Parcours status

Verzuurd op de nok of gecrashed in de afdaling, plaats hier je sterke verhalen
frankteb

Re: Parcours status

Bericht door frankteb »

Parcours is redelijk, al zijn er ook nog stukken die slecht zijn. Wel ben ik benieuwd naar de eerste afdaling na de officiele start. Halverwege had je altijd een kleine schuine afdaling. Dat is nu een soort drop off. Er zit ook geen hellinkje meer, je valt gewoon of moet springen. Ik fiets zelf al heel veel jaren op Schoorl, maar zelfs ik was er van verrast en belandde op mijn voorwiel en met meer geluk dan wijsheid ging ik niet over de kop. Is dit bewust gemaakt of alleen door regen ontstaan?

Ik snap dat er genoeg mtb-ers zijn die het spannend willen en zo, maar het merendeel is nou eenmaal minder ervaren. Ook afdaling Nok weer de nodige valpartijen gezien en gehoord. Vooral het tweede gedeelte aan trappetjes onder aan de afdaling.

zandhopper

Bericht door zandhopper »

Beide plekken waren weer erg weggespoeld. Bij de eerste hebben we een stammetje gelegd om dat vanaf nu te voorkomen. Lijkt inderdaad een dropje maar rechts kan je er ook gewoon afrijden.

Afdaling nok liggen nu stammen in om het water naar de zijkant te dringen zodat je niet meer de enge spoelgoot in het midden krijgt. Zelfde principe wordt op meer parkoersen gebruikt. Net als in de klim waar balken liggen om te voorkomen dat de hele helling naar beneden stroomt.

Ben zelf absoluut geen springer :? dacht dat het wel aardig liep. Vond wel de nok wat stuiterig geworden.

Even de tijd en gewenning geven?? Maar Feedback welkom!!

Zoeken naar mogelijkheden om het spoelen te voorkomen en de boel minder onderhoudsgevoelig te maken.

frankteb

Bericht door frankteb »

Verder is het prima qua onderhoud en inderdaad het wegstromen van aarde is een goede rede om die trappetjes te maken. De Nok blijft voor de meesten toch lastig. Ook als er zand zou liggen of iets anders.

De andere afdaling ga ik wel kijken of rechts te doen is. Het parcours is in ieder geval al beter aan het worden na al dat zand.

Mal
MTB'er

Bericht door Mal »

Vandaag na 4,5 maand maar weer eens geweest.
Mn conditie is soi, maar dat mocht de pret niet drukken.
Tussen Julianalaan en de Kerf is t wat rul,
de Zwarte Blink afdaling leek deels op sleetje rijden.
Dat rullige heeft ook zn charme, goed voor je evenwicht/coördinatie.
Mooi, die boomdammen op de Nok klim.
Ik vond De Kuil er nu heerlijk bij liggen.
Heel fijn dat je in NL qua mtb ook nog een beetje iets ruigs kan vinden.
Leuk ook dat "afstapje" op de lange afdaling bij paaltje 4.
Bij paaltje 8 kwam ik Stam Stapel tegen die nog steeds een dip heeft.
Al met al genoten, hopelijk gauw weer een keertje.

chielb
MTB'er

Bericht door chielb »

Afgelopen zondag, na een rondje PWN, een half parcourtje gereden. Het rulle gedeelte voorafgaand aan de nok was aardig hard geworden, viel mee. Maar het blijft bij elke drop toch erg link omdat je toch wel erg vaak na zo'n drop in rul zand terechtkomt. Niet de beste combinatie... Maar daar staat tegenover dat het parcours op dit moment echt wel lastig en daarmee ook uitdagender is. Met mijn 87 kilo en rijdend op een 26 inch is het op dit moment vooral overleven en hoef ik nog niet aan een PR te denken ;)

Mal
MTB'er

Bericht door Mal »

chielb schreef:
di 11 sep 2018 08:15
... rijdend op een 26 inch ...
Denk dat je met rul zand idd een stuk beter uit bent met een 29/29, ipv een 26/26,
of ipv een 26/27,5 wat ik zelf heb.

Mal
MTB'er

Bericht door Mal »

Schapenhekje bij afdaling paaltje 35 lag er zeer verfomfaaid bij.
Beetje link.

frankteb

Bericht door frankteb »

Klopt inderdaad in de Zuidwesthoek, schapenhek in de afdaling is gebroken en naar beneden gezakt. Verder qua route nog net zo zwaar als een week geleden ;-)

Mal
MTB'er

Bericht door Mal »

Sorry liefhebbers van t mikado-spel,
afdaalhekje na paal-5 ligt r weer prachtig bij.
Wat r ook heel leuk lag was een smartphone tussen paal-4/5.
Met een heuse gouden achterkant !
Niet echt, maar hij woog wel lood.
Besloot m maar in mn rugzak te stoppen.
Moest met die extra kiloos tegen t geuldal-klimmetje bij paal-5 op.
Poeh.
Gelukkig zag ik al snel na dat klimmetje een meneer
die heel serieus naar de bosgrond tuurde.
Hij had een speciale smartphone-houder aan zn fiets.
Niet Skoorl-bestendig dus.
Tijdje geleden was r iemand wiens smartphone uit zn borstzakje gefloept was.
Zelf heb ik een ieniemini dumbphone (goedkoop) die in een fietstasje verdwijnt.
Kun je mee bellen. En sms-en ! Hei-Teg.
Verder stonden er paddestoelen. Vliegenzwammen ook !
Het parkoers zelf lag er vandaag vochtiger/compacter/sneller bij.

zandhopper

Bericht door zandhopper »

Hebben vandaag ZW hoek hek gerepareerd, stukken eruit geknipt en wat nieuw eraangezet. Zolang er niet op geremd wordt houdt het zich aardig, op remplekken gaat de boel duidelijk stuk. Balkjes en planken in de grond waren ook aardig verrot. Daarna na brug 1 aan de gang. Heel veel matten en hekken aan elkaar gezet weer, makkie als het net uit elkaar begint te lopen, puzzelen als er een paar meter aan gort is. Dus lang niet zo ver gekomen als gedacht.... En veel rommel afgevoerd, hekken matten netten.

10-10 vooralsnog volgend onderhoud, vrijwillige dommekrachten zandscheppers altijd welkom!!

Plaats reactie