Parcours status

Verzuurd op de nok of gecrashed in de afdaling, plaats hier je sterke verhalen
zandhopper

Re: Parcours status

Bericht door zandhopper »

Boompje na Il primo start wordt vanmiddag weggewerkt, verder geen problemen; nog een grote dwarse tak verwijderd.

Jan Treur
MTB'er

Bericht door Jan Treur »

Goed werk!
Die tak, daar moest je inderdaad heel diep voor bukken...

joepie
MTB'er

Bericht door joepie »

Zorgde voor aparte situaties.
Langs t fietspad lag ook een hoop om ?
Al met al vandaag weer heerlijk gereden !

Enigste puntje van aandacht wat me toch van t hart moet is de kuil op t end.
Zelf ga ik graag op tempo de kuil uit.
Dat is niet altijd een goede combinatie met het overgrote deel wat de kuil overslaat.

Rayb81
MTB'er

Bericht door Rayb81 »

Ik zou zeggen, andere paadje dichtgooien zodat iedereen via de kuil moet :mrgreen:

zandhopper

Rayb81 schreef:Ik zou zeggen, andere paadje dichtgooien zodat iedereen via de kuil moet :mrgreen:

Nee joh, dan rijden ze de kuil stuk!!

Blijft wat moeilijk, het Halfordspaadje. Ik heb zelf nog nooit echt problemen gehad bij het uitkomen vd kuil. Ze rijden vaak daardoor wel hard langs de start, da's vaak listigjes met wachters en voetgangers. Als je zo hard kunt kan je natuurlijk gewoon de kuil nemen :?

zandhopper

Vrij hard gereden vandaag :mrgreen: , netjes door de kuil.

Paar zandkuiltjes, en stuk voor de kerf wat irri stuifzand in het bochtje. Mis dus wel wat grip hier en daar, en niet de vloeiendste rit :roll: met een voetje aan de grond de kuil in omdat ik te lang naar de boom keek. :?

Maar lekker gebuffeld!! :geek:

Jan Treur
MTB'er

Bericht door Jan Treur »

Alles wel aardig goed te rijden vandaag.

Dat stuifzand in die bocht brengt je in niemandszand als je niet uitkijkt en te hard wil gaan; beter is wat vaart minderen zodat je de bocht kan houden en rechts blijven.

Het afdalen in de kuil is ook wel wat opletten. Ik ga er ook maar weer wat vaker doorheen; uit gemakzucht vond ik mezelf toch wel vaak terug op het kleine (Halfords)paadje, daar kun je je snelheid zo lekker vasthouden...

Jan Treur
MTB'er

Bericht door Jan Treur »

Het zand rukt weer op; een paar keer een of twee voeten aan de grond. Ik probeer koppig zoveel mogelijk vast te houden aan het oorspronkelijke spoor, ook op zanderige plaatsen waar er al allerlei omwegen gemaakt zijn. Vlak voor de start van de klim van de S-berg in de zuidwesthoek ligt ook een zandbak, waar het tot woensdag nog lukte om erdoor te komen; vandaag niet meer. Er ligt al een paar weken een omwegspoor links achter die boom langs; de volgende keer dat toch maar nemen?

Rayb81
MTB'er

Bericht door Rayb81 »

Vandaag 3 rondjes gereden, wat een worsteling was het met dat mulle zand overal.

Bijna alles te rijden maar het houdt tegen als ik weet niet wat :P

Jan Treur
MTB'er

Bericht door Jan Treur »

Inderdaad veel zand gisteravond. Het niet steeds goed rijdbare deel zit met name tussen de eerste houten brug en de Zwarte Blink. Voor de rest gaat het het eigenlijk nog best redelijk. De afdaling van de Zwarte Blink wordt weer lastiger; het paadje links heeft verschillende diepe kuilen gekregen waar je overheen kunt proberen te springen of langs kunt proberen te glippen, wat gisteren lukte, maar succes is daarbij niet te garanderen bij hoge snelheid. Ook bij de afdaling van de Schoorlse Nok zijn er weer kuilen waar je iets mee moet ... op het heel smalle randje erlangs glippen (dat lukte deze keer nog), er overheen springen?

Plaats reactie