Napraat de VIJF

De jaarlijkse marathontraining op het parcours van Schoorl
Henk van H*

Re: Napraat de VIJF

Bericht door Henk van H* »

Mijn doel was vijf rondjes van 40, en dat is prima gelukt. Nergens last van gehad, want goed gegeten en gedronken. Officeel mag ik tegenwoordig geen 20 km meer in D3 rijden. Ik ben bang dat dat niet helemaal gelukt is, dus nu maar weer effe rustig an. Het was perfect georganiseerd, en het is altijd schitterend om zoveel bike-vrienden bij elkaar te zien.
Iedereen bedankt voor de mooie dag.
Henk
HvH

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS »

Michael Emmerik schreef:Na jarenlang de prachtige verhalen over "de 5 van Schoorl" van de schoonfamilie (de van Haasters) aangehoord te hebben wilde ik zelf ook maar eens de daad bij het woord voegen....

Geprobeerd niet te overmoedig te starten, maar wel gegaan voor een goede uitgangspositie zodat er gewoon doorgefietst kan worden zonder af te hoeven stappen voor opstoppingen en dat lukte aardig.

Eerste ronde gelijk een mooi groepje van 4 man met o.a. Vincent Spierings en Bas Bloeming. Lekker tempo dat mooi door elkaar werd overgenomen. Tot de 4e ronde met elkaar opgefietst totdat Vincent het wel welletjes vond en er op de Nok als een razende vandoor demarreerde; alsof we stil stonden. Ik wilde nog aanklampen, maar m'n versnellingen werkte niet mee ;-) Laatste anderhalve ronde nog weg kunnen fietsen van de andere 2 bikers.

Al met al zeer tevreden met een 4e plaats in m'n debuut bij de 5 van Schoorl!

Organisatie was uitstekend, BEDANKT en zeker voor herhaling vatbaar.
Geweldige prestatie, in het oude Haantjes shirt van je schoonvader?

Nienke v H*

Bericht door Nienke v H* »

Gisteren mijn 2e vijf van Schoorl gereden. Vorig weekend een goede generale repetitie van rondjes onder de 42 minuten. Woensdag nog even de laatste parcours check gedaan en zag ook dat er weer hard gewerkt was aan het parcours! Mulle stukken waren er wel maar er was een groot deel geëgaliseerd met houtsnippers! Fantastisch :D ! Vrijdagochtend met verkleumde handen maar een hele gezellige sfeer aan de start. Redelijk voorin gestart waardoor ik in vergelijking met vorig jaar hard kon starten en er bijna geen filevorming was. Een heel stuk achter Kiona, Dagmar en Henk gereden. Henk kwam na 20 minuten goed op stoom en ging er vandoor en besloot ik de dames in te halen. Op een gegeven moment hoorde ik ´goed zo Dagmar, blijf er maar achter rijden´ dus wist ik hoe het er voor stond. Gewoon eigen tempo blijven rijden en hier en daar wat extra gas gegeven en halverwege de 2e ronde had ik alleen een aantal mannen achter me. Goed teken dus (in het kader van mijn doel om te winnen dan hè) ;)
Helaas bij de Zwarte Blink ging het steeds mis. We reden vaak ik een treintje maar op een mulle Zwarte Blink is dat niet handig. 3 rondes een valpartij voor me en de 4e ronde wilde ik iemand die liep inhalen maar ja…door mul zand is dat behoorlijk lastig! 4rondes afgestapt dus! De laatste ronde was behoorlijk zwaar door kramp in de bovenbenen van de nok tot helemaal bovenaan de kuil, maar na wat afdalingen en ¾ bidon drinken ging het weer een stuk beter. Ik herken het stuk van ´nog 1x de nok, nog 1x de Zwarte Blink etc´. Ik denk ook altijd hetzelfde maar die ronde gaat altijd in sneltreinvaart voorbij. Voor ik het wist was ik die Zwarte Blink op gereden en was de finish al bijna in zicht. 3:29u is 11 minuten sneller dan vorig jaar. Dus een mooie prestatie. Kiona kwam iets minder dan 2 minuten achter mij binnen. Bij de finish een leuk onthaal met goede berichten; Henk had sneller gereden dan vorig jaar en Michael had een supersnelle tijd! Hartstikke goed gereden allemaal. Het was weer goed georganiseerd en het was weer gezellig! Bedankt organisatie! :P

Michael Emmerik
MTB'er

Bericht door Michael Emmerik »

@boss: Goed opgemerkt is inderdaad het oude Haantjes tenue a.k.a. Het gebraden Haantjespak ;-) van Henk.

storm M2

Bericht door storm M2 »

ik zie op de foto,s dat veel mensen met een cannondale scalpel (nieuwste model) of flash met lefty nog met 26" rijden terwijl daar ook 27,5" wielen in passen.
daarom nog maar een keertjehttp://www.beukersbikecentre.nl/nieuwsi ... ?nid=29549

Henk van H*

Bericht door Henk van H* »

ik vind die 26 inch wielen zo lekker wendbaar, en ze accelereren ook supersnel, veel beter dan die grote wielen :lol:
HvH

zandhopper

Bericht door zandhopper »

Henk van H* schreef:Mijn doel was vijf rondjes van 40, en dat is prima gelukt. Nergens last van gehad, want goed gegeten en gedronken.
Tsja , ik had me ook goed gefocust op het onderhoud vh lijf, elke ronde een verse bidon aangereikt gekregen , maar dat voorkwam geen kramp in de kuiten :?: :?: :?:

Toch meer aan duurtraining doen :oops: :?:

HaJe

Bericht door HaJe »

Henk van H* schreef:ik vind die 26 inch wielen zo lekker wendbaar, en ze accelereren ook supersnel, veel beter dan die grote wielen :lol:
Jammer, kan ik mijn fiets dus niet de schuld geven......

Zo maar even atb-en met mijn zoon, die kan ik (nog) wel bijhouden.

rolfv
MTB'er

Bericht door rolfv »

Organisatie dank voor alles. Registratie verliep perfect, daarnaast ook redelijk veel mensen langs parcours. dat is leuk.
Wel bijzonder dat het bij de start warmer was dan toen ik over de meet reed. Kan niet wachten op een echt voorjaar... Tot volgend jaar.

Annika

Bericht door Annika »

Was weer een topritje, organisatie: bedankt!
Helaas kon ik mijn doel om sneller te rijden dan vorig jaar, niet evenaren. De eerste 3 rondjes gingen op zich wel prima, maar vanuit het niets kreeg ik in het begin van het 4e rondje kramp. Dat raakte weer weg, maar dan ben ik te voorzichtig om nog aan te zetten bij elke klim. Te bang dat het er weer inschiet.
Jammer, want 2 weken voor de 5 had ik nog 4 trainingsrondjes gereden met snellere tijden dan vorig jaar. Daarna heeft een bedrijfsweekend met uitgaan en kond in de ochtend op de racefiets mij mijn das om gedaan, lekker een weekje tegen ziek aan en snip verkouden. Ik twijfelde eerst nog om mee te kunnen doen, maar naarmate de tijd vorderde, was ik weer fit genoeg om mee te doen, maar niet topfit helaas.
Toch evengoed lekker uitgereden.
Nienke, top gereden! Dat Van Haastersbloed... verkopen ze dat ook? Geintje!
Verder iedereen ook mooi gereden. Hoewel ik op wat foto's van buurman Bert zie dat er zo nu en dan ook mensen zijn die toch het Halfordspaadje nemen... Jammer, het hoort erbij (ook met kramp).

Plaats reactie