Aanloop naar de 2016 5vS :-)

De jaarlijkse marathontraining op het parcours van Schoorl
Plaats reactie
zandhopper

Aanloop naar de 2016 5vS :-)

Bericht door zandhopper »

Vandaag maar eens aan de serieuze voorbereiding voor de VIJF begonnen.

Het weer lokte natuurlijk ook en om 9uur(vroeg hoor) met Rens van start. De eerste 2 rondes zat hij gezellig op mijn achterwiel te praten, gelukkig werd ook hij in de 3e ronde wel wat stiller/moe. :mrgreen: Hadden eigenlijk geen starttijd opgenomen maar haalden de 2e en 3e ronde veel rijders in, een goed teken :lol: Dus de tijd was een beetje een verrassing;

Bijzonder vlak net binnen de 2 uur binnen. :D

joepie
MTB'er

Re: Aanloop naar de 2016 5vS :-)

Bericht door joepie »

Kun je niet beter de laatste 2 rondjes oefenen, die zijn het zwaarst.
Heb er zin in !
Inschrijving ook zomaar stiekem vol.

zandhopper

Dat hebben we weer gehad :mrgreen:

Het weer viel mee, was net droogjes geworden! Betekende wel wat prut de eerste rondes.

De start was wat matig geregeld :roll: , ik heb tenminste niks van de 3 startvakken gezien. En daar ik niet van dringen houd startte ik in het midden. Maar op zich maakt dat met de tijdswaarneming niet veel uit. Na de nok langzaam wat verder naar voren geworsteld om na de zwarte Blink in een leuk klein groepje met 2 mannen van "de Kudde" te komen. Dat reed echt subliem. Helaas gingen die na ronde 3 hun bidons wisselen, en ik alleen door. Moest meteen wat volk inhalen en raakte uit mijn ritme, ging nog onderuit en kreeg kramp. :roll: Dramatisch zware 4e ronde werd het zo. Zat zelfs vanwege de kramp even aan uitstappen na ronde 4 te denken :oops:

Maarrrrrrrrr, bedacht dat dat geen optie was en dat ik misschien een wat lage suikerspiegel had, had wel 2 gelletjes genuttigd...... 2 druivesuikertjes erin deden de moreel goed evenals de wetenschap dat het de laatste ronde is. Vanwege de neiging tot kramp de nok in het allerkleinste verzetje opgekropen evenals de wortelklim, daarna ging het steeds minder matig :mrgreen: totdat ik in de zw hoek probeerde bij de rijder voor me te komen , was wat hersteld en overmoedig :roll: jeminee wat een krampaanval in mijn hamstring... gelukkig zakte dat weer af op het fietspad en rustig naar de finish gekoeteld.

Laatste 2 rondes wat teleurstellende rondetijden maar ach; uitgereden!!! :D

lefty
MTB'er

Bericht door lefty »

Ach ja, dat is nog altijd beter dan na twee ronden te moeten opgeven vanwege schouder problemen.
De benen voelden nog altijd goed, maar de pijn in mijn schouder was niet te harden.
Na een ronde voelde alles nog goed en zat ik in een lekker groepje, maar op de Nok moest ik ze laten gaan waarna de marteltocht begon.
Ook de rug begon te protesteren, waarna ik bij de tweede doorkomst mijn chip heb laten afknippen.
Balen....eerst maar eens wat diagnostiek..!

joepie
MTB'er

Bericht door joepie »

Ging hier erg lekker, 3e ronde ff door moeten bijten.
Daarna ritme weer gevonden.
Laatste ronde nog veel in kunnen halen, ging super !
Misschien iets te langzaam gereden.
Maarja, dat is waarschijnlijk wel het snelste.
Lang leve de hartslagmeter.

zandhopper

Ja je armen krijgen ook goed op hun donder.. en je rug... eigenlijk alles dus.

Schijnt goed voor je te zijn, verdichting van botweefsel oid.. :shock: maar ik twijfel daar wel aan.

Plaats reactie