Parcours status

Verzuurd op de nok of gecrashed in de afdaling, plaats hier je sterke verhalen
Jelle

Bericht door Jelle »

Gisteravond na een korte afwezigheid op mijn nieuwe Anthem X3 weer eens een rondje gereden en wat voor één, gelijk mijn snelste rondje ooit....43:22 en er zit nog meer in.

Wie zegt dat materiaal geen verschil maakt.....

Oh ja het parcours lag er goed bij.

zandhopper

Bericht door zandhopper »

Jelle schreef:Gisteravond na een korte afwezigheid op mijn nieuwe Anthem X3 weer eens een rondje gereden en wat voor één, gelijk mijn snelste rondje ooit....43:22 en er zit nog meer in.

Wie zegt dat materiaal geen verschil maakt.....

Oh ja het parcours lag er goed bij.
Ah , jij bent lekker bezig!!Vandaag gerockhoppert/gestuiterd naar een lage 40er, dan is idd het Anthempje een stuk comfortabeler!! Weet ik meteen weer waarom ik daar altijd op rijd.

zandhopper

TOP DUS!Schoot alleen onderin de kuil rechtdoor, tempo ; er zat iemand om m'n achterwiel in de afdaling vd nok, ging hij een beetje over het halfordspaatje

zandhopper

recordregen
Pfoei, nu we gelukkig wat betere berichten van Erik hebben maar een statusje,Ging gister op de Rockhopper in een poginkje om daar ook mee onder de 40 te komen. Elk record is er 1 tenslotte.Ondanks een lastige inhaalactie, en fietsers bij het oversteken vh schelpenpad, en fietsers bij de paddenstoel bos-in , en een "verprutste" nokafdaling;reclassering heeft de boel gevlakt;is nog wat rullig >>geëindigd in 39.59. Missie geslaagd!!Recordstatus dus.

ouwe

Bericht door ouwe »

Van ochtend gereden, spoorvorming op de afdaling van de Nok!!! Voor de rest goed te rijden. Hier en daar wat grote takken weggehaald, verder heeft het parcours de storm en de regen goed doorstaan. Alles was goed te rijden , wat van dat mooie witte zand hier en daar maar dat zal snel weer worden aangereden.

zandhopper

Grappig ; de meiden waren in de meerderheid vanochtend!!

JeroenK

Bericht door JeroenK »

Het parcours ligt er super bij door het geweldige onderhoud  en de regen van de laatste dagen.
PR jagers, nu moet je er zijn!
Overal kwam ik met gemak boven en veilig omlaag. De nok is onderaan bij de zwarte grond wat glibberig.
Ik fiets altijd de kuil in en kom meestal boven zonder af te stappen. Dat was vandaag niet het geval.
Door de vele boomwortels en veel te weinig snelheid lukt het niet.
Misschien moeten we het "boomwortel gedeelte" rechts laten liggen en een weggetje links maken om zo de kuil uit te fietsen?
Dan krijgen de bomen met ontbloote wortels hun rust weer.
Hetzelfde bij de boomstam net voorbij die openvlakte. Daar waar de start van de "5 van Schoorl" is.
Ik geloof bij paaltje nr. 42.
Als die boomstam nu weggehaald wordt, kunnen we daar fietsen en krijgen de boomwortels
rechts in dat bochtje ook weer rust. Dat lijkt me beter voor de bomen.

Groet, Jeroen

NicoSchagen
Contacteer:

Bericht door NicoSchagen »

Totaal mee oneens Jeroen. Dit zijn nog de één van de weinige delen van het parcour waar je nog een beetje techniek voor nodig hebt en dit kan oefenen/verbeteren.  Als je de moeilijke stukken ga verbeteren wordt het wel erg makkelijk en misschien zelfs een beetje saai. 
Rohloff. stopt niet voor pech.

zandhopper

Is op zich een leuke discussie!!Daar zitten we met het onderhoud nu over te denken; waar ligt de grens om er een racebaan of een parcours van te maken. Totnutoe hebben we alleen maar positieve reacties gekregen, maar toch van velen de kanttekening dat het wel ATB'en moet blijven. Een omleiding bij de stronk vd bokkenweide komt er niet , SBB is duidelijk; geen nevenpaadjes!!! We zouden hem kunnen opvullen maar ik vind hem eigenlijk wel te doen. Zeker met wat zachtere banden!De kuil uit lijkt me alleen maar moeilijker en steiler meer naar links. De wortels geven wat grip, idd behalve als ze nat zijn.Voorlopig laten we het maar even zo, tenzij het slechter wordt!!Maar tips en klachten zijn altijd welkom!http://mtb-noordwest.nl/

Sandhugger
Contacteer:

Bericht door Sandhugger »

Ik ben ook van mening dat die bewuste boomwortels juist prima te doen zijn en vooral veilig. Je kunt op die plekken rustig onderuit gaan zonder dat je meteen bang hoeft te zijn voor grote gevolgen. En met alle respect, het is natuurlijk 'peanuts' in vergelijking met wat MTB rijden internationaal is. Zelfs het Geestmerambacht is lastiger. Bovendien krijg je met een te soepel parcours ook hogere snelheden en met 40 km/u tegen een boom knallen is potentieel link. Het huidige beleid is zeer safe wat mij betreft, en terecht. Remkuilen in de afdalingen zijn denk ik het meest risicovol. Ik klokte laatst 48 km/u bij de afdaling van de zwarte blink. En ik ben traag.

Plaats reactie