Strava op Schoorl

Verzuurd op de nok of gecrashed in de afdaling, plaats hier je sterke verhalen
Jan Treur
MTB'er

Re: Strava op Schoorl

Bericht door Jan Treur »

Ja, het is de vraag hoe goed GPS werkt door het dak, vergeleken met door een dichte begroeing in het bos. Voor zover ik zie geeft Strava alleen de mogelijkheid om vanuit een bestaande rit van jezelf een segment te creeren (de optie Segment creeren onder de button met de steeksleutel voor bewerken). Misschien kan het ook vanuit een rit van een ander, maar dan heb je alleen de optie Route creeren; ik weet niet of dat hetzelfde kan werken.

Het is wel belangrijk dat je een rit of stuk van een rit kiest dat goed de kaart volgt. Er zijn in het verleden segmenten gecreeerd waarbij dat niet zo is, bijvoorbeeld het oude Zig zag segment ligt ca 10 meter te noordelijk, en het Nok Schoorl segment ligt voor de laatste helft ca 10 meter te zuidelijk op de kaart. Zulke segmenten die zelf al onnauwkeurig zijn, kunnen de onnauwkeurigheid van de tijden nog extra groot maken. En ze worden dan nogal eens niet eens weergegeven voor een rit omdat de afwijking te groot is. Voor de nieuwe Zig zag segmenten heb ik gewacht tot ik een rit had waarbij het heel goed de kaart volgt.

Jan Treur
MTB'er

Bericht door Jan Treur »

Vandaag kreeg ik een probleem met Strava. Ik was een aantal oude ritten met minder betrouwbare beste tijden voor bepaalde segmenten aan het weggooien, om geen PR's te hebben die niet realistisch zijn. Op een bepaald moment bleek ook de rit van vandaag weg te zijn, wat niet de bedoeling was. En het gekke is dat ik voor het segment Nok op en af! waar ik op dat moment mee bezig was helemaal geen tijden meer heb in de toplijsten; het lijkt alsof al die tijden weg zijn, terwijl bij de ritten die ik nog heb die tijd er gewoon bij staat.

Weet iemand hier iets op? Is er een manier om een rit vanuit Garmin Connect (daar is hij nog wel) opnieuw bij Strava te krijgen?

Rayb81
MTB'er

Bericht door Rayb81 »

Zelf ook een paar keer gehad.

Je kan je rit opnieuw oploaden, maar je kunt ook iets anders doen, maar dat zul je voor ieder segment apart moeten doen:

Klik op het segment wat je hebt gereden.
Klik op volledig klassement.
Klik nu recht op de knop "Acties" en dan op "Mijn resultaten verversen"

Jan Treur
MTB'er

Bericht door Jan Treur »

OK, bedankt, dat verversen werkte.

Weet je ook hoe ik een rit vanuit Garmin Connect opnieuw naar Strava kan sturen?

Jan Treur
MTB'er

Bericht door Jan Treur »

Vergeet mijn vorige vraag; het opnieuw naar Strava uploaden is al gelukt:

1. Save vanuit Garmin Connect de rit in GPX formaat
2. Handmatig uploaden vanuit Strava

zandhopper

Bericht door zandhopper »

Gevaarlijkste afdaling is ook een onzinnig segment... tekort met grote afwijkingen.

zandhopper

Zat nu naar "two way descent" te kijken... dacht dat dat de dropafdaling was... maar blijkt het klimmetje daarnaartoe. Vreemd iets. :?

zandhopper

Vandaag het zigzag segment met aanloop eens geprobeerd. Moeilijk segment; als je hard wilt zit je met de bochtjes.... remmen en optrekken; slopend.

Ook na de zwarte blink even vol gas. Best leuk, want je gaat dan zo hard dat je toch wel goed goed moet sturen.

Voor de mensen die Schoorl te makkelijk vinden, ga maar eens een klein stukje plank gas :mrgreen:

joepie
MTB'er

Bericht door joepie »

Toevallig gister ook een paar stukkies wat harder gereden.
Loop dan ook meteen tegen de techniek aan.
Leert snel gelukkig.
Alleen nog steeds niet onder de 40.
Als dat nog langer duurt moet ik zo zelf nog bezwaar gaan maken tegen de nieuwe route..... :roll:

zandhopper

Zigzag met aanloop staan ook alweer wat onwaarschijnlijke tijden bij... nr 2 reed rondjes 55.... :mrgreen:

Plaats reactie