Hoe groot zijn de verschillen tussen GPS systemen?

Voor alles wat je elders niet kwijt kan, maar wel kwijt wilt
joepie
MTB'er

Re: Hoe groot zijn de verschillen tussen GPS systemen?

Bericht door joepie »

En hoe bevalt die focus ?
Heb er zelf ook 1, maar zijn toch wat probleempjes mee. (spaken, crank)
Vindt het ook wel een zootje met segmenten op Schoorl.

RJ Dio

Bericht door RJ Dio »

Ik zet de rit dan wel op Strava maar zit zeker niet alle keren uit te spitten of
de segmenten er wel of niet bij zitten.
Overigens denk ik dat dat meer van Strava afhangt dan van je GPS.
Ronnie

Jan Treur
MTB'er

Bericht door Jan Treur »

joepie schreef:En hoe bevalt die focus ?
Heb er zelf ook 1, maar zijn toch wat probleempjes mee. (spaken, crank)
Vindt het ook wel een zootje met segmenten op Schoorl.
Tot op heden (ruim een half jaar) bevalt de Focus prima, geen problemen mee gehad.

zandhopper

Bericht door zandhopper »

Heb op Strava een aantal segmenten uit het zicht staan, zoals toevallig de zigzag klim.... nadeel is dat je er dan ook geen bekertjes meer op krijgt.... :lol:

En degene die ik wel echt als maatstaf houd met een ster gemarkeerd. Lekker overzichtelijk!!! :D

Jan Treur
MTB'er

Bericht door Jan Treur »

Uiteindelijk heb ik toch maar besloten een Garmin te nemen; het bleef van tijd tot tijd voor komen dat ik niet goed wist of ik mijn tijden in Strava wel kon vertrouwen. Vandaag voor het eerst ermee gereden. Om te kunnen vergelijken heb ik tegelijk ook mijn Android telefoon laten tracken. Dus als je bij Strava bij mij twee rondjes ziet die op exact hetzelfde tijdstip beginnen, dan komt dat daardoor. Ik blijf dat een aantal keren zo doen om te zien hoeveel verschil er dan tussen zit.

Een heel voorlopige uitkomst, na een keer, is dat bij de Strava segmenten die ik vooral in de gaten hou er gemiddeld een verschil van 7 seconden tussen zit. Daarbij laat de Garmin zo op het oog wel een nauwkeuriger beeld zien van de route, en er komen ook duidelijk meer segmenten naar boven in Strava. Via de Garmin krijg ik overigens ruim 200 hoogtemeters* toegekend, dat is twee keer zoveel als via de Android gebeurt. Wordt vervolgd.

*Dat is later aangepast geraakt zag ik; nu wordt voor beide tussen 100 en 110 hoogtemeters aangegeven
Laatst gewijzigd door Jan Treur op wo 25 nov 2015 16:37, 1 keer totaal gewijzigd.

RJ Dio

Bericht door RJ Dio »

Een Garmin is iig gemaakt om te navigeren terwijl het op een telefoon als extra is toegevoegd.
Mocht je er nog niet achter zijn , de garmin kan je nog instellen hoe vaak hij iets registreerd.
Ronnie

Jan Treur
MTB'er

Bericht door Jan Treur »

Bedoel je met welke frequentie hij peilt?

RJ Dio

Bericht door RJ Dio »

Yep , bij de instellingen in sporen kan je kiezen uit 5 verschillende intervallen.
Deze is een GPSmap 62st
Ronnie

Jan Treur
MTB'er

Bericht door Jan Treur »

Ik zal dat eens bekijken. Het zou met het type wat ik gekozen heb ook mogelijk moeten zijn te rijden met Live Segments zodat je doorlopend kunt zien hoe je voor of achter loopt op een gekozen eerder gereden segment (van jezelf of van een ander). Dat moet ik ook nog eens uitzoeken; die optie lijkt me wel stimulerend als je alleen rijdt, wat ik doorgaans doe.

zandhopper

Bericht door zandhopper »

Jan Treur schreef:Ik zal dat eens bekijken. Het zou met het type wat ik gekozen heb ook mogelijk moeten zijn te rijden met Live Segments zodat je doorlopend kunt zien hoe je voor of achter loopt op een gekozen eerder gereden segment (van jezelf of van een ander). Dat moet ik ook nog eens uitzoeken; die optie lijkt me wel stimulerend als je alleen rijdt, wat ik doorgaans doe.
Of deprimerend.... :mrgreen:

Plaats reactie