E-bike of niet

Voor alles wat je elders niet kwijt kan, maar wel kwijt wilt
Ray Duijn
friends

Re: E-bike of niet

Bericht door Ray Duijn » ma 04 jul 2016 08:23

Hee Joepie , ik hoop dat die remkracht niet al TE onverwacht was :o :? ;)
En Mal .. ff wachten tot ik de loterij win hoor !!!
Dan koop ik de specialized veyron eb 16.4 super sport :lol:

Mal
MTB'er

Bericht door Mal » ma 04 jul 2016 10:22

Ray Duijn schreef: En Mal .. ff wachten tot ik de loterij win hoor !!!
Dan koop ik de specialized veyron eb 16.4 super sport :lol:
Mooi ding, doe mij maar 1 of oare roldoos waar mn bike in past en r wat geld overblijft.

zandhopper

Bericht door zandhopper » wo 05 apr 2017 20:54

Probeerde vandaag een E mtb in te halen door het zand. Dat lukte dus niet. Zag toen ook pas dat het een Ebike was.Bleef irri voor me zitten en reed super kneuzig over brug 2, moest zelf met voet aan de grond. Dan denk ik wel; laat me er gewoon eens even langs. :oops:

Denk dat het een huur fiets was, want zijn skills... en outfit (spijkerbroek) waren belabberd. :roll:

Ze waren trouwens met 4 jongens. en als je dan ziet hoe dat reed, dan snap je waar al die rare sporen en kuilen van komen. :cry:

Nutkees
MTB'er

Bericht door Nutkees » zo 18 mar 2018 20:55

Je ziet ze nu ook meer en ik heb er ook 1 gekocht. Een kenevo. Reden daarvoor is een oude knieblessure waarbij ik niet meer dan 2x per week kan fietsen op mijn andere fietsen.

Daarnaast geeft de fiets zo veel lol omdat je op hele andere punten nu kan springen en als ik 2 rondjes vol trap ben je iets meer dan 1 uur onderweg en net zo kapot als 1 eondje met de fully. Heb ik wel van elke afdaling 2x kunnen genieten.

Maat van mij heeft sinds kort diabetes gekregen en ook die neemt nu een ebike er bij.

Denk dat tegenstanders gewoon eens er mee moeten rijden om het te kunnen waarderen.

Kathlijn
MTB'er

Bericht door Kathlijn » di 22 mei 2018 15:54

Interessant dit, ik had er eigenlijk nooit bij stilgestaan... Maar eigenlijk is het best gaaf dat het mountainbiken dan natuurlijk veel toegankelijker blijft en dan kunnen meer mensen er langer van genieten! Ben nu toch wel erg benieuwd hoe dat rijdt :) Zal eens om me heen kijken waar ik een proefritje zou kunnen doen.

Mondrakered
MTB'er

Bericht door Mondrakered » wo 30 okt 2019 19:42

Hoi,
Ik ben dus zoiemand die een embtb heeft gekocht.

Helaas heb ik niet meer het fysiek om, zoals de meesten van jullie, zonder ondersteuning over een parcours te rossen, maar door mijn emtb beleef ik nu wel weer fantastische ritten ! Alleen word mijn plezier wel een beetje overstemd door de negtieve houding van sommigen...

Ik zou zonder ondersteuning net aan 1 rondje Schoorl redden, en daarna kan ik weken lang weer revalideren, en nu geniet ik van 2 ronden Schoorl, waarbij ik echt wel een ( voor mij ) flinke fysieke inspanning lever, zonder dat ik mijn knieen sloop. En ja, ik rij ook wel eens iemand achterop, maar doen de snelle ondersteuningsloze rijders dat ook niet bij de mindere MTB goden ?
Ik ben het roerend eens dat er in strava een apparte klasse moet komen. mijn ronden geven een totaal verkeerd beeld. Echter wel iets om rekening mee te houden is het feit dat de meeste EMTB's niet boven de 25km/h uitkomen. Om een hoog gemiddelde snelheid te krijgen moet ik dus ook stevig de afdalingen in duiken. En ja, het materiaal is er op berekend ;-)
Gelukkig heb ik ook jaren zonder ondersteuning gereden, en is mijn techniek gelukkig redelijk op niveau, zodat ik mijzelf of anderen niet in gevaar breng, en gecontrolleerd over het parcours rijdt.
Zonder techniek, op een EMBT stappen is absoluut vragen om problemen, de fietsen gaan sneller dan de berijder aan kan, en ik kan me de ergernis dan ook goed voorstellen. Maar zijn er ook niet genoeg anderen die op huur fietsen in de spijkerbroek zwalkend over het parcours kruipen?

De EMBT heeft er voor gezorgd dat ik nog steeds mijn favoriete hobby kan uitoefenen, en ik met een grote smile thuiskom. Gun mij en mijn mede EMBT-ers dat geluk !

zandhopper

Bericht door zandhopper » vr 01 nov 2019 19:38

Klinkt goed. Ken ondertussen wel meer (gedwongen) E mtbérs.

Is max 25 niet net echt irri?? Niet de neiging dat eraf te halen??

Slijt het parkoers wel harder als je nu steeds 2 rondes rijdt!!! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Plaats reactie