heftigste route van de provincie ???

De heftigste route van de provincie?
Plaats reactie
herman

Bericht door herman »

Vandaag de route van Spaarnewoude gereden een mooi alternatief voor Schoorl. Het parcour lag er erg droog bij en was daardoor zeer goed te berijden. De vernieuwde route is wel technisch veel single track, maar wel erg leuk en afwisselend. Dit is echt .
lefty rider

Ray Duijn
friends

heftigste route van de provincie ???

Bericht door Ray Duijn »

Dat is ten minste de subtitel van het spaarnwoude-forum.
Op mtbroutes.nl een vermelding van 70 hoogtemeters , waar ik zo mijn twijfels over heb.
Ik kan helaas nergens iets vinden over de verschillende stijgingspercentages.
Heeft iemand hier misschien wat gegevens over ?

chielb
MTB'er

Re: heftigste route van de provincie ???

Bericht door chielb »

Heftig is hij zeker. Althans: dat vond ik na mijn eerste twee rondjes. Moest een paar minuten bijkomen op het hoogste uitkijkpunt.... Ik vond wel dat de pijlen soms erg onduidelijk zijn. Met name als je na het eerste deel de parkeerplaats oprijdt lijkt er een paaltje te ontbreken en rij je, als je niet beter weet, omhoog achterlangs de vertikale ufo en vervolgens tegen de rijrichting in een stuk door het bos. Kan ook aan mij liggen.
Ondanks dat: ik heb genoten.

Ray Duijn
friends

Re: Spaarnewoude

Bericht door Ray Duijn »

Pffrrt ... 4 jaar later en vandaag kwamen er drie schoorl rijders niet omhoog op 2 van de 4 serieuze klimmen.
De route is sindsdien veranderd : helaas een north-shore verdwenen en een drop-in platgestreken , maar gelukkig dus 2 extra serieuze klimmen en een nieuw stuk bos met jump en hele snelle kombocht in afdaling.

Rayb81
MTB'er

Re: Spaarnewoude

Bericht door Rayb81 »

Ja Spaarnwoude is een lekker technisch baantje.

De nieuwe klimmen, steile bochten met grind omhoog ben ik alleen op deze route tegengekomen.

Tevens idd een paar snelle hoge kombochten en 2 serieuze switchbacks in de afdaling.
Dit maakt het voor mij een heerlijk parcours om aan de techniek te werken.

Ray Duijn
friends

Bericht door Ray Duijn »

Deze 2 filmpjes geven een goede indruk van de nieuwe verlengde zwarte route.
Filmpje 1 is gemaakt in juni : 3 van de 4 serieuze klimmen , snelle afdaling , drop-in , bruggetjes , etc.
https://youtu.be/vhqDtSnhtcE
Filmpje 2 is gemaakt in september : de nieuwe zigzag klim en afdaling , jump , snelle kombocht , bos etc.
https://youtu.be/4gyT7-UXvTg
Laatst gewijzigd door Ray Duijn op di 13 okt 2015 22:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Rayb81
MTB'er

Bericht door Rayb81 »

Mooi filmpje weer die laatste.

Jammer genoeg zie je de steilheid van het parcours niet goed, maar in het echt is het andere koek dan op het filmpje :D

Ray Duijn
friends

Bericht door Ray Duijn »

Om het nog spannender te maken heb ik deze route afgelopen vrijdag op zaterdag gereden rond 0030 en het nieuwe gedeelte gefilmd.
https://youtu.be/j85X2oWLZlY
Kort nachtfilmpje met o.a. : de nieuwe zigzag klim , de nieuwe jump en de snelle lange kombocht onderaan in de nieuwe afdaling in het bos.
Ik heb de jump trouwens opgemeten : 59cm , maar ach laten we 60cm aanhouden :lol:
Voornamelijk interessant voor mensen die de route goed kennen lijkt mij.
Tenzij je wat betere alto rock wil luisteren en/of graag naar een surrealistisch filmpje kijkt ;)

Plaats reactie