Strava op Schoorl

Verzuurd op de nok of gecrashed in de afdaling, plaats hier je sterke verhalen
Jan Treur
MTB'er

Strava op Schoorl

Bericht door Jan Treur »

Vandaag weer lekker gefietst. Na weer wat vaker fietsen zit mijn conditie weer in de lift en het parcours heeft ook weer wat minder hobbels na nuttig onderhoudswerk.

Mijn tracker heeft vandaag de Zig zag klim heel netjes gevolgd op de kaart. Ik heb in Strava er nu een openbaar segment 'Zig zag met aanloop' bij gemaakt, wat hopelijk wat nauwkeuriger tijden geeft dan het Zig zag segment zelf. Ik ben benieuwd naar alle tijden die daarop gemaakt gaan worden. Mijn tijd vandaag was 55 seconden, maar dat is zeker nog voor verbetering vatbaar, en mijn eerdere tijden waren soms ook sneller. Onder de 50 moet goed kunnen, voor nog heel wat mensen ook onder de 45, en voor sommigen onder de 40, als ik zo de tijden uit het verleden zie.

Jan Treur
MTB'er

Re: Strava op Schoorl

Bericht door Jan Treur »

Ik heb Strava even de tijd gegeven om alle ritten uit het verleden langs te lopen en te matchen met het nieuwe Zig zag met aanloop segment. Er zijn nu 7482 matches gevonden, terwijl dat bij Zig zag 7318 was. Dat geeft al iets aan dat Zig zag minder goed te matchen valt. Maar het meest duidelijke verschil zie ik als ik kijk hoeveel mensen de segmenten met een gemiddelde snelheid van 30 km/u of meer gereden hebben (dat is naar mijn idee ongeloofwaardig). Dat blijken er bij het Zig zag segment 62 te zijn en bij het nieuwe Zig zag met aanloop segment maar 5. En dat terwijl het nieuwe segment een groter vlak deel heeft waardoor je daar eerder hogere snelheden kunt verwachten. Bij het nieuwe segment zitten alleen de eerste 10 boven de 24 km/u. Bij het Zig zag segment zijn dat de eerste 160.

Dat zijn grote verschillen. Misschien kun je hieruit concluderen dat er minstens 10 a 15 keer keer zoveel onnauwkeurigheid of meetfouten zitten in het Zig zag segment als in het nieuwe segment?
Laatst gewijzigd door Jan Treur op za 06 feb 2016 17:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Rayb81
MTB'er

Re: Parcours status

Bericht door Rayb81 »

Kortom, oude segment op verborgen zetten en dit nieuwe segment als leidraad gebruiken.

joepie
MTB'er

Bericht door joepie »

Klopt, heb er zelf ook best veel verborgen.
T is echt een zootje met segmenten daar.
Mooi dat je die moeite neemt Jan !

Is ook verstandig om strava zowiezo met een korrel zout te nemen.

Jan Treur
MTB'er

Bericht door Jan Treur »

Ik heb intussen ook nog een andere variant gemaakt, een segment met de naam Zig zag op en af. Daarbij is ook de afdaling meegenomen en dat lijkt nog weer een stuk nauwkeuriger. Misschien interessant voor degenen die niet alleen van klimmen maar ook van snelle afdalingen houden.
Laatst gewijzigd door Jan Treur op zo 07 feb 2016 06:14, 1 keer totaal gewijzigd.

RJ Dio

Bericht door RJ Dio »

Instinct is dus aardig goed.
Wat je niet vertrouwt blijkt ook zo te zijn.
Strava ontmaskerd. :D
Ronnie

zandhopper

Bericht door zandhopper »

Grappig; het zigzag segment was bij mij automatisch verborgen... even grote schoonmaak gehouden!!

Ook een kort segment Zwarte Blink geeft onzin aan... nr 1 in 2 sec boven met 150km/u :mrgreen:

Een heleboel op verbergen gezet nu, die nieuwe zig-zag-gen zijn idd betere segmenten, daar heb je wat aan. Ik heb nu tijdens 1 rondje Schoorl vanaf huis er 33 verstopt.

Jan Treur
MTB'er

Bericht door Jan Treur »

RJ Dio schreef:Instinct is dus aardig goed.
Wat je niet vertrouwt blijkt ook zo te zijn.
Strava ontmaskerd. :D
Strava waarschuwt daar overigens zelf ook wel voor, als je een nieuw segment gaat maken. Ze geven dan aan dat segmenten van minder dan een minuut vaak onbetrouwbaar zijn.

joepie
MTB'er

Bericht door joepie »

Weet Jan hier misschien een oplossing voor ?

Dit is nu het enigste segment op de wielerbaan in Alkmaar :
Bekijk dit segment op Strava: https://www.strava.com/segments/2760329 — Cornelis Pronklaan 44 Climb

Nu zou ik daar graag een segment van 1 of meerdere ronden aanmaken, maar geen idee hoe.
Een gpx tekenen en uploaden lukt niet omdat de snelheid ontbreekt.

Hopelijk geeft een beter segment ook betrouwbare info.

Rayb81
MTB'er

Bericht door Rayb81 »

Segmenten binnen zijn natuurlijk helemaal onbetrouwbaar, geen goed GPS signaal.

Enige oplossing als je het echt wilt die ik me kan bedenken is de ronde (met een goed nauwkeurig signaal) een aantal ronden te rijden en daar een segment van maken.

Plaats reactie