15 MAART MTB STRANDRACE C-C-C

Alles over de belangrijkste "mountainbike"-discipline in Noord-Holland
Plaats reactie
TSS
MTB'er

15 MAART MTB STRANDRACE C-C-C

Bericht door TSS »

Spectaculaire race in Castricum besluit strandseizoen wielrenners
Beste strandracers van het jaar m/v gezocht

Wie zijn de beste strandracers van het winterseizoen 2014/2015? Welke vrouw en welke man hebben dit seizoen de meeste indruk gemaakt tijdens de diverse strandraces? Dat wordt zondag 15 maart bekendgemaakt na een spectaculaire strandrace in Castricum aan Zee die tevens geldt als afsluiting van de competitie om het KNWU Lotto klassement.
De strandrace in Castricum wordt er eentje met bijzondere hindernissen. Voor het eerst wordt in de 40 kilometer lange race ook een deel van het mountainbikeparkoers in Schoorl in een strandrace opgenomen. Bovendien maakt de race een lus door Bergen aan Zee. Bij beide lussen worden steile hellingen en minstens zo steile afdalingen niet vermeden. Om het wedstrijdverloop op het toch al selectieve parkoers nog spannender te maken zijn er bovendien premiesprints in Camperduin en in Bergen aan Zee.
De slotdag van het winterseizoen staat niet alleen in het teken van de strandracers. Kort voor de strandracers in de slag gaan is er nog een beachrun voor de lopers. Deelnemers aan de beachrun kunnen kiezen voor een traject van 8 of 16 kilometer over het strand en door de duinen. Bijzonder is dat voor de beachrun en de strandrace naast het individuele klassement ook een combinatieklassement wordt opgemaakt voor koppels van een hardloper en een wielrenner.
Het programma in Castricum biedt ook een kidsrun over het strand als opwarmer. Deelname daaraan is gratis voor kinderen tot 13 jaar.
De kidsrun start om 10.30 uur. Een uurtje later, om 11.30 uur, is het de beurt aan de hardlopers in de beachrun. Om 14.00 uur gaan de strandracers van start.
Tijdens de wedstrijden zorgt de sportvoedingwebshop voor versterking zowel bij de start als bij bevoorradingspunten onderweg.
Na de race wordt daarvan ook een ‘after-movie’ vertoond.
Organisator SportZI verwacht veel publiek bij de afsluitende races op het strand. Parkeerruimte is er ruim voldoende bij Castricum aan Zee, al geldt voor auto’s en motoren helaas vanaf 9.00 uur wel betaald parkeren.

1 Maart SLUIT de voorinschrijving.

Voor vragen en meer informatie over de strandrace, de beachrun en het omlijstende programma:
kijk op http://www.mtbstrandrace.nl en-of http://www.beachruncastricum.nl

alkyone
MTB'er

Re: 15 MAART MTB STRANDRACE C-C-C

Bericht door alkyone »

Hier doe ik dus niet aan mee.
Of het is een strandrace! :D
Of het is een race over het parcours. :D
Maar van beide iets is mijns inziens geen goed plan
Het rondje door het dorp of een kleine lus over een parkeer terrein is wel een goed idee voor het publiek.

Krijgt Niki Terpstra toch gelijk dat het onzin is om een aparte competitie te houden voor Strandracen en mountainbike'n

zandhopper

Bericht door zandhopper »

Nou , klinkt mij wel leuk.

Zandvoort Katwijk vv klinkt mij dan weer erg saai. Strandje heen strandje terug. Is leuk om even van het strand af te gaan en door de mulle stukken te ploeteren.

Fainaru
MTB'er

Bericht door Fainaru »

Ik heb er in ieder geval zin in! Maar ik hoop dat het allemaal goed gaat met zoveel deelnemers over hetzelfde bruggetje :o
En de strand opgang daarna is ook wel spannend met zoveel man denk ik hahaha.

alkyone
MTB'er

Bericht door alkyone »

Het stuk over het parcours is er uit gehaald.

Helaas niet ingeschreven maar ik ga kijken of er nog een plaatje vrij is op de dag van de race.
Anders foto's maken.

Fainaru
MTB'er

Bericht door Fainaru »

Hier mijn video impressie https://youtu.be/acp0bPbYrfk

Plaats reactie