Hoek van Holland - Den Helder 2013

Alles over de belangrijkste "mountainbike"-discipline in Noord-Holland
Plaats reactie
N!co
MTB'er
Contacteer:

Hoek van Holland - Den Helder 2013

Bericht door N!co »

De voorbereiding op Hoek van Holland – Den Helder

De laatste weken heb ik erg goed getraind. Een mooi schema met elke week een duurtraining en daarin merkte ik al dat ik beter werd. De vorm werd topvorm. Afgelopen weekend kon ik tijdens de BBC de laatste 30km nog versnellen en een redelijke tijd neerzetten. Na afloop niet kapot en gesloopt. Dat gaf moraal. Afgelopen dinsdag in de gym nog eventjes alle pr’s gebroken met krachttraining. Moraal pompte door mijn aderen. De laatste dagen voor zo’n monsterrit zijn zeer belangrijk. Je controleert ieder uur de laatste weersberichten en Strava op wie wat doet tijdens zijn training. Nog belangrijker is je voeding. Op de sportschool heb ik het voedingsschema meegenomen voor een ‘Beach Proof Body’ De enige twee strandsporten die ik ken zijn strandraces en beachvolleybal en die laatste associeer ik met lege tribunes, gekochte uitzendrechten door de boerenleenbank en vrouwelijke ‘Beach Proof Body’s’. De mannelijke variant van beachvolleybal bestaat volgens mij niet, dus zal dit schema wel voor strandraces zijn. Het dieet bestaat voornamelijk uit appelsap en mandarijntjes en soms steel ik stiekem ook wat appelpartjes van mijn zoon. Ook rust is erg belangrijk ipv de gebruikelijke acht uur, slaap ik nu wel zestien uur. Werk kan ook wel even wachten wanneer de prioriteiten zijn opgemaakt. De omgekeerde wc bezoeken laat ik maar even buiten beschouwing. Na drie dagen kan ik een balans opmaken. De kilo’s vliegen eraf en de bierblikjes op mijn buik zijn telbaar. Hiervoor moet ik wel met de trap naar boven en daar eventjes gaan zitten, omdat mijn hart overuren maakt en ik lichtjes in mijn hoofd word. Wie snel wil zijn moet pijn leiden (met korte ei)

Ps. Voor de HvH-DH 2013 editie heb ik nog een startbewijs over. Gratis af te halen in Hoek van Holland op naam van N!co..........

zandhopper

Re: Hoek van Holland - Den Helder 2013

Bericht door zandhopper »

Vanochtend om 05.25 stond George voor de deur met fiets en spullen. Kwartiertje later kwam Annemarie met Man Ruud aan, opladen en gaan!!

07.00 in Hoek van Holland, startbewijzen halen en naar het strand. Was niet koud dus vroeg, bijna vooraan in het vak. Staan daarvoor de wedstrijdrijders en daarvoor de 43 dames, die kunnen dus lekker laat het vak in!!! Achter ons 750 wilde mannen........

Vrouwen starten eerst, paar minuutjes daarna de mannen. Goed gestart, was een goed strand ook, en kwam haast vanzelf bij George in zijn wiel. Tempo lag hoog maar kon goed mee. Stukje verder haalden we Annemarie in en ben ik bij haar gebleven. Kregen een leuk groepje.

Kwamen bij "de zandmotor" een waardeloos rijdbaar stuk strand. Ik koos verkeerd en verloor 100m. Dat kon ik amper inhalen. Gelukkig kwam er een waaiertje voorbij en kon ik aanhaken en werd langzaam teruggebracht.

Passeerden Scheveningen en Katwijk, op verzoek vd kerkgangers voor 10en!.

Reden met een groepje Belgen die een straf tempo hanteerden. Er zat ook een Belgische meid mee die denk ik op het podium eindigde. Dat ging lang goed. Merkte dat mijn hartslag op begon te lopen; niet goed!!! Annemarie had het ook moeilijk en dus kukelden we met 4 man eraf.

Waren intussen in de buurt van Zandvoort, schoot lekker op. Reden nu wat langzamer en konden eten en drinken. Bij ijmuiden eraf. Bij de verzorging A haar band opgepompt en werden gepakt door groepje met 3 meiden, 2 van Theo Schilder. :x , even verder stak er een schelp(scheermes) uit A haar band, voor de vloeistof zijn werk deed was ook die afgezakt. Ze durfde niet zo hard door de bochten met de zwabberband, stoplicht tegen, dus verloren we de groep uit het oog. Weer pompstop.

Bij Velsen zagen we de meiden in de verte dus het tempo opgevoerd. Zat daarvoor even uit te rusten in de slipstream...... Het strand in volle vaart op, ons sterke punt, en de groep bijgehaald. We kwamen er even voor, maar helaas kon A het net niet volhouden dus werden we ingerekend. Mijn benen waren btw ook niet meer echt jopper hoor!!

Reden nu wel vreselijk lekker, goed weer, goed strand. Bij Egmond naar Anja(mijn vrouw) gezwaaid, daar we vreselijk hard reden was ze net een minuut op het strand; wij royaal voor op schema!!

Bleven zo'n 100m achter de groep, en bij callantsoog de dijk op. Onze achterstand konden we nu omzetten in een voorsprong, dijkje op moet je ook weten!! en kunnen!! A kreeg een bidon aangereikt, Ruud stond ook nog maar net klaar! , en vol gas over de Hondsbossche zeewering. We reden gemiddeld bijna 40km/u (39,8)!! Ook weer top het strand op en ik dacht dat we genoeg voorsprong hadden.

Bij Julianadorp liep een ouder stel bij de branding. Dat ik erachterlangs stuurde kwam er plots een klein mormeltje aangehuppeld. Had het hondje niet gezien, en niet verwacht, echtpaar keek ook nergens naar, en was bang dat ik het beessie hardstikke dood zou rijden. De remmen deden gelukkig goed werk en hoewel de eigenaar boos was maar even vriendelijk gezwaaid, blij als ik was dat ik nog op de fiets zat en de hond nog ok was.

Nu werden we toch weer ingelopen door de meiden, 1 voor 1 want hun groepje was uit elkaar. Gewoon goede fietsters dus!!! We konden niet aanhaken.

Bij de donkere duinen het strand af, vol gas uiteraard. Hoorde naast me, jeetje, dat die nog aan kan zetten. :mrgreen: Haalde iets van 8 man in op de opgang en boven omgekeken, nog 1km verhard, mooi gat, dus als een idioot de gang erin, die wilde ik niet meer voorbij laten.

Klein minuutje voor A over de streep, kwartiertje na George. Gemiddeld ruim 31km/u over 133km.

alkyone
MTB'er

Bericht door alkyone »

Weer een mooi verhaal.
Deze ervaring kunnen ze je niet meer afpakken.
Ik denk dat ik jullie nog over de dijk heb zien knallen.
Een dame in het roze en een heer in ons onvervalst MTB Noordwest shirt.
Kan toch bijna niet missen :D

SBT-Schagen
MTB'er

Bericht door SBT-Schagen »

Nog in afwachting van de start
Bijlagen
Hvh - DH 2013_1.JPG
Hvh - DH 2013_1.JPG (53.92 KiB) 6349 keer bekeken

SBT-Schagen
MTB'er

de start in de donkere schemering (de maan gaf gelukkig nog een beetje licht)
Bijlagen
Hvh - DH 2013_start.JPG
Hvh - DH 2013_start.JPG (59.59 KiB) 6349 keer bekeken

SBT-Schagen
MTB'er

Na afloop natuurlijk even gezellig nakletsen met bekenden
Bijlagen
Hvh - DH 2013_finish.JPG
Hvh - DH 2013_finish.JPG (67.49 KiB) 6349 keer bekeken

alkyone
MTB'er

Bericht door alkyone »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

zandhopper

Bericht door zandhopper »

Ja leuk he!!! Fotoos!!!

Vandaag nog steeds spierpijn. Na het werk even uitfietsen op de strandfiets, zorgen dat hij niet vastroest ondanks het poetsen!!!

Electrische opa torpedeerde me bijna in Bergen, riep vrolijk sorry :D , oma stak over zonder kijken en zwaaide ook vrolijk, mooi weer zeker!!!

Lekker over Schoorl ah stuiteren, hoor ik bij de kerf ; taketakketak. Takje in wiel?? Nee. Wat dan?? Taktak, hm het is er nog steeds?? Ah grmbl, het derailleur wieltje draait niet. Troep die niet tegen een beetje vocht kan??. Wieltje zat vasterdanvast, zat al aan een by-pass te denken toen ik nog eens goed keek, kon toch niet zomaar vastgelopen zijn??? En ja hoor, een draadje of iets van een superdennennaald ertussen gedraaid. Nagel gescheurd bij de pogingen het eruit te krijgen, bah... wat nu. Alleen een kettingpons mee! Met een puntje........ jahoor uiteindelijk de troep los!! Draait als een zonnetje!!

Fiets is er weer klaar voor. Nu de benen nog! En dan strandop/afgangen oefenen, ging mij beter af dan de meesten, maar Annemarie was nog beter, vooral bij de dijk..... dus er kan nog tijd gewonnen worden!!! :mrgreen:

hmmtb
MTB'er

Hoek van Holland - Den Helder 2014 open

Bericht door hmmtb »

Hallo inschrijving hoek van Holland den helder is vandaag open

http://www.beachbiking.nl/

succes inschrijving

Plaats reactie