E-bike of niet

Voor alles wat je elders niet kwijt kan, maar wel kwijt wilt
Mal
MTB'er

Re: E-bike of niet

Bericht door Mal »

Ray Duijn schreef:Alleen bij obesitas aanschaffen zou ik zeggen , oftewel een minder validen bike !!!
Heb je last van je hart of je rug zou ik sowieso niet gaan (e)biken.
Wordt het je namelijk onverwacht toch te (in)spannend : geen defibrillator in de buurt en je zadelt een ander met jouw problemen op en dat is ook niet erg sociaal.
Met rugproblemen gaan biken is ook niet echt verstandig mijn inziens : elke heftige beweging is er dan 1 te veel , misschien zoiets als modelspoorbanen of fotografie ?
In het 2e geval geldt dat als je doelbewust het probleem verergert , je de maatschappij opzadelt met onnodige (financiele) lasten.
Laat je dan opereren of als dat niet mogelijk is dan helaas rustig aan doen.
Met rugklachten is t relatief.
Heb zelf iets van hernia, maar met fietsen geen last.
Ben ook erg blij dat ik, hoewel ik wel in aanmerking kwam, mij NIET heb laten opereren.
T was een pittige operatie waarbij de neuroloog zei: "Ik weet niet of jij na de operatie een tevreden patient zult zijn". (Pijn weg, maar verhoogd risico op spieruitval.)
De heling mocht ff duren, dat wel.
En ik heb nog een paar gebrekjes. Ben ook bijna 55. Maar met sport voel ik me toch lekkerder.
Als de tijd komt dat t niet meer zo wil, en ik heb t geld, dan koop ik een e-bike.
Ben nu zeer tevreden met mn nog vrij nieuwe Liteville.
Als oudere gebrekkige heb je nu eenmaal goed materiaal nodig. :mrgreen:

Toen ik trouwens 14 was of zoiets had ik ook last van mn rug.
Ik groeide te hard, verkeerde houding, bewoog weinig.
Mijn toenmalige fysio: "Je MOET gaan sporten. En anders zie ik je over 10 jaar gewoon weer terug en wordt je mn vaste klant."
Ben m nog dankbaar.

W!llem
MTB'er

Bericht door W!llem »

Tsja, je maakt het jezelf natuurlijk wel gemakkelijk met een e-bike, maar toch begrijp ik het ook wel. Ik ken een aantal mensen met een e-bike. De meeste hebben er een genomen om het tempo van hun partner bij te kunnen benen, of omdat het gewoon niet meer zo makkelijk gaat als voorheen. Trapt een stuk makkelijker.

Ray Duijn
friends

Bericht door Ray Duijn »

Ik zou trouwens wel eens iemand op een e-bike de jump van bijv. Zandvoort willen zien nemen.
Of is dat onverstandig ? Nou ik er over nadenk wel denk ik .. laat maar zitten jongens ;)

Mal
MTB'er

Bericht door Mal »

Ray Duijn schreef: .. laat maar zitten jongens ;)
Ho ho, niet zo snel, ik heb die jump nog nooit gedaan, maar ik offer mezelf wel op.
Koop even de Specialized Turbo Levo FSR6 voor me en dan probeer ik t gewoon uit.

joepie
MTB'er

Bericht door joepie »

Doe t zelf wel eens met een motorfiets, geen probleem.

Ray Duijn
friends

Bericht door Ray Duijn »

Ik vroeg mij dus eigenlijk af of een e-mountainbike vanwege het extra gewicht van de accu en motor ook hele zware vering heeft meegkregen.
Met een motorfiets is dat keurig in verhouding uiteraard , maar zou de vering van zo'n e-mountainbike bij de landing niet KLONK zeggen ?!?

joepie
MTB'er

Bericht door joepie »

Degene waar ik op gereden heb absoluut niet.
1 had zelfs remmen waar ik echt verbaasd was over de remkracht. (Mt7 of 8 4zuiger)

W!llem
MTB'er

Bericht door W!llem »

Volgens mij valt het over het algemeen wel mee met die zware vering; die frames worden dusdanig ontworpen dat alle krachten goed opgevangen kunnen worden. Speciaal ontworpen voorvork, verende zadelpen etc. Dat zie je zelfs bij iets goedkopere modellen die bijv via Media Markt worden verkocht (ja, Media Markt verkoopt e-bikes! :lol: ) Ik zou zeggen: https://www.kortingbox.nl/shop/media-markt in de gaten houden voor de komst van de volgende BTW-vrije dagen en de vering een weekje uitproberen ;)

Mal
MTB'er

Bericht door Mal »

W!llem schreef: ... die frames worden dusdanig ontworpen dat alle krachten goed opgevangen kunnen worden. Speciaal ontworpen voorvork, verende zadelpen etc. ...
Verende zadelpen ? Mmm...

Mal
MTB'er

Bericht door Mal »

Ray Duijn schreef:maar zou de vering van zo'n e-mountainbike bij de landing niet KLONK zeggen ?!?
If Klonk
then Volume Spacers when Fox,
else Tokens when RockShox,
endif.

Plaats reactie