dagjes mensen met kinderen gevaarlijk ?

Verzuurd op de nok of gecrashed in de afdaling, plaats hier je sterke verhalen
hmmtb
MTB'er

dagjes mensen met kinderen gevaarlijk ?

Bericht door hmmtb »

Beste Mtbers

graag wil iets kwijt over schoorl afgelopen tijd heb ik wat rond getrap op pacour echter tot verbazing is soms zo gevaarlijk dat nood stops moet maken om dat en dagjes mensen op pacour rond rijden/lopen met kleine kinder en dan nog wel bedenken op gevaarlijkste punten is mogelijk om voor kinder andere afdaal punten maken met lus zo dat zei niet op pacour lopen na beneden met ouders is er wel eens aangedacht ?
graag voor iedereen veillig mogelijk de drops kunnen maken

mvg

Sandhugger
Contacteer:

Re: dagjes mensen met kinderen gevaarlijk ?

Bericht door Sandhugger »

In z'n algemeenheid kun je stellen dat het parcours gevaarlijk is i.t. de normale fietspaden. Ga maar es kletsen met de staf van de Poli op het MCA ;) Je zou kunnen overwegen om bij de startpunten duidelijk aan te geven dat het het 'betreden op eigen risico' is en dat het parcours zeer risicovol is voor onervaren rijders en in feite ongeschikt voor kinderen korter dan xx centimeter…..maar of dat 'politiek' haalbaar is….
It never gets any easier, you just get faster.

zandhopper

Bericht door zandhopper »

Het blijft natuurlijk zo dat je altijd rekening moet houden en moet kunnen stoppen voor onverwachte dingen, zoals bomen, kinderen, wandelaars en vandaag ..... KOEIEN!!

De hele kudde stond het eerste rondje op de zwarte Blink, bellen had een averechts effect ging een koe in de breedte staan kijken wat dat was... :? Tweede ronde kwamen er 2 tegemoet lopen na de afdaling van de zw bl. en daar rijd je dan toch zo'n 40 km/u.

Het blijft gewoon oppassen op het parcours en je snelheid aanpassen aan de omstandigheden(bv drukte) en je eigen rijeigenschappen. :mrgreen:

alkyone
MTB'er

Bericht door alkyone »

zandhopper schreef: bellen had een averechts effect ging een koe in de breedte staan kijken wat dat was..
:mrgreen:
Hebben jullie nu alweer een nieuw obstakel verzonnen :lol: :lol:

chielb
MTB'er

Bericht door chielb »

Het is een openbaar parcours op openbaar terrein dus uitsluiten van wie dan ook is niet mogelijk. Bovendien zijn er voor onervaren fietsers niet veel alternatieven die hetzelfde bieden: een goed onderhouden, gevarieerd parcours, mooie natuur en status. Toen ik begon met MTB'en was Schoorl het eerste doel dat ik me stelde, ook al omdat iedereen die maar iets aan MTB'en doet, over dat parcours spreekt in superlatieven. Die enorme aantrekkingskracht is er nu eenmaal en daar zullen de snelle jongens mee moeten leven.

Het is misschien niet zo'n slecht idee om in simpele, maar duidelijke termen aan te geven dat het parcours voor onervaren fietsers niet geschikt is, dat het parcours ook redelijk lang is en dat (inhakend op het gebroken sleutelbeentje) hulp bij ongelukken nog wel eens lang op zich kan laten wachten als je midden in het bos een boom kopt. En misschien een bord met het aantal gebroken sleutelbenen van de vorige maand aan het begin van het parcours ;)

Een ideale oplossing is natuurlijk een extra parcours voor de beginnelingen. Maar dat zie ik niet zo snel gebeuren.

Sandhugger
Contacteer:

Bericht door Sandhugger »

Vanmorgen tussen de koeien door op de zwarte blink. Ze reageren totaal niet ...niet schuw of nieuwsgierig. Juist vanwege de dropoffs, scherpe afdalingen en mul zand (!!! Het meest gevaarlijke volgens mij) zou er wel een duidelijke waarschuwing moeten zijn. Niet om mensen iets te verbieden maar om ze te attenderen op de risico's.
It never gets any easier, you just get faster.

scott_R6
MTB'er

Bericht door scott_R6 »

Die koetjes zijn inderdaad tricky.
Wie ook link zijn, zijn die grote groepen die les krijgen. Je weet niet wat ze gaan doen. Hebben niks door. Staan altijd met de hele groep midden op het pad te ouwehoeren.
Ik heb dan een bel maar ze reageren net zoals de koetjes, kijken je sloom aan maar verder niks.
En probeer ze maar eens in te halen. Ik ben inmiddels gestopt op me Schoorl in het weekend te vertonen.
Misschien een tip voor de 'instructeurs' richting hun leerlingen: Ben je niet aan het fietsen? Ga aan de kant staan!
zo, dat lucht op 8-)

zandhopper

Dave schreef: Onderweg veel gezinnen op de MTB, goed om te zien dat men lekker buiten bezig is.
Yep!! Zo bekijk ik het veelal ook!

Ik denk dat de mensen voor wie je bordjes neerzet of posters in de info-villa's hangt juist degenen zijn die deze niet lezen......

Maarrrrrr, als het nieuwe rondje komt wordt de gehele bewegwijzering weer uptodate gemaakt... is het plan....

chielb
MTB'er

Bericht door chielb »

Gisteren (zondag) drie volwassen met drie kinderen van 6 t/m 8 op het parcours voorbijgereden. Levensgevaarlijk, op het moment dat ik vlak achter hem zat ging de kleinste onderuit.

Ik had dit nog niet eerder meegemaakt en ik ben toch wel geschrokken. De volwassenen waren (afgaande op de uitrusting) geen onervaren MTB'ers, wat het voor mij nog onbegrijpelijker maakt. Nu zal het lampje bij hen ook wel zijn gaan branden na een paar honderd meter want het was druk en het parcours wordt er door het mulle zand en de kuilen niet eenvoudiger op.

Ik snap dat het onmogelijk is om onderscheid te gaan maken tussen ervaren en onervaren MTB'ers en leeftijd is ook al geen criterium. Maar een duidelijke waarschuwing is toch wel erg nodig lijkt me. Het zou mooi zijn als er een internationaal erkende aanduiding zou komen van de moeilijkheidsgraad, zoiets als ski-pistes.

zandhopper

Was dat 's ochtends?? Wij zagen een familie bij de ZW hoek(=hoog/laag) onderlangs gaan. Verderop zaten we achter een "jochie' maar die reed als een duveltje. Op zich lijkt waarschuwen mij wel wat maar voor dit Jochie was dat geheel niet nodig.... Dus waarschuwen op leeftijd???

En op moeilijkheid.... Schoorl is technisch niet echt moeilijk.(blauwe piste..?) En dan met ouders die ervaring hebben.... wie leest de bordjes??

Is allemaal wat moeilijk. Eigenlijk zou je als je iets onverantwoords ziet de mensen ook zelf moeten kunnen aanspreken, maar ligt misschien niet in de NLse aard....

Plaats reactie