Spinning

Voor alles wat je elders niet kwijt kan, maar wel kwijt wilt
Plaats reactie
zandhopper

Bericht door zandhopper »

Ben sinds een maand ook 1x p/w aan het spinnen, lekker binnen.Valt me op dat ik toch wel moeie benen houd, ook al heb ik een rustdag. Fietstijden lopen een minuut per week op, zal ook komen doordat ik een maand terug goed in vorm was en nu wat terugval. Vind op zich dat ik matig herstel van een spinningles. Zijn er meer luitjes die spinnen?????

JeroenK

Bericht door JeroenK »

Yo Zandhopper, je moet niet zo naar je ronde tijden kijken. Echt, gewoon lekker genieten van je rondje fietsen, laat je horloge en fietscomputer maar een paar weken thuis. Dan komt het allemaal wel weer goed.

Spinning, ja dat heb ik wel eens gedaan.

Whoooh zweten als een otter, en je komt geen meter vooruit

Als je zaterdag a.s. nog wilt spinnen voor het goede doel...

(zie link)

http://www.noordhollandsdagblad.nl/nieu ... rd-Holland

Dat is op mijn werk in Alkmaar, en er zijn nog fietsen vrij.

4 uur spinning voor Serious Request.

Niks voor watjes.

Misschien iets voor jou? (en een paar vrienden)
Groet, Jeroen

diana

Bericht door diana »

Ik heb het geluk dat ik zelf spinningles geef.

Al is het nadeel daar weer van dat ik nooit meer zo uit mijn dak kan gaan als vroeger toen ik les volgde,zong dan altijd mee met de muziek met de ogen vaak dicht voor de focus.Heerlijk compleet uit je dak gaan.

Die vermoeide benen kan te maken hebben met de hoogte van je hartslag tijdens de les.Als je te lang met een hoge hartslag de les volgt hoopt de verzuring zich op en die krijg je er met een rustdag meestal niet zo snel uit.

Ook van de fiets afstappen zonder goede cooling down kan een oorzaak zijn.Om je afvalstoffen(je verzuring)kwijt te raken is je hartslag aan het einde van de les rond de 60 procent.Stop je bij een te hoge hartslag dan is je herstel langer.En vergeet de goede koolhydraten niet binnen de twee uur na de les!!Succes!!
Diana

zandhopper

Bericht door zandhopper »

Daar er niet even gezellig nagezeten wordt fiets ik meestal naar huis en douche daar , extra cooling down. Doe behoorlijk intensief mee en dat incl dat je net even wat andere spieren gebruikt en de stukjes hoog tempo wat ik helemaal niet zo goed kan zal idd wel de nodige verzuring veroorzaken idd! Dus wennen!! Misschien eens de hartslagmeter om ,.. maar dat oogt wel weer wat overdrevenEn Jeroen , zaterdag gaat m niet worden , geen sponsor en geen tijd genoeg!!

Plaats reactie