loslopende honden

Biken onder zeeniveau, kan dat?
Plaats reactie
jos
MTB'er

loslopende honden

Bericht door jos »

Hé fietsvrienden,
Ik ben in de afgelopen maanden redelijk vaak loslopende honden in en in de buurt van het Dijkgatbos tegengekomen.
Meer dan voorheen?!? Bij het (redelijk vriendelijk) aanspreken van de eigenaar (als die al in beeld is) wordt er vaak onbeschoft gereageerd.
Ik ben absoluut geen hondenhater maar dit is echt vervelend.
Hoe ga jij hier mee om?
Groet,
maak mooie ATBkilometers,
Jos

jos
MTB'er

Re: loslopende honden deel 2

Bericht door jos »

Om nog even een aanvulling te geven op mijn vorig bericht over honden: lees ik in het Wieringer krantje dat er regelmatig honden worden achtergelaten in het Oeverse bos en in het Dijkgatbos. Blijkt achteraf dat ik die ook ben tegengekomen. Wat moet je daar nou weer mee als je op je ATB aan het rondstuiteren bent?
Hoe haal je het trouwens in je hoofd om je huisdier te dumpen? Wat een tuig.
Groet,
Jos

Ras8176
MTB'er
Contacteer:

Re: loslopende honden

Bericht door Ras8176 »

Wat moet je doen als je dat tegenkomt, dieren ambulance bellen. De honden zijn gechipt is tevens ook verplicht.
En wachten tot dat ze komen.
Gebruik je kop, helm"op need a bike fix pb me

zandhopper

Bericht door zandhopper »

In Schoorl eigenlijk nooit last van honden.

Dacht idd dat door het chippen dumpen niet meer kon.

wijthoef

Bericht door wijthoef »

vandaag gereden was trouwens heel goed te rijden maar geen los lopende honden gezien,
wel mede bikers is ook leuk maar ik zag wel een los lopend hertje eerlijk waar, :mrgreen:
vorig jaar voor het laats gezien ik was er al vroeg, ps, toch een beetje een baan die weinig bezocht word.

jos
MTB'er

Bericht door jos »

Ik heb er nooit aan gedacht om de dierenambulance te bellen; meestal loopt de eigenaar wel ergens en laat de honden gewoon hun gang gaan.

Het Dijkgatbos heeft een mooi traject; hier en daar wel wat gaten in de afdalingen die de snelheid er uit halen.
Ik vind het eigenlijk wel prettig dat het niet druk is; dan zie je naast de honden inderdaad nog wel eens een ree(!).

Jos

Plaats reactie