Dijk tot Dijk race 2012

Alles over de belangrijkste "mountainbike"-discipline in Noord-Holland
Plaats reactie
Martin K
Contacteer:

Dijk tot Dijk race 2012

Bericht door Martin K »

Die zit er weer op. Ideale omstandigheden. Strand was ook best OK. Middenstuk was hier en daar slap. Kilometer voor de meet gevallen. Klassiekertje: Voorwiel tegen achterwiel voorligger. Met gekneusde ribben over de streep op plek 39 in 1.26.57.

Uitslag

Foto's van Wim
Website

Weblog

N!co
MTB'er
Contacteer:

Dijk tot Dijk race 2012

Bericht door N!co »

Dijk tot Dijk race 2012

Tijdens de warming-up kreeg ik het al het gevoel van "vorm" De benen willen en m'n hartslag gaat snel omhoog en weer snel naar beneden. Dat wordt knallen. Vanaf de start knal ik weg. Geen vollopende benen zoals bij Rockanje. Op het strand blijf ik doorrijden tot de laatste rijder, helaas zijn de toppers al vertrokken en is er een gat van een meter of dertig. Jos van Dorp pept iedereen op om dat gat dicht te rijden, maar van het groepje van vijftien willen er vijf rijden en de rest wil of kan niet en van samenwerken komt het niet en de kopgroep loopt langzaam uit. Mijn benen gaan als een tierelier, hartslag erg stabiel en voel me goed heel goed. Helaas heb ik net na Callantsoog een lekke band. GVD alweer. Ik pomp hem te snel op om weer bij het achteropkomende groep aan te sluiten. Nog steeds te weinig lucht en aansluiten kon ik ook niet. Het volgende achteropkomende groepje is nog ver weg en nu pomp ik hem nog een keer op. Het latex doet zichtbaar z'n werk en sluit aan bij de groep. De adrenaline giert door m'n lijf en bij het keerpunt besluit ik maar weg te rijden bij de groep. Ik krijg een man of drie mee, maar een paar km later laat ik ze achter en stoemp alleen door en kom in de groep met de eerste vrouw. Hier wordt goed samengewerkt, maar het tempo is niet hoog genoeg. Als de dame besluit om de duinen omhoog te fietsen in de veronderstelling dat het de dijk is (???) besluit ik om maar weer alleen door te fietsen, weer kan niemand mee. tjongejonge wat voel ik me sterk. In de afdaling bij Huisduinen pak ik nog even plaats 43, alsof het om de winst gaat.
Hopelijk ben ik nu een beetje verlost van materiaal pech en kan ik eindelijk eens een uitslag neerzetten. De conditie is er nu nog een klein beetje geluk.
N!co

ouwe

Re: Dijk tot Dijk race 2012

Bericht door ouwe »

Via de zeeleeuwen site kwam ik er achter dat je voor de uitslagen : www.mylaps.com /results moet hebben en niet de link van de DTD organisatie , want die klopt niet echt.
Verder was het een mooie strandrace. Het weer en het strand waren ons gunstig gezind.In plaats van wat in te rijden maar vroeg bij de start gaan staan. Dat was gezien het weer geen straf en ook goed voor de sociale kontakten.Het voordeel van een goede start is dat de kans op een goed groepje groter is , gaan ze te hard dan laat je ze gaan . Uiteindelijk vond ik een groep waarmee ik tot aan Petten behoorlijk door kon rijden. Terug toch iets meer wind en ja , tegen. Onze groep viel uit elkaar en er werd flink doorgetrokken. groepen voor ons waren het doel en we reden er voor. Althans!! enkelen reden er voor. Er zijn altijd van die linkmichels die het verdommen om ook maar een meter kopwerk te doen. Om dan vlak voor de finish de werkpaarden te verslaan. Tja???
Zelf werd ik 126e in 1 uur 34 niet zo gek voor een ouwe. Toeschouwers bedankt voor de gemeende aanmoedigingen!

Melvin
Contacteer:

Re: Dijk tot Dijk race 2012

Bericht door Melvin »

Het was weer een mooie rit! Wel jammer dat het strandseizoen er alweer op zit....
Nu al zin in volgend jaar! :D

Hierbij nog een paar foto's:
http://www.flickr.com/photos/wielerploe ... 096246968/
Specialized S-Works Epic en Granville 29er

Plaats reactie