Parcours status

Verzuurd op de nok of gecrashed in de afdaling, plaats hier je sterke verhalen
chielb
MTB'er

Re: Parcours status

Bericht door chielb » wo 01 feb 2017 09:24

Dit soort prestaties werkt wel zeer demotiverend :) De gemiddelde snelheid is 28 km/h. Was ik maar 20 jaar jonger, 20 kg lichter en beresterk.....

Rayb81
MTB'er

Bericht door Rayb81 » zo 05 feb 2017 21:54

Ja bizar.

Nu is natuurlijk Schoorl een racebaan qua MTB parcoursen, maar toch is het niet makkelijk om zonder moeite boven de 20gem te rijden.
Schijnbaar is het parcours dus toch behoorlijk zwaar, conditioneel gezien.

Of ik ben nog zo slecht dat kan natuurlijk ook :P

v_schultinge
MTB'er

Bericht door v_schultinge » ma 06 feb 2017 08:47

Schoorl blijft conditioneel een zwaar rondje. Continue over zand rijden samen met de korte intervallen slopen mij altijd aardig :D

Zaterdag was ik 3 rondjes rijden. Het parcours was behoorlijk hobbelig maar wel prima te rijden verder. Wat mij zaterdag opviel was dat het zeer rustig was. Waar ik normaal toch van achterwiel naar achterwiel rijd op zaterdag heb ik deze keer slechts enkele mensen in hoeven te halen. Toch grappig hoe dat van weekend tot weekend verschillend is, terwijl het toch een zeer mooi weekend was.

chielb
MTB'er

Bericht door chielb » di 07 feb 2017 09:31

Ik was er ook zaterdagmorgen en het was inderdaad zeer rustig. En zeer hobbelig. Ik heb een hard-tail en je kunt op veel stukken gewoon geen kracht zetten omdat je frame alle kanten op stuitert. Maar het moet gezegd: ondanks dat ik het rondje ondertussen al bijna honderd keer heb gereden blijft het leuk en uitdagend. Ook goed voor mijn ego dat ik me gisteren opeens realiseerde dat toen ik drie jaar geleden begon met MTB'en, ik op de zwarte blink en de nok nog moest afstappen en bovenop uitrusten. En nu rij ik toch redelijk eenvoudig naar boven ;)

zandhopper

Bericht door zandhopper » vr 10 feb 2017 13:16

Het blijft gewoon leuk.. en een mooie work-out. Heenrijden 3kwartier knallen en weer terug. Zoals het rondje nu is eigenlijk ideaal, en met mooi vergelijkingsmatriaal op strava, wat deed de concurrentie deze week?? :mrgreen:

Stond dik aangekleed aan de start, warmteshirt, fleeceje erover plus winterjack, neopreen overschoenen en een buffy om mijn nek en oren en 1 als helmmuts. Komt Maurits aan of het zomer is :roll: Kortemouwenshirt over zijn termoshirtje niks om zijn hoofd en dunne handschoenen....

Parkoers is nu weer lekker hard en reden onder af en toe een woordje naar lage 37. Ik deed nog een beetje voorzichtig met dalen maar denk niet dat dat echt nodig is; geen gladheid.

Rayb81
MTB'er

Bericht door Rayb81 » za 11 feb 2017 01:20

Als je doorrijdt heb je ook minder kleding nodig.

Rijdt zelf gewoon met 5tens met een paar dikke sokken erin, gaat prima.

Vond het stuiterige wel meevallen eigenlijk.
Met een actieve rijstyle kun je gewoon gas geven op de plekken waar het kan.

rokl
MTB'er

Bericht door rokl » di 14 feb 2017 20:26

Kan iemand wat zeggen over de toestand van het parcours vandaag ?

ouwe

Bericht door ouwe » di 14 feb 2017 21:03

Vandaag gereden. Parcours is redelijk goed te rijden. Wel rustig aan omdat hier en daar de platgereden sneeuw is op gevroren en dus glad . Bochten en een enkele afdaling zijn slipperig. technisch parcours dus. Maar er zijn ook hele stukken erg goed en hard.

v_schultinge
MTB'er

Bericht door v_schultinge » ma 20 feb 2017 09:49

Zaterdag even 3 rondjes gereden. Er stond behoorlijk wind tegen in de Zuid-West hoek waardoor echt hard rijden onmogelijk was. Maar lekker kapot ging je wel :D

Het parcours is in deze omstandigheden natuurlijk gewoon top, al liggen er veel wasbordjes waardoor de bovenarm spieren ook lekker getraind worden. Het valt me trouwens op dat het de laatste weken op Zaterdag erg rustig is. Heeft misschien iets met de temperatuur/weer te maken dat de dagjesmensen thuis blijven.

Rayb81
MTB'er

Bericht door Rayb81 » di 21 feb 2017 23:54

Vandaag 3 rondjes gereden, vond het er super hobbelig bij liggen.
Waarschijnlijk kapot gereden in het weekend.

Verder wel lekker droog en rustig.

Omleiding hoefde ook niet maar toch genomen, geen zin in nog meer schapenhekken :twisted:

Plaats reactie