Parcours status

Verzuurd op de nok of gecrashed in de afdaling, plaats hier je sterke verhalen
zandhopper

Re: Parcours status

Bericht door zandhopper »

Hebben nog 1 hindernis van HaS aan de kant gelegd... waren ze vergeten ws....

Rustig uitrij-inspectie ritje gereden. Dat wij vertrokken kwam er net iemand over het Halfords paadje. Hij vond zichzelf nogal snel want wurmde zich langs ons. Vond het ook nodig dwars de zigzag klim op te rijden. Was wel meteen opgebrand daarna :roll: . Omdat hij ook na het gemene klimmetje het gewone pad blijkbaar niet interessant genoeg vond ging George even naast hem fietsen en heeft hem vriendelijk aangesproken. Tegen dovemansoren blijkbaar want na de paardenweide en boomstronk volgde hij het voetpad ipv parcours.

Beste Hans(leuk hoor, strava fly-bys) probeer eens gewoon het parcours te volgen, neem de kuil mee als je wat meer uitdaging wilt, en als je sneller wilt gewoon meer trainen!!! :mrgreen:

frankteb

Bericht door frankteb »

Toch maar even een rondje fietsen, lekker gestart, voorzichtig door het zand soms.

Krijg ik iemand in het vizier, lekker tempo, naderde hem tot 15 meter,snijdt hij waar het parcours zich opsplitst in een klein of langer rondje opeens een stuk af. Kreeg het idee om mij af te schudden ;-)

Haal hem daarna weer vlot bij, met wat verkeer in het open deel uiteindelijk toch wat achterop geraakt, maar opnieuw kom ik tot op 25 meter, snijdt hij de hele Zuidwest hoek onderlangs af :D en als je tempo nou nog nul is, maar een straf temp kunnen fietsen en toch de boel overal afsnijden?

Op het moment dat hij naar links duikt bij de Zuidwest hoek, kan ik een lach niet onderdrukken, hij kijkt op dat punt ook net achterom om mij te zien :mrgreen:

Jan Treur
MTB'er

Bericht door Jan Treur »

Veel stukken zijn weer beter te rijden. Bijvoorbeeld de afdaling van de Zwarte Blink heeft nu weer een goed rijdbaar spoor aan de linkerkant. De gevaarlijk(st)e afdaling van de Schoorlse Nok vraagt om wat voorzichtigheid, vanwege wat losser zand hier en daar.

zandhopper

Bericht door zandhopper »

Jan Treur schreef:Veel stukken zijn weer beter te rijden. Bijvoorbeeld de afdaling van de Zwarte Blink heeft nu weer een goed rijdbaar spoor aan de linkerkant. De gevaarlijk(st)e afdaling van de Schoorlse Nok vraagt om wat voorzichtigheid, vanwege wat losser zand hier en daar.

Nou, viel wat tegen net...

Afdaling nok zitten nu :? wat behoorlijke gaten voor de bocht....en het zand in de stuifduinen is nu helaas aan de winnende hand......

joepie
MTB'er

Bericht door joepie »

Net ff een wiel gesloopt waar je links en rechts kunt.
Schapehekkies lijken idd in de aanbieding.

Jan Treur
MTB'er

Bericht door Jan Treur »

zandhopper schreef:
Jan Treur schreef:Veel stukken zijn weer beter te rijden. Bijvoorbeeld de afdaling van de Zwarte Blink heeft nu weer een goed rijdbaar spoor aan de linkerkant. De gevaarlijk(st)e afdaling van de Schoorlse Nok vraagt om wat voorzichtigheid, vanwege wat losser zand hier en daar.
Nou, viel wat tegen net...

Afdaling nok zitten nu :? wat behoorlijke gaten voor de bocht....en het zand in de stuifduinen is nu helaas aan de winnende hand......
Ja, dat merkte ik ook vanochtend. Het gaat momenteel behoorlijk achteruit op een aantal plaatsen; ik had een paar keer een of twee voeten aan de grond nodig...

Jan Treur
MTB'er

Bericht door Jan Treur »

De regen deze week heeft het parcours goed gedaan. Alles is nu weer goed te rijden; ook geen zanderige rivierbeddinkjes deze keer.

dommel

Bericht door dommel »

Ook gisteren prima te rijden!
Wel geleerd dat ik meer afstand moet houden: bij het afrijden van de eerste anti-koeien-brug remde m'n voorligger voor de kuil die hij daar zag. Ik kon 'm niet meer ontwijken :oops: . Geen gewonden! Zag er vast nogal lullig uit. Bij mijn weten is deze actie gelukkig niet vastgelegd...

Jan Treur
MTB'er

Bericht door Jan Treur »

Ik had zoiets een aantal maanden geleden met een MTB-eenwieler waar ik achter kwam. Ik was geinteresseerd aan het kijken hoe hij dit deed totdat hij over een boomwortel 'struikelde' en ik hem alleen maar kon ontwijken door zelf ook te vallen. Zal vast ook wel grappig geweest zijn om te zien, maar ja, geen camera aanwezig.

Jan Treur
MTB'er

Bericht door Jan Treur »

Vandaag zoals te verwachten veel kleine takjes, maar ook twee bomen over het pad (waar je doorheen/onderdoor moet klauteren/kruipen): een vlak na het startpunt bij de Zwarte Weg (bij Duinvermaak) en een kort voor het gemene klimmetje. Verder werkt deze regenperiode erg goed voor het parcours, het losse zand wordt teruggedrongen.
Maar zie ook: http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/a ... -bos.dhtml

Plaats reactie