Fietsdrager

Voor alles wat je elders niet kwijt kan, maar wel kwijt wilt
Plaats reactie
HaJe

Fietsdrager

Bericht door HaJe » do 15 mar 2012 21:37

Tot nu toe redde ik het met een fietsendrager voor twee fietsen op de trekhaak.
Mijn oudste zoon heeft nu ook een atb en samen met de fiets van mij en mijn vrouw moeten er nu al drie fietsen mee op vakantie.
Met de fiets van de jongste, moeten er zelfs 4 mee.

Heeft iemand goede tips voor een fietsendrager voor op het dak van de auto?

BOSS
Contacteer:

Re: Fietsdrager

Bericht door BOSS » do 15 mar 2012 21:55

Er zijn ook fietsendragers voor 3 Fietsen van Spinder en Thule.

SBT-Schagen
MTB'er

Bericht door SBT-Schagen » vr 16 mar 2012 07:24

HaJe schreef:Tot nu toe redde ik het met een fietsendrager voor twee fietsen op de trekhaak.
Mijn oudste zoon heeft nu ook een atb en samen met de fiets van mij en mijn vrouw moeten er nu al drie fietsen mee op vakantie.
Met de fiets van de jongste, moeten er zelfs 4 mee.

Heeft iemand goede tips voor een fietsendrager voor op het dak van de auto?
Zelf hebben we 4x Mont Blanc Barracuda op het dak , we zijn er zeer tevreden mee

ome ton
Contacteer:

Bericht door ome ton » vr 16 mar 2012 23:21

ik heb er 1 bij kroone vandaan die kan 4 fietsen hebben en is een perfecte stevige drager Dusssss merk weet ik niet uit me hoofd die zal ik morgen posten ,,,
kan je wel een foto whats uppen of mailen ,,,,stuur maar je mail adres naar me tonsnijders apenstaartje . quicknet.nl
Grt T

HaJe

Bericht door HaJe » za 17 mar 2012 17:09

Bedankt voor de reacties tot zover.
De meneer in de winkel, waar het paadje rechtsaf net voor het einde is vernoemd, wist mij te vertellen dat er maximaal 3 fietsen op een imperiaal kunnen.
We overwegen nog een vouwwagen aan te schaffen (zodat we 4 weken in de Alpen kunnen kamperen), daar kan ook een imperiaal op. Zou mooi zijn als die dragers zowel op dak als vouwwagen passen.

Epic Joppe

Bericht door Epic Joppe » zo 18 mar 2012 20:40

Heb zelf ervaring met 3 fietsen op het dak met Thule fietsdragers. 4 stuks gaat vast ook lukken zeker als 2 van de 4 kinder fietsen zijn ( om en om)

Met dakdragers op aanhangwagen heb ik slechte ervaringen. Het kan vast maar alleen als je vouwwagen goede vering heeft (mijn aanhanger heeft dat wat minder...)
en de fietsdragers heel goed passen. ( moest zelf een extra dwarsbuis monteren om achterkant van fietsdragers vast te kunnen zetten.
Die dwarsbuis is onderweg verbogen/gebroken. Niet echt relaxed.....
De ' klappers' die zo' n kar maakt zijn dus erg fors. Goed geveerde auto hebben fietsen veel minder te verduren.
"CanyonKirk"
------------------------------------------------------------
Kijk mam, zonder fietsenmaker: Canyon Lux MR 9.0 (Wir leben..... bikes)

Kathlijn
MTB'er

Bericht door Kathlijn » wo 23 mei 2018 11:35

Wow, dit is wel een oud topic... Weet niet zeker of ik er beter hier op kan reageren of zelf een topic aanmaken?

Ik vroeg me iig af of mensen hier ervaring hebben met goede aanbieders van fietsendragers voor mountainbikes. Mijn vriend en ik nemen namelijk dit jaar onze bikes mee op vakantie en we moeten nogal een eindje rijden, dus wil wel dat onze beestjes goed beschermd blijven ;) We hebben een Opel Astra en ik weet niet zo goed of we beter op de trekhaak of achterklep kunnen dragen (dakdrager voelt een beetje kwetsbaar - misschien onterecht?). Ook wil ik gewoon een goede drager hebben voor een redelijke prijs (misschien ook online aanbieders leren kennen, zodat ik een beetje kan vergelijken?).

Alle ervaringen heel hartelijk welkom!

zandhopper

Bericht door zandhopper » wo 23 mei 2018 20:17

Verleden jaar met 3 fietsen op de trekhaak naar Frankrijk geweest en dat ging heel erg goed. Wel een dure Thule erop... :shock:

Zelf voor 1 fiets op het dak ook een thule, werkt ok maar ik heb een vaste beugel zo'n flexibele is veel handiger. Ze hebben nu ook een https://www.thule.com/nl-nl/nl/bike-rac ... e-_-599001 hele mooie die ook nog eens je frame niet pakt, veiliger voor carbon.

Op dak bevalt prima... als je maar niet bij de tolpoortjes de hoogte vergeet :mrgreen:

Als je een trekhaak hebt zou ik hem daarop doen.

Kathlijn
MTB'er

Bericht door Kathlijn » do 24 mei 2018 10:23

Hey zandhopper, bedankt voor de tip! Ja, ik had ook al op deze site gekeken en vond dat er wel goed uitzien: veel verschillende opties, inclusief een aantal van Thule idd. Wist dus alleen niet wat voor soort het handigst is. Haha, op het dak en dan de hoogte bij tolpoortjes vergeten - dat zou mij dus echt zomaar kunnen overkomen! :-D

Had je die van jou (op de trekhaak) ook online besteld (via de site van je link?) of heb je die lokaal ergens gehaald? Zit te overwegen om online te bestellen, maar wil even goed aanbieders vergelijken. Is inderdaad niet goedkoop, maar wellicht wel waard, zeker als het om onze kostbare mbt's gaat ;) Wil gewoon niet onnodig veel geld uitgeven.

zandhopper

Bericht door zandhopper » ma 28 mei 2018 17:53

Mijne kwam nog van Halfords.... :mrgreen: en die achterdrager is van een fietsmaat.

Plaats reactie