Parcours status

Verzuurd op de nok of gecrashed in de afdaling, plaats hier je sterke verhalen
zandhopper

Re: Parcours status

Bericht door zandhopper »

joepie schreef:Vet !
Zouden jullie zonder achtervering net zo hard kunnen gaan ?
Mijn gebit rammelt er nu al uit....

Bruggetjes lijken mij verrekte handig om over een hek te gaan.
Wat is het probleem er eigenlijk mee ?
Bruggetjes ben ik ook voor, even wennen maar erg leuk. :mrgreen:

Zonder achtervering kan je net zo hard zo niet harder omdat je lichter bent.... tenzij je heeeelveel uitgeeft. Hoe harder je over de hobbels gaat hoe minder last.... :? Mijn pr op de 29er ligt niet zoveel onder dat van m'n vorige 26er hardtail met ook nog vrij harde 80mm voorvork. :!:

Fainaru
MTB'er

Bericht door Fainaru »

Baan lag er zeeeer goed bij vandaag! 2 rondjes gedaan. Was weer best druk, maar iedereen hield goed rekening met elkaar! Ook weer is goed om te zien :lol:

Ray Duijn
friends

Bericht door Ray Duijn »

Zelf even naar gma geweest voor nieuwe zwarte route en toen nog even wezen kijken bij de nok in aagtdorp.
Er was opvallend genoeg ruimte over op de parkeerplaats :!:
Het was dan ook verdacht rustig en dus vast heerlijk om te rijden.

zandhopper

Op Schoorl wel erg groot stuk stuifzand bij de kerf, je kan idd ev via het fietspad erlangs, zeg maar de oude omleiding doen.

Ook bij de zwarte blink wat probleempjes. Binnenkort herstel.... als het weer het toelaat!! :roll:

Rayb81
MTB'er

Bericht door Rayb81 »

Heb in de afgelopen week 8 rondjes gereden, lag er eigenlijk supergoed bij.

Ja de bekende zandbakken ben ik maar lopend doorgegaan, goed voor de benen ;)

Op zondag wel veel valpartijen gezien, waarvan 2 voor mn wiel.

zandhopper

Helaas ging het idee van onderhoud vd week in regen op, volgende week weer een kans.

Heel rondje afgewerkt, viel niet tegen. Alleen het onverwachte zandstukje voor de zwarte blink schoot mijn klikpedaal los. Het andere zand was nipt verwerkbaar op de fiets. Maar er kwamen weinig mensen doorheen moet ik zeggen. Best wel bedrijvig maar de afstappers gaven gelukkig precies genoeg ruimte :mrgreen: Vreet wel energie!!!

zandhopper

Wauw, prachtig op Schoorl. Heerlijk rustig in het zonnetje, amper wind ;) Dampende bomen en nevel boven de duinen. Mooi uitzicht over zee met wolkenvelden ad horizon. Ja het was zo mooi, ik deed er gewoon wat langer over :mrgreen:

Kwam ook wel een beetje door de zompigheid.... op de eerste klim al naar de uitrijmodus overgeschakeld. Het zand was zowaar nu van een goed spoor voorzien, het bos was helaas zompig en modderspoorderig, de toertocht van gister heeft geen goed gedaan!!! :roll:

zandhopper

Onderhoud gepleegd; iets nieuws geprobeerd, schapenhek tegen het zand. T is dus de bedoeling dat je er overheen rijdt!!!

Verder afd nok, gemene klimmetje en de chickenrun vd drops hersteld.

En de zw hoek , zodat de notoire "o een kuil dus een afsnijding maken" rijders ook het pad weer kunnen volgen. :roll:

Rayb81
MTB'er

Bericht door Rayb81 »

Vandaag 3 rondjes gereden.
Lag er prima bij (mede door het onderhoudsteam).
Helaas was er wel goed te zien dat het parcours behoorlijk was aangetast door de toertocht van afgelopen zondag (bij natte omstandigheden).

Is het geen idee om Le Champion te vragen hun toertochten niet meer over het parcours te laten gaan?
Bij natte omstandigheden (zoals afgelopen zondag) wordt het parcours gewoon aan gort gereden.

Schapenhekjes deden prima hun werk overigens.

Zag dat Niki Terpstra ook vandaag in Schoorl was, met een mooie KOM op de Nok op en af.

frankteb

Bericht door frankteb »

Ook met droge omstandigheden rijden ze het aan gort, dit komt omdat de hele meute dicht achter elkaar aanrijdt, continue moet remmen voor de voorganger. Heuvelaf slippen ze dan met tien man zo de helling af, met remmen van bovenaan tot onderaan bij wijze ingedrukt.

Ook met klimmetjes remt één of valt stil, de rest moet van de fiets, lopend omhoog en dan is het zo kapot.

Plaats reactie