Rockanje

Alles over de belangrijkste "mountainbike"-discipline in Noord-Holland
Plaats reactie
zandhopper

Rockanje

Bericht door zandhopper »

Zo, zelf gesopt, fiets gesopt dus die kan even drogen voor het grotere onderhoud.

Om 07.45 stopte het vervoer netjes op tijd voor de deur, opladen en gaan. Tomtom bracht ons trefzeker naar Rockanje. Ik was er nog nooit geweest. Rustig inschrijven aankleden en warmrijden. Dat reed heerlijk maar bij het keren bleek wk3 tegen toch behoorlijk merkbaar, toch een groepje pakken werd beslist.

Onze chauffeur/verzorger(top! dankjewel Ruud!) nam de jassen nog aan en klaar voor de start!! Het vertrek viel eerst niet mee in het zand en daarna werd er onwijs hard gereden op het mooie strand. Ik dacht; dit ga ik niet volhouden :cry: en zocht wijselijk hier en daar een wieletje op :geek: . Al snel begonnen de eersten af te vallen en viel de snelheid langzaam terug, kon ik mooi herstellen en met een jump naar Annemaries groepje springen.

Ik begon het juist leuk te vinden op dit strand, en had geen idee wat me te wachten stond, en was dus uitermate verbaasd plots het mul in te rijden, over een rijdbare kleiplaat en nog meer zand. Verder over een of ander pad wat het net niet was en ik begon toch weer een beetje in het rood te rijden. Het laatste mulle stuk voor het fietspad kwam ik echter goed door en na even rustig op mijn groepje gewacht te hebben ging het steeds beter. Weer door het zand-klei-zandstuk, gegroepeerd en redelijk samenwerkend richting de eerste finish passage.

Op het brede strand met niet teveel volk ging prima en bij het keerpunt aangekomen. Daar was het mul iedereen(bij ons) echt teveel en gelukkig had ook niemand zin te rennen, dus compact verder. Fietspadje, en weer bij het strand. Kwam samen met Annemarie goed het strand op en meteen het tempo erin, dacht ik. Ze nam al snel de kop en voerde het tempo op, iets te bleek al snel dus in een iets bescheidener tempo verder. Op de km-teller kijkend kwamen we tot de conclusie dat de finish niet het einde was en dat het mul nog weer op ons wachtte!!

Bij de doorkomst werd abusievelijk omgeroepen dat Annemarie tweede lag(was derde) dus die vroeg om een tempoversnelling. :oops: Voor het Mul/klei nog even gespaard en erdoorheen geramd, leek wel makkelijker dan de eerste keer. Het keren was dit keer eerder dan verwacht dus weer door de derrie en heerlijk het strand op. Kwamen met een groepje van 4 te rijden en langzaamaan begon iedereen wat moeite te krijgen. Ik kwam te snel weer op kop en kon hem amper op 25km/u houden, alleen er was niemand meer geneigd over te nemen, echter de finish was in zicht.

George kwam ons tegemoet en sleepte tijdens het uitrijden ons nog even mee. Vlak voor de finish dachten de twee meerijders me er nog even uit te sprinten maar dat ging ze toch niet lukken. En Annemarie werd prachtig DERDE bij de dames 40km. TOP!!!! :lol: :lol: :lol:

SBT-Schagen
MTB'er

Re: Rockanje

Bericht door SBT-Schagen »

Aart, je hebt er een leuk verhaal van gemaakt.

Filmpje van de finish : http://youtu.be/REFY-L1KEdM
Annemarie Kranenburg 3e Rockanje 2013.JPG
Annemarie Kranenburg 3e Rockanje 2013.JPG (248.04 KiB) 4218 keer bekeken

alkyone
MTB'er

Bericht door alkyone »

sjapo

Mooi gedaan.
Volgen mij waren de weersomstandigheden hier beter.

zandhopper

Morgen Rockanje... wind ZW6 maar ws droog.

Pfoeiii, ben benieuwd ;)

zandhopper

Rockanje 2014

Gisteravond even wat stress, eerst zat een derailleurwieltje vast, en daarna de body los. Daar mijn ATB wiel in reparatie is geen reserve..... maar om 12uur kon ik toch te bed, dacht dat het het ging houden vandaag!!

Vanochtend om 07.50 opgehaald door Ruud en Annemarie, George was niet fit genoeg. In Rockanje was het druk bij de inschrijving, op het strand gekomen stonden de eersten al in het startvak, ik dus maar aangesloten en Annemarie warm rijden. De start was wat rustiger dit jaar, kwam in mooie waaier en dat we Annemarie bijhaalden kon ze mooi aanhaken.

Het strand was goed, paar mindere stukjes, het mulle stuk voor de slibplaat was nu goed rijdbaar dus lekker de bagger in.... door de duinen naar het fietspad en terug. Kwamen hier met wat Zeeleeuwen te rijden zo ook op het strand. Hadden wat onruststokers in de waaier maar op advies van Zeeleeuw Sjors(?) lieten we die wegrijden, gevolg; een lekker geolied rijdende waaiermachine; top!! Zo over het strand naar de start/ finish en door naar het keerpunt. Moest daar toch even vd fiets maar ons groepje bleef eigenlijk lekker bij elkaar.

Zo weer naar de prut en de duinen, het fietspad en ik kwam lekker door het zand, kon ik even op de groep wachten en tezamen tegen de wind in. Na de draai kwam de wind nog even lekker van achter dus als een raket naar de finish. Heerlijk gereden.

Kleine waaiertjes, prima samenwerking!!! Dank Zeeleeuwen! :mrgreen:

SBT-Schagen
MTB'er

Bericht door SBT-Schagen »

Annemarie en Aart _ Rockanje 2014.jpg
Annemarie en Aart _ Rockanje 2014.jpg (95.21 KiB) 3880 keer bekeken
Rockanje is toch een van de leukere strandraces met van alles erop en er aan .
Het mooie winterweer was ook top !

Plaats reactie