Parcours status

Verzuurd op de nok of gecrashed in de afdaling, plaats hier je sterke verhalen
Rayb81
MTB'er

Re: Parcours status

Bericht door Rayb81 »

Haha zo slecht als de afdaling van de Zwarte Blink er bij lag had ik hem niet vaak gezien.
Het linker paadje was idd ook geen succes meer.
Ben er maar rustig omlaag gehobbeld zonder risico's.

De Nok viel nog wel mee maandag, paar kuilen die op snelheid wel te doen waren.
Maar heb een hoop recreatieve fietsers zonder helm gezien maandag dus wellicht is het daar nog wat slechter van geworden.

De onderhoudsploeg doet prima werk maar hier is gewoon niet tegenaan te werken.
Uberhaupt een parcours rijdbaar houden in een zandbak, petje af.

Jan Treur
MTB'er

Bericht door Jan Treur »

De regen heeft het parcours flink verbeterd, nu veel minder los zand overal. Alleen tussen de eerste houten brug en de Zwarte Blink blijven nog een paar stukken moeilijk.

zandhopper

Bericht door zandhopper »

Net terug van anderhalve week matig dordogne weer..... zal morgen Schoorl weer s bezoeken :mrgreen:

joepie
MTB'er

Bericht door joepie »

Status : geweldig !
Was weer genieten vandaag.

Jan Treur
MTB'er

Bericht door Jan Treur »

Inderdaad prima te rijden, dankzij het wisselvallige weer (en onderhoudswerk afgelopen vrijdag). Wel wat kuilen in de afdalingen van de Nok en de Zwarte Blink. Je kunt daarbij soms oefenen in het eroverheen springen (zonder bij het neerkomen een fatale zwieper te maken, natuurlijk).

Rayb81
MTB'er

Bericht door Rayb81 »

Vandaag 3 rondjes gereden.
Lag er tricky bij met dat spoelzand overal.

Heb 2 mtbers afgevoerd zien worden door de hulpdiensten. ( het was al de 4e vandaag zeiden ze)

Zelf tijdens mn 3e rondje linksaf van het 1e bruggetje gedonderd een meter lager :P
Mn voorwiel gleed weg in het zand voor het bruggetje en kreeg het niet meer gecorrigeerd.

zandhopper

Vanochtend erg druk. Inderdaad wat valpartijtjes hier en daar. Aan de andere kant daalde voor mij iemand de nok gewoon heel beheerst af zonder problemen...

Wel wat irritante typjes die er alles aan doen in de drukte hard te rijden, inhalen als er een rij rijdt... mopperen als mensen de Zwarte Blink niet opkomen...

En helaas luitjes die de nokklim hebben afgedaald, heb ik geen moeite mee op zich.. maar dan niet de balken stukrijden of zelfs wegleggen die er liggen om het spoelzand tegen te gaan. Moeten we zulks dan echt verankeren .... :roll:

Mal
MTB'er

Bericht door Mal »

Het was zondag idd druk. Ook mensen met kids.
Over t algemeen was iedereen vriendelijk.
Dank voor t her en der aangelegde kleinspoor.
Dat scheelt een stuk.
Ik wou dat Lage Vuursche ook zo netjes werd onderhouden.

Mal
MTB'er

Bericht door Mal »

Als je op de Nok bent, krijg je dat bordje gevaarlijk(st)e afdaling, daarna wat hobbelbochtjes,
en dan wat -afstapjes- en een bochtje naar rechts, met daarna een relatief eenvoudig stukje afdaling
waarbij t op gegeven moment vrij dicht langs boompjes gaat. Op dat -eenvoudige- stukje ging t vandaag een beetje mis.
T viel me al op dat er lichtgekleurd zand op de donkere ondergrond lag. Ik stuurde daar een ietsje naar links.
Maar ik voelde dat mn voorband rechtdoor over t zand bleef gaan, alsof ik over ijs gleed. (Harde ondergrond met los zand ?)
Mn reflex was: stuur recht. Daarna ging ik keurig rechtdoor.
Had ik bruusker gestuurd, dan had je me wellicht van de boompjes kunnen schrapen. Verraderlijk stukje dus.

Voor de rest: dankzij de neerslag was t parcours weer iets minder rul, tussen brug 1 en 2 was nog wat tiefsand.

zandhopper

Mal schreef:H
Dank voor t her en der aangelegde kleinspoor.
.
Ja daar heeft het wel wat van... ik vind het wel leuk, maar anderen minder :mrgreen:
Mal schreef: Mn reflex was: stuur recht. Daarna ging ik keurig rechtdoor. .
Inderdaad, als je vooruit kijkt en je stuur richt waar je heen wilt gaat het vaak alsnog goed :!:

Vrijdag gaan we de NOK onderhouden. Hij mag wel wat fietsvriendelijker!! :mrgreen:

Denk dat we niet veel aan het tiefzand gaan doen... als we tijd overhouden misschien :roll:

Plaats reactie