Mtb'ertje pesten...?

Crossen door de bossen en genieten van de natuur bij PWN
Willy78

Re: Mtb'ertje pesten...?

Bericht door Willy78 » do 20 sep 2018 15:01

Anno 2018 gaat het gewoon door. Eerst bomen kappen om stuifduinen te krijgen en vervolgens dit deel dichtzetten vanwege schade aan de zandondergrond. Vandaag op 1 rondje PWN ben ik ongeveer 6 extra stukken tegengekomen waar ik 2 weken geleden nog wel mocht fietsen!

Ook heeft men een nieuw type hek (deurtje) geïntroduceerd. Hierbij zijn er 2 stalen buizen die beide zijde met elkaar verbinden. Helaas zijn deze zo hoog dat je niet meer op de fiets kunt blijven zitten om het hekje te passeren.

Buiten dat er een hele verzameling fietsverboden zijn ingesteld, heeft men ook nog her en der takken (en zelfs complete bomen) op single tracks gelegd.

Alle stukken die interessant zijn lijken te worden dichtgezet door PWN.

Ik vind het nogal storend dat PWN niet zoekt naar oplossingen, waarbij het probleem wordt opgelost, maar direct de mogelijkheid tot fietsen weghaalt door het instellen van een verbod.
Als je nooit remt, rij je te langzaam!

zandhopper

Bericht door zandhopper » wo 26 sep 2018 12:32

MTB NW heeft wel zijn best gedaan dit te voorkomen en in klankbordgroepen gezeten...ook omdat er geen gegronde argumenten voor zijn. Dus krijg je onvrede.

Ik zat aan een spuitbus zwarte verf te denken..... :oops: :oops: :oops: zou me niks verbazen als iemand daarmee op pad gaat.

Willy78

Bericht door Willy78 » wo 26 sep 2018 15:21

zandhopper schreef:
wo 26 sep 2018 12:32
MTB NW heeft wel zijn best gedaan dit te voorkomen en in klankbordgroepen gezeten...ook omdat er geen gegronde argumenten voor zijn. Dus krijg je onvrede.

Ik zat aan een spuitbus zwarte verf te denken..... :oops: :oops: :oops: zou me niks verbazen als iemand daarmee op pad gaat.
Ja, zo moedigt PWN het illegaal rijden wel aan.

Volgens een groenbeheer van de overheid slaat een dergelijk verbod nergens op. Je hebt dus 1040 ha, waarvan nu 13 km wordt afgesloten. Alsof op deze 13 km ineens daar wel die bijzondere plantjes gaan groeien. Dan zouden ze ook al in de overige gebieden moeten groeien. Bovendien worden de paden die voor mtb'ers zullen worden afgesloten, wel door andere bezoekers gebruikt (en groeit er alsnog geen plantje).
Als je nooit remt, rij je te langzaam!

Plaats reactie