Napraat de VIJF

De jaarlijkse marathontraining op het parcours van Schoorl
zandhopper

Napraat de VIJF

Bericht door zandhopper »

Wat een prachtig weer en alles was weer tiptop geregeld. De start vond ik een prima oplossing zo!!

De eerste ronde wat filevorming hier en daar maar lekker gereden. De tweede kreeg ik al last van mijn rug :cry: bah. De derde kreeg ik al kramp in mijn kuiten, dat was veel te vroeg, ik kreeg mijn drama van vorig jaar in mijn hoofd :roll: . Wonderbaarlijk genoeg kon ik het er redelijk uitrekken.

Ondertussen hadden onze waterdragers buiten het prima uitvoeren van hun taak ook nog een op hol geslagen paard gevangen; TOPPPERTJES!!!

De vierde ronde deed gewoon alles pijn maar kwam ik goed door, alleen nog de laatste.............. :mrgreen:

Positief ingesteld dacht ik steeds; laatste keer de nok, laatste koninginneduin.... etc etc...... echter ondertussen stonden mijn rug benen en ook schouders in brand. Ik had zoals gewoonlijk weer last dat ik beter klom maar slechter vlak reed dan de luitjes om me heen en besloot voor de Zwarte Blink 3 man in te halen. Dat brak me echter op , ik kwam zelf nog amper boven. Nu versnellen om onder de drie-en-een-half uur te komen maar ondertussen deed op het vlakke alles zeer en moest ik continu rekken en strekken. De korte klimmetjes gingen een stuk beter en na de afdaling vd ZW-hoek kon ik nog behoorlijk doortrekken op het schelpenpad, royaal onder de streeftijd binnen en maar 7 minuten achter George.

Organisatie bedankt voor weer een heerlijke (slopende)rit!!!!!!!!!!!

Alleen balen dat vele rijders de kuil meden en daardoor weer voor je kwamen :? , is niet stijlvol 8-)

zmip
Contacteer:

Re: Napraat de VIJF

Bericht door zmip »

Wauw, goed gereden Aart! De juiste bandekeuze dus? ;)

Ik wacht met smart op de uitslagenlijst. Ik ben behoorlijk de tel kwijt geraakt over wat m'n tijden zouden zijn. De klok bij de tijdsregistratie gaf een veel gunstiger tijd aan dan mijn eigen klokkie, en die liep zelfs niet door als ik even stopte voor een nieuw bidonnetje. Ik heb denk ik het hele "groene" startpeloton voor me moeten laten gaan, maar ik ben blij dat ik ze alle vijf gerond heb. Ik had vorige week nog besloten om niet te starten i.v.m. gebrekkige training.

Wat betreft de kuil: Nienke klaagde daar vorig jaar (terecht) al over, dat is inderdaad niet sportief. Ik heb het dit jaar daar niet gezien, maar wel een sukkel die consequent bij de oude fietscrossroute rechtdoor over het karrespoor een stuk afsneed, om soms zo even vier man in te halen. Ik heb in ronde 4 m'n krachten verzameld om naar hem toe te rijden om te vragen waarom hij dat deed. Z'n antwoord: "omdat er ik zo ook wel kom". Duh? Tja, wat had ik verwacht? Dat hij zou zeggen "omdat ik een loser ben"? In de vijfde ronde stond ie met zware verkramping naast z'n fiets, haalde me later weer in, maar moest op het laatste stuk op het schelpenpad toch weer van z'n fiets af. Gerechtigheid?

Verder: de organisatie was weer indrukwekkend. Eén van de organisatoren, die ik niet met naam zal noemen (hij rijdt op een Niner ;) ), doet er soms nogal nonchalant over: "ach, de 5 is niet zoveel werk hoor", maar als ik zie wat er allemaal op touw gezet wordt, denk ik dat hij behoorlijk "onder"-drijft ;)

Ik vond trouwens die Up/Down Magazine reclameborden door het bos wel geinig. Niet zo handig op te rollen om te vervoeren, maar wel mooi.

Maar ook nog even de complimenten voor de staat van het parcours. Ik heb afgelopen dinsdag nog even een (rustig) rondje gedaan, maar 't was vandaag echt op een aantal belangrijke plaatsen een stuk mooier in orde gemaakt. Goed werk mannen.
Laatst gewijzigd door zmip op vr 06 apr 2012 18:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Mountainbiken in Noord Holland: MTB-Noordwest

yo-eddy

Bericht door yo-eddy »

Petje af mannen! Heb de hele tijd aan jullie gedacht als ik me niet aan het insmeren was :D
Ben benieuwd naar de tijden en de rest vd verhalen......zal toch eens samen met Leon mijn eigen 5 moeten gaan rijden zolang het parcours er nog ligt.
Greetz Roy

zmip
Contacteer:

Bericht door zmip »

yo-eddy schreef:Petje af mannen! Heb de hele tijd aan jullie gedacht als ik me niet aan het insmeren was
Het was hier vandaag ook stralend weer hoor, ik had ook zonnebrand op, luiwammes. Vakantievieren is funest voor je conditie, dat weet je toch? Gelukkig heeft je grote broer de familie-eer nog een beetje kunnen redden :D
Mountainbiken in Noord Holland: MTB-Noordwest

yo-eddy

Bericht door yo-eddy »

zmip schreef:
yo-eddy schreef:Petje af mannen! Heb de hele tijd aan jullie gedacht als ik me niet aan het insmeren was
Het was hier vandaag ook stralend weer hoor, ik had ook zonnebrand op, luiwammes. Vakantievieren is funest voor je conditie, dat weet je toch? Gelukkig heeft je grote broer de familie-eer nog een beetje kunnen redden :D
Ik weet 't, kom terug zonder conditie en moet op een fiets van 15 kilo zien of ik jou nog achter me kan laten........denk 't niet ;)
Hoe heeft die (ex) bolle het gedaan? respect dat hij die 5 rondjes heeft uitgereden op een leenfiets!

mtbadmin
Admin Group
Contacteer:

Bericht door mtbadmin »

I.v.m. files op de weg en crashende computers iets later dan verwacht, de (voorlopige) uitslagenlijst:

http://mtb-noordwest.nl/evenementen/de_ ... contenders

Het kan zijn dat de tijdsregistratie-meester van MTB-Noordwest nog wat correcties op de gegevens uitvoert.

Paul Nieuwenhuizen
MTB'er

Bericht door Paul Nieuwenhuizen »

Ten eerste wil ik de organisatie weer bedanken voor de goede zorgen vandaag. Tot in de puntjes geregeld allemaal. Het toelaten van meer deelnemers is naar mijn mening geen enkele belemmering geweest onderweg. Volgend jaar gewoon weer iedereen mee laten doen, is ook goed voor de clubkas lijkt mij! Leuk dat Gerard nog even in het zonnetje is gezet, zeer verdiend!

De race (o ja training): Het was vandaag een goede voor de nederigheid al met al. Vanaf minuut 1 had ik direct zure poten. Vorig jaar startte ik ook zo enkel toen ging het eigenlijk steeds beter, en met deze gedachte hield ik me eigen dan ook gemotiveerd. We reden ook wel met een leuk groepje, maar helaas zat er geen samenwerking in vandaag. Timo Sijm reed in het begin een straf tempo. Timo ik weet niet of je dit leest, maar volgende x iets slimmer fietsen en dan gaat die 2e gedeelte ook prima. Daar waar eerdere jaren de rondjes voorbij vlogen, was dit nu niet het geval. Die zwarte blink kon ik wel wegwensen op een gegeven moment. Ach volgend jr geen last meer van toch? En ja als je niet lkr in de wedstrijd (o ja training) zit dan ga je ook lui vervloeken die ergens na 3 ronden op een nok wegdemarreren (of stond ik gewoon stil?). kHad teveel kruit verschoten denk, want ik kon er niet meer bijkomen. In de laatste ronde kwam ik Richard van der Vaart nog tegen waar ik vorig jr een gezellige rit mee had gehad, hij stond volledig geparkeerd. Gek he als je elk rondje op het allerzwaarste verzet rondtrapt, heerlijk. Volgend jaar revanche meastro!

Na moe en leeg gestreden gefinisht te zijn nog staan genieten bij de finishlijn, ik was gelukkig niet de enige die een jasje had uitgedaan. Respect voor allen. Nog hartelijk staan lachen om maat Emiel van Tongerlo die in groep 2 was gestart. Die vond het blijkbaar niet zwaar genoeg dus die dacht het laatste rondje maar een beetje extra weerstandstraining te doen. Iets met een lichtelijk aanlopend achterwiel ;)

Weer een geweldig spektakel geweest en volgend jaar ben ik er weer zeker bij, graag dan wel met 20graden+. Sportieve groet, Paul N

Michael Emmerik
MTB'er

Bericht door Michael Emmerik »

Na jarenlang de prachtige verhalen over "de 5 van Schoorl" van de schoonfamilie (de van Haasters) aangehoord te hebben wilde ik zelf ook maar eens de daad bij het woord voegen....

Geprobeerd niet te overmoedig te starten, maar wel gegaan voor een goede uitgangspositie zodat er gewoon doorgefietst kan worden zonder af te hoeven stappen voor opstoppingen en dat lukte aardig.

Eerste ronde gelijk een mooi groepje van 4 man met o.a. Vincent Spierings en Bas Bloeming. Lekker tempo dat mooi door elkaar werd overgenomen. Tot de 4e ronde met elkaar opgefietst totdat Vincent het wel welletjes vond en er op de Nok als een razende vandoor demarreerde; alsof we stil stonden. Ik wilde nog aanklampen, maar m'n versnellingen werkte niet mee ;-) Laatste anderhalve ronde nog weg kunnen fietsen van de andere 2 bikers.

Al met al zeer tevreden met een 4e plaats in m'n debuut bij de 5 van Schoorl!

Organisatie was uitstekend, BEDANKT en zeker voor herhaling vatbaar.

HaJe

Bericht door HaJe »

Was weer geweldig.
Eerste ronde in een sliert van fietsers. Tweede in een kleinere groep, toen begon ik er lekker in te komen, het werd ook wat warmer. Bij de derde ronde kwam ik echt in een flow. De vierde ronde in een groepje van vier. Helaas stootte ik onfortuinlijk met mijn pedaal op een stronkje en ging op mijn plaat. Degene achter mij kon me niet meer ontwijken en viel helaas ook. Bij de vijfde rond ging ik goed stuk, het werd ook weer kouder. Uiteindelijk mooi binnen de 4 uur geëindigde, een kwartier sneller dan vorig jaar. (Ik hoop dat de uitslagen van de voorgaande jaren weer snel op de site komen)

Start ging prima zo met zoveel mensen.

Organisatie en sponsors weer zeer bedankt!

HJ
Laatst gewijzigd door HaJe op vr 06 apr 2012 21:15, 1 keer totaal gewijzigd.

richardd

Bericht door richardd »

Wil ook de organisatie weer bedanken voor de goede zorgen vandaag. Zeer goed geregeld allemaal.

Parcour vond ik goed te doen ondanks de droogte. Laatste tijd wordt het ook goed bij gehouden! Petje af daarvoor! :)
Rit ging goed, 3 ronden mooi in de de top 5 met snelle tijden maar net als vorig jaar kwam de man met de hamer in ronden 4 en 5 leek nergens op maar volgend jaar beter! Dan rij ik achter Paul Nieuwenhuizen aan en haal hem aan het einde in voor de verandering Haha!! :twisted:
oki

Plaats reactie