Verdraagzaamheid op het parcours

Biken onder zeeniveau, kan dat?
Rens
MTB'er

Verdraagzaamheid op het parcours

Bericht door Rens »

Op zondagmiddag met de kids sportief genoten van het mooie weer en twee rondjes gereden.
Na 1 1/2 rondje gaat één van de jongens (9 jaar) echt hard onderuit. Als je er dan als "super snelle fietser" aan komt is het wel zo sportief en sociaal als deze even die twee seconden te nemen om de situatie te beoordelen i.p.v. hard te schreeuwen dat iedereen aan de kant moet. Want OOOO wat was deze meneer belangrijk. Echt jammer :( .
Laatst gewijzigd door Rens op zo 02 jun 2013 19:54, 1 keer totaal gewijzigd.

wijthoef

Re: Verdraagzaamheid op het parcours

Bericht door wijthoef »

helemaal met je eens de laatste tijd dat de pr rijders zichzelf voorbij vliegen de goede en beleefde
daar gelaten.
ook moet me van het hart dat er tegenwoordig erg veel wandelaars op de route lopen
en het liefst bij de afdalingen zodat je ze laat ziet maar toch heerlijk gereden vandaag. groet fred.

Rens
MTB'er

Bericht door Rens »

Zelf ben ik ook altijd bezig om mijn grenzen te verkennen :mrgreen:, maar ik tracht altijd netjes te blijven en mensen te helpen waar nodig.
Ben in Schoorl wel eens wandelaars tegen gekomen die helemaal de weg kwijt waren. Even op weg helpen en uitleggen dat het niet verstandig is om op een mountainbikeparcours te wandelen...
Die dag dan maar geen "supertijd" :roll:

alkyone
MTB'er

Bericht door alkyone »

een aso zit er altijd tussen. :evil: :evil:
Ik hoop dat ze moeder nog trots op hem is als ze dit weet.
PS: hoe is het met die kleine.

Rens
MTB'er

Bericht door Rens »

PS: hoe is het met die kleine.
Flink geschrokken, een mooie schram op zijn been, maar verder niets er aan over gehouden gelukkig :!:

marcelv
MTB'er

Bericht door marcelv »

Schreeuwen is m.i. totaal overbodig, onfatsoenlijk en zinloos. Rij rustig langs als er anderen op het parcours zijn, dan is er niets aan de hand. Verder heb ik een klein belletje op m'n stuur. Mocht je toch wandelaars tegenkomen, dan hoef je niet te schreeuwen, maar 3 x bellen is voldoende om wandelaars op 50 meter afstand al even te waarschuwen dat je er aan komt. Vervolgens rij je er rustig langs, zeg vriendelijk gedag en geef aan dat ze op het mtb parcours lopen, dan weten ze dat ze nog meer fietsers kunnen verwachten. Een bel op de fiets (dus ook op de mtb) zou eigenlijk iedereen moeten hebben.

zandhopper

Bericht door zandhopper »

marcelv schreef:Schreeuwen is m.i. totaal overbodig, onfatsoenlijk en zinloos. Rij rustig langs als er anderen op het parcours zijn, dan is er niets aan de hand. Verder heb ik een klein belletje op m'n stuur. Mocht je toch wandelaars tegenkomen, dan hoef je niet te schreeuwen, maar 3 x bellen is voldoende om wandelaars op 50 meter afstand al even te waarschuwen dat je er aan komt. Vervolgens rij je er rustig langs, zeg vriendelijk gedag en geef aan dat ze op het mtb parcours lopen, dan weten ze dat ze nog meer fietsers kunnen verwachten. Een bel op de fiets (dus ook op de mtb) zou eigenlijk iedereen moeten hebben.
Ik heb idd een bel!!! :mrgreen:

Rens
MTB'er

Bericht door Rens »

Vandaag voor een fiets-loop training even lekker naar het dijkgatbos. Helaas reed ik aan het begin van de tweede ronde goed lek :cry:
Dus de loopschoentjes aan voor het tweede deel van de training.
Aan de zuidwest kant komt het parcours op een aantal stukjes over enkele meters samen met het voetpad. En precies op z'n stukje komt een meneertje op zijn MTB mij tegemoet en meld mij op onvriendelijke toon dat ik op het mountainbikeparcours loop :roll:
Deze meneer zet ons weer in een mooi daglicht.
Er zijn wel heel veel redenen waarom we ons zo niet moeten gedragen:
- Ik kom meer MTBers tegen op wandelpaden dan andersom.
- In tegengestelde richting staan geen bordjes verboden in te lopen of iets dergelijks.
- MTB routes lopen altijd wel ergens gelijk met andere paden.
- MTB routes zouden fietspaden zijn. Daar mag je dan meestal ook lopen. (maar is niet verstandig natuurlijk)
Als je er dus iets van wilt zeggen, stop dan even en meld het op vriendelijke toon.
Groet de Moraalridder :lol:

Ray Duijn
friends

Bericht door Ray Duijn »

Beste Rens ,

graag speel ik even advocaat van de duivel :twisted:
Wellicht is het niet in je opgekomen dat de "super snelle fietser" de situatie al had ingeschat en jij dat had gemist aangezien jouw prioriteit bij je zoontje lag ?!?
Hij zag geen gesloten ogen , bloedspoor-of plas , ledematen in verkeerde stand of uitstekende botten.
Hard schreeuwen is mijns inziens ook niet verkeerd , omdat duidelijkheid gewenst is op bepaalde (inhaal)momenten.
Maak zelf regelmatig mee dat ze als kippen zonder kop blijven doorsukkelen en zich nergens wat van aantrekken.
Afgelopen zondag ook : vrouwtje mannetje samen ...hmmm schiet niet op ..... mag ik ff ? .... man begrijpt het en geeft het door en houdt rechts , maar doos blijft in het midden rijden :evil:
Jeetje ...nou ik zal het filmpje er van het weekend opzetten , maar dan zie je wel het verschil in snelheid : je laat rollators toch ook niet op de openbare weg rijden ;)
Het enige wat mij eigenlijk tegenvalt van die belangrijke meneer is zijn woordkeuze :shock:

Rens
MTB'er

Bericht door Rens »

Ray Duijn schreef: graag speel ik even advocaat van de duivel
Hallo Ray,
Toch maar even reageren op jouw bericht.
Natuurlijk ben ik het met je eens dat we rekening met elkaar moeten houden. Langzame fietsers met snelle en omgekeerd.
Het staat niet in de wet, maar vriendelijk zijn kost niets en maakt het sportieve leven leuker!
Schreeuwen staat bij mij voor overdreven geluid produceren. Doe wat nodig is om de situatie veilig te houden.
Destijds was er geen wedstrijd op het parcours en voor je training maakt het niets uit om even af te remmen.
Kun je niet remmen dan hoor je niet op de fiets :mrgreen:
Voor de beeldvorming; mijn pr op Schoorl staat momenteel op 36:10. Dus ik weet prima wat inhalen is ;) .
Mijn zoon is geen “bejaarde met een rolator” maar hoort helemaal thuis op een parcours als het Dijkgatbos. En als je nooit gevallen bent met crossen dan hoor je zeker niet bij de snelste!!!! Maar soms heb je er dan wel even flink pijn van :oops:
Veel fietsplezier!

Plaats reactie