Parcours status

Verzuurd op de nok of gecrashed in de afdaling, plaats hier je sterke verhalen
chielb
MTB'er

Re: Parcours status

Bericht door chielb » zo 04 jun 2017 22:20

Het valt op zich nog wel mee omdat je er rekening mee houdt. Bandenspanning wat omlaag en vooral voor je uit kijken. Maar het is wel een stuk zwaarder, zeggen mijn benen nu ik weer thuis zit....

Jan Treur
MTB'er

Bericht door Jan Treur » vr 09 jun 2017 23:02

Vandaag alles redelijk goed te rijden. Alleen die klim van de Nok, dat is wel een beetje een chaos geworden door al dat stromende water deze dagen.

Mal
MTB'er

Bericht door Mal » zo 11 jun 2017 10:11

Gister was t goed te doen.
Toch iets droger dan verwacht.
Op neerslagkaart.nl leek t heel wat.
De "lange-afdaling" na de "haarspeldbocht-klim"
voelde een ietsje slipperig door strooizand.
Afdaling Zwarte Blink beetje rul.
Voorgaande periode vaak in Lage Vuursche geweest,
waar ik mn eigen route + officiële route doe.
Bijna net zo goed als Skoorl: paarse route Hellendoorn/Salland.
Overdreven goed bewegwijzerd.

chielb
MTB'er

Bericht door chielb » ma 12 jun 2017 08:27

Ik weet niet goed meer welke route het was, in de buurt van Arnhem, maar daar werden bochten zelfs vooraf aangekondigd...

zandhopper

Bericht door zandhopper » di 13 jun 2017 16:00

Brug 2 is vervangen door een wildrooster. :mrgreen: Met dank aan de reclassering en vrijwilligers. Brug was ook wel erg slecht!!

Daarna hadden we nog snippers en tijd om met zijn 2en het stukje ervoor van stuifzand te ontdoen en hier en daar te repareren, tot kuil voor klimmetje duin-in... moesten daarbij ook de Gator nog even uitgraven dus genoeg gespit!!! :lol:

Als iedereen nu eens het stuk langs de duinen op het spoor blijft rijden halen we de volgende bui hopelijk!

v_schultinge
MTB'er

Bericht door v_schultinge » wo 14 jun 2017 08:58

Tussen de lijntjes kleuren is voor de meeste anders best lastig :lol:

Mooi werk verder! Dit weekend maar weer eens op naar Schoorl :D

Jan Treur
MTB'er

Bericht door Jan Treur » wo 14 jun 2017 18:34

Het gaat weer hard achteruit. In het open gebied is nu wel e.e.a. verbeterd, maar er zijn veel andere plaatsen met steeds meer zand.
En nog weinig zicht op een nieuwe regenperiode op afzienbare termijn...

chielb
MTB'er

Bericht door chielb » zo 25 jun 2017 11:25

Het is niet best op het moment. Ook veel diepe, mulle kuilen op plekken waar je het niet verwacht. De bandenspanning richting de 1.0 bar helpt enorm, maar daar is niet iedereen van op de hoogte. Met die lage spanning heb ik vandaag maar één keer hoeven afstappen en kon ik bovendien overal gewoon het normale pad volgen. Wat je namelijk ook ziet is dat men om de mulle plekken heen rijdt en daarmee de nogal wat schade aanbrengt aan het omliggende terrein. Dat is minder, dat helpt allemaal niet bij de aanleg van het nieuwe parcours :(

ouwe

Bericht door ouwe » zo 25 jun 2017 20:16

Alternatief,
Hoewel ik natuurlijk een Schoorl fan ben moet ik bekennen dat het mountainbike gebeuren op de Utrechtse heuvelrug een metamorfose heeft ondergaan.
Het parcours Leersum , Amersfoortseberg en de paarse verbindingsroute zijn 50 km mountainbike plezier. Hier geen flauw slingerende bospaden maar een heus mountainbike parcours met in de afdalingen heuse kombochten en een fantastische flow. Top! weinig zand en verhardingen daar waar nodig.
De parcours bouwers mogen hier duidelijk meer dan op Schoorl.

chielb
MTB'er

Bericht door chielb » zo 25 jun 2017 21:35

Ik weet niet of de parcoursbouwers in Schoorl minder mogen, maar ik denk dat zand als ondergrond het onderhoud vreselijk moeilijk maakt.
Ik rij zelf ook graag op Geestmerambacht, maar dat is fysiek minder uitdagend. Technisch is dat wel weer een heerlijk parcours.

Plaats reactie