AT EPE 2012

Alles over de belangrijkste "mountainbike"-discipline in Noord-Holland
Plaats reactie
Dalli

Bericht door Dalli »

Moe maar voldaan kom ik van de bank om nog mijn ervaringen te delen.
De start was prima, door een vroege opstelling stonden Jeroen H. en ik op pole position en dat betekende een vrije doorgang het strand op.
Al snel bleek dat de snelste man van ONYVA, Dennis Tuinman, pech had met een lekke band.
Het nadeel van zo'n snelle start is dat het tempo eigenlijk te hoog is. 
De hele snelle mannen zoals Ed Scholte en Maarten Gouda zijn niet bij te houden . Gelukkig konden teammaten Michael Krijnen en Peter-Johan Dillo het tempo beter aan en reden langzaam bij mij weg.
Tot Heemskerk met Denny Rijk en Pim Molenaar kunnen rijden, maar toen bleek dat het toch minder ging en moest ik de groep met teamgenoot Jeroen H. laten gaan. (Of was het strand hier wat zwaarder?)
Op het asfalt bij IJmuiden in het wiel van Jereon van V., totdat turbo Tibor voorbij kwam. Die was niet bij te houden. De afgang bij Wijk ging prima en met Remco Govers flink tempo kunnen maken. Tot mijn verbazing was Dennis, na een wielwissel met Jur, er weer bij. Hij ging als een speer bij Castricum het strand af, ik ging helaas als een speer over mijn stuur
Toch kwam de groep na de afgang bijna compleet weer bij elkaar, maar het echte tempo zat er niet meer in.
Het laatste stuk had Mark Zwart nog prima benen en in zijn spoor reed Heli Koopman hem nog voorbij door fietsend de Werf op te gaan Jammer dat Dennis net een gladde plek trof bij de eerste bocht en onderuit schoof.
Uiteindelijk een 38e plek bij de Business rijders voor mij en een 5e plek voor team ONYVA, 2 beter dan vorig jaar.
De Afterparty in het sportcafé maakte EPE weer compleet en het totaal maakt het tot het fietshoogtepunt voor mij

Beter 1 fiets in de hand dan 3 in de schuur!

Henk van H*

Bericht door Henk van H* »

Waar blijven de verslagen nou? Ik wil jullie heroische verhalen zo graag lezen. Wat is er met Jur gebeurd? En Ramses?
HvH

mtbschoorl
Admin Group

Bericht door mtbschoorl »

Wat natuurlijk erg leuk is, is dat de winnaar van de Drafbike ook EPE wint. Dus voor de kenners in het geheel geen verrassing. En opmerkelijk is ook dat Bram Imming zowel bij de Drafbike als bij EPE 4e wordt.

Dat Rob vd Niet het gat naar de kopgroep alleen dicht rijdt, vonden de kenners ook niet raar. Ook bij de drafbike reed hij rondenlang in z'n eentje vooruit.

Wat ik me wel afvraag is hoe het komt dat Brammetje zo'n rare plaats heeft alsook hoe het komt dat Nienke van Haaster bij de start al zo'n minuut veliest. Henk?

Jur Manneveld
Contacteer:

Bericht door Jur Manneveld »

50+pas.

www.onyva.org

Jur Manneveld
Contacteer:

Bericht door Jur Manneveld »

Ik heb Dennis mijn wiel gegeven toen hij na nog geen kilometer op het strand lek reed. De tijd die hij daarna nog wist te rijden had ik zeker niet gehaald. Dus een goede beslissing. Jur.
50+pas.

www.onyva.org

nienkevh

Bericht door nienkevh »

Donderdag kreeg ik een mailtje van Cees Pronk of ik niet met de top 100 mee wilde doen ipv met het Bike Action Team. Hij had me inmiddels al op de top 100 lijst gezet en het leek mij wel een uitdaging.Na wat inrijden stond ik bijna vooraan in het startvak. Tot dat de andere renners terug vóór het startvak plaats hadden genomen! Dat betekende dus dat ik met de andere mensen die op tijd vooraan hadden plaatsgenomen opeens helemaal achteraan stonden! Na 10 keer omroepen dat iedereen achter de startstrepen moest gaan staan kwam er nog steeds weinig beweging in het startvak. Organisatie riep dat de mensen die niet in het startvak stonden niet meegenomen zouden worden in de tijdsregistratie. Ook zeiden de mannen van de organisatie dat de mensen die in eerste instantie vooraan stonden naar achteren moesten gaan. Waarop ik zei dat ze het hek maar even open moesten doen en de mensen naar achteren moesten begeleiden. Maar goed, uiteindelijk zijn mensen voor de startlijn gestart en gewoon meegenomen in de tijdsregistratie
Toen de race, wat had ik het zwaar! Ik kon niet goed aansluiten bij groepen waardoor ik heel veel alleen heb gereden. Dat was ook wel terug te zien op een foto van Erik Boschman. Hoe het komt? Geen idee, ik kan van alles verzinnen maar ik kom er niet uit! Toch nog een 10e plaats behaald.
De volgende keer zet ik maar weer eens een marathon op het programma, dan kan ik lekker mijn ´eigen gang gaan´!

Martin K
Contacteer:

Bericht door Martin K »

Een uur voor aanvang liepen we (team Boersen/Hermandad) het startvak in. Daar stonden toen al zo'n 100 fietsen moederziel alleen te wachten op hun baasjes. Her en der waren er gelukkig nog plekken vrij om vooraan te kunnen starten.

Na de start goed weg maar eenmaal op het strand 15 minuten nodig gehad om in het ritme te komen. Daarom mooie groepjes met oa Richte, Jeroen H., Thom vdE moeten laten gaan. Uiteindelijk in een groep met oa Richard D. beland. In 34 minuten bij de Pier. Eenmaal weer op het strand gaf Marcel vB (de tijdrijder) een paar keer gas. Door deze tempoversnellingen moest ik lossen. Een Breukinkje.

In eigen tempo doorgereden en weer aan kunnen sluiten in deze groep. Inmiddels zag ik daar ook mannen als Jeroen H (weer), Gerrie Z en George Gr in rijden. Nog een ultime jump naar een kort voor ons rijdende groep kunnen maken.

Bij de strandopgang Egmond om moeten rijden vanwege een kluwen fietsers in het zand. Omdat het duurvermogen OK was kon ik nog iets van een sprint op het verharde slotdeel van het parcours maken. In 1.19.18 over de streep en 57e in businessklass individueel. Voor mij een record.

Ons team eindigde in 1e instantie als 9e. De tijd van onze topper Boris was helaas niet meegeteld. Defecte chip. Gelukkig kon a.d.h.v. beelden de tijd van Boris worden achterhaald en zijn we nu als 7e geklasseerd. Precies zoals ik in een ander topic had voorspeld!!

Helaas moest teamgenoot Rob met de ambu naar het MCA. Hij was t.h.v. C'cum (heenweg) gevallen. Met flink beenletsel (hechtingen) kon hij 's avonds weer naar huis.

Nog wat linkjes naar bewegende beelden:

Strandopgang Egmond

Wijk aZ 1

Wijk aZ 2
Website

Weblog

Annika

Bericht door Annika »

N mooi record voor mijzelf gereden 1.31.25. Helaas was Juul in ons team de afhaker wegens achterblijvend gezondheid. Dan maar een Franse troef ingezet op vrijdagavond, die bleek bij Wijk aan Zee de bosjes in te zijn gereden. Met het team werden wel 19e. Misschien wel een van de eerste teams met een gemixte uitslag... nu mijn tijd ook mee telde.

Wat mij betreft een mooi tochtje, niet te lang, maar onder deze omstandigheden wel erg goed te rijden. Hans: jammer dat je onderuit ging in de bocht bij de strandopgang. Thimo top gereden! En Remco, helaas ook onderuit op het strand bij Egmond-Binnen. Toch nog een beste uitslag zo met 3 valpartijen... Erik: mooie foto's!

ome ton
Contacteer:

Bericht door ome ton »

Martin K schreef: Een uur voor aanvang liepen we (team Boersen/Hermandad) het startvak in. Daar stonden toen al zo'n 100 fietsen moederziel alleen te wachten op hun baasjes. Her en der waren er gelukkig nog plekken vrij om vooraan te kunnen starten.

toch niet je fiets over mijn fiets getilt he ???

volgend jaar hebben jullie meer ruimte hoor denk dat we deze circus voorbij laten gaan voortaan, en het kleiner houden

Ps goed gereden Martin ,,

Grt T

Plaats reactie