Mark1970 »

Het was erg goed te doen vandaag, het parcours ligt er prima bij. Complimenten aan de vrijwilligers die het elke keer weer onderhouden. De omleiding is prima, na het verharde deel bij de afslag linksaf een beetje mul, maar hoefde niet van de fiets af. Rondje duurde wel langer dan normaal, boven de 47 minuten. Ging ook niet echt hard moet ik eerlijk zeggen ;) .

frankteb

Bericht door frankteb »

Het was weer top geregeld in het Schoorlse bos, not!

Ga je weg met het voornemen lekker twee rondjes te fietsen, voor mij fietsen nog twee mtb-ers, eerste omleiding, even onwennig voor de twee andere fietsers maar mij al bekend. Hup het fietspad op, daarna weer met wat mul zand het parcours op. De kerf voorbij en bij de volgende kruising fietspad? Een lint midden over het pad, verderop een man bij het fietspad met nog een lint ervoor. Geen omleidingsbordjes te zien, zie wel fietssporen op het ruiterpad naar rechts, over het eerste lint gestapt en een lopend en fietsend doorgegaan, nergens kan je naar links richting parcours, het pad dat ik volg gaat helemaal naar zee. De mtb-ers die ik eerder passeerde stoppen eerder, slaan mij nog een tijdje gade en gaan weer terug, maar komen ook niet richting parcours. Ik ben van ellende maar het strand opgegaan, bij Schoorl aan zee weer het fietspad op, dan maar richting berekuil en richting Bergen, nergens afzettingen. Nog een stukje parcours meepikken en op het fietspad terug naar Bergen, wat kom ik daar tegen, compleet afgesloten, twee grote hekken over het gehele fietspad, nergens bordjes of meldingen, door de bosjes dan maar om er toch maar omheen te kunnen.

Was het nu zo heel moeilijk voor de werkers daar dit even te melden ergens?

zandhopper

Tsja. :oops:

Inderdaad eerste omleiding ok, en dan na de kerf de oversteek afgesloten, met een wazig; die kant op.... door de verkeersregelaar. Over het paardenpad naar verderop, grote hekken, toen maar een koeienpaadje langs het hek.... tot het PWN. Daar het schelpenpad overgestoken en aan de andere kant het Staatsbos weer in, en over diverse paadjes naar de ZW hoek. :mrgreen: (btw; deze oversteek is morgen weer rijdbaar).

Na de zw hoek de omleiding gevolgd, heel leuk en prima aangegeven. Zit alleen 1 steile zandklim in met dito afdaling.... met grote kuil. :shock:

Uiteindelijk kom je weer op het parcours. Even volgen en weer een probleem , een trekker dwars bij startpunt Il Primo. Een bestuurder die vindt dat je er niet mag komen en daar ik een beetje pissig werd naar een groepje werklui gereden. Uiteraard was niemand de voorman en vond iedereen ATBers vervelend. Netjes in gesprek gegaan maar helaas. Wel uitgelegd dat wij daar zolang er geen beton ligt gewoon mogen oversteken.

Beetje weinig medewerking ..... :(

Rayb81
MTB'er

Bericht door Rayb81 »

Kan men zondag wel gewoon via Il Primo naar de bokkenweide rijden voor de Rabotop of moet dit via kruip en sluip weggetjes? :?:

zandhopper

Status, ach....

Omleiding in NW hoek weggehaald, andere omleiding erg leuk, helaas bij de laatste oversteek is hetparcours bruut afgezet. Kan je alleen maar onder de linten door langs.....

Is nog geen oplossing voor.

Mark1970
MTB'er

Bericht door Mark1970 »

Vandaag een rondje gepoogd te rijden. De afsteek vlak voordat je het stukje fietspad op rijdt is geweldig, leuke klim in (ik moest er even af door het mulle zand), en daarna de racebaan Blijdensteinweg.
Helaas is de start daar aan het einde afgezet, en kun je er met geen mogelijkheid langs, want ze hebben daar net beton gestort.
Dus is het even zoeken.

Overigens merk ik op dat het beton nogal hoog op het pad ligt. Voor (toeristen)fietsers die daar komende zomer van het pad gebruik maken, is het verstandig niet naast het betonnen pad te komen. Het talud daarnaast ligt zeker 30 cm lager, is een behoorlijke drop, vooral voor kinderen...

De oversteek die met houten balken een 'soort van' gelijkvloers is geprobeerd te maken nekte mij het 2e rondje. Ik gleed daar met mijn voorwiel weg en reed mijn band van de velg. Tubeless, dus mocht naar huis lopen.
Overigens zijn de werkmannen inderdaad niet erg vrolijk, en dat voor mensen die de hele dag in het bos mogen werken :-).
Ik hoorde iemand klagen dat MTB NW de omleiding niet duidelijk had uitgepijld, wat ik weerlegde. Maar of dat effect had...

Rayb81
MTB'er

Bericht door Rayb81 »

Is de waterkraan nog open of is deze al gesloten? (vorst)

Plaats reactie