HvH 2015

Alles over de belangrijkste "mountainbike"-discipline in Noord-Holland
Plaats reactie
zandhopper

HvH 2015

Bericht door zandhopper »

Tsja, vanochtend dus met wat mist naar HvH.

Stuurbordjes halen en warm fietsen. Wat laat in het startvak dus achteraan. Verleden jaar hadden we nog een slim pad en konden rijdend het strand op... dit jaar weer anders starten, een roteind lopen/rennen voor je eindelijk op je fiets kon. Niet goed. :cry:

Tot de zandmotor met George opgereden maar die ging iedere keer te hard zodat ik in het rood reed. Daarna heel stuk in een leuk groepje gereden.

Bij Scheveningen ontdekt dat ik 0,0 remmen had, enge rit dus door de haven... strand op ging perfect. ik moest het groepje laten gaan, op een of andere manier ging het niet lekker en mentaal zat ik ook in een dip; wat een K-strand de hele tijd, het vrat energie. :roll:

Kreeg een duwtje van Sanne(?) in een bike zone outfit, die iedere afgevallen man even bemoedigend toesprak. Kon mooi een stukje aanhaken en energie opdoen; top!!! :)

Kwam een stukje met een andere biker op te rijden toen het noodlot even toesloeg, een overstekende hond waar hij door crashte en ik half over zijn fiets reed voor ik half viel, gelukkig had de Labrador niks en wij ook weinig schade.

Bij ijmuiden bovenop de strandopgang geprobeerd te stoppen om remmen te stellen, dat ging slecht en de kramp schoot in mijn been. Bah.
Met halve remmen over de sluizen. :|

Strand op bij Wijk az ging helemaal top, kreeg lof vh publiek. Btw zo leuk dat publiek; echt top en lekker als je in een dip zit!! :mrgreen:

Daarna ging ik steeds lekkerder rijden, het strand in NH was een stuk beter dan verwacht. Ook bij Petten was het best te doen.
Strand af bij Den Helder nog even de remkracht opgeschroefd en veilig naar de finish.

Een stuk slechtere uitslag dan verleden jaar maar ik ben heel tevree met de rit!!! :!:

DStar
MTB'er

Re: HvH 2015

Bericht door DStar »

Wat een mooie prestatie weer, en een heerlijk verslag.
Absoluut weer trots dat je deze tocht hebt uitgereden, zag dat er genoeg afvallers tussen zaten.
Op naar de volgende uitdaging weer.

Maar eerst even een dagje bijkomen van deze barre rit denk ik maar.
Sterkte met het herstel en kom je op schoorl wel weer tegen.

joepie
MTB'er

Re: HvH 2015

Bericht door joepie »

Zou zowat denken dat we naast mekaar hebben gereden.
Gestart bij cyclo en er 5.49 over gedaan.
Erg genoten, lekker gefietst.

Plaats reactie