Napraat Sorpetal

Om te babbelen over marathons en alles wat daarbij hoort
Plaats reactie
Henk van H*

Napraat Sorpetal

Bericht door Henk van H* »

Gisteren met Michael en Nienke de Sorpetal-marathon gereden bij Sundern (in het Sauerland). Prachtig landschap, veel zon en zomerse temperaturen (30 graden).
Ik reed de 55 km, daar valt helemaal niets bijzonders over te vertellen, behalve dat het leuk was om alle vrienden weer te zien.
Nienke en Michael deden de hele afstand (103 km).
De eerste plaats bij de dames was voor de Belgische kampioene marathon mtb 2011. Nienke werd heel knap 2e! Omdat ook Ramses (1e) en Bram (2e) op het podium stonden leverde dat weer zo'n prachtige noord-hollandse podiumfoto op die ik jullie niet wil onthouden.
Applaus voor alle winnaars!

Afbeelding
HvH

HaJe

Re: Napraat Sorpetal

Bericht door HaJe »

Geweldig, hartelijk gefeliciteerd!

Nienke v H*

Bericht door Nienke v H* »

Leuk dat je de foto hebt gepost Henk!

Het was ondanks het warme weer een lekker blubberig parcours, met name de 1e ronde. Veel valpartijen gezien :? Maar de 2e ronde lag het parcours er een stuk beter bij en na wat fantastische aanmoedigingen van familie Rood ging ik met veel vertrouwen en meer snelheid de 2e ronde in.
Na 5:29 uur over de finish. Ook nog 3e prijs bij de bergrace en 1e in mijn categorie.
Een mooi resultaat voor de 1e wedstrijd van de rwp-cup! Hebben andere bikers ook nog verhalen over Sorpetal??

Martin K
Contacteer:

Bericht door Martin K »

Super! Allemaal gefeliciteerd.

Ik was nogal onder de indruk van het filmpje van de spieren van Fred. Zo gaan spieren tekeer na dik 5 uur keihard werken. Oordeel zelf: YouTube

@Nienke: Had je geen hoogtevrees op dat podium? :-)
Website

Weblog

Epic Joppe

Bericht door Epic Joppe »

Ja, ' allemaal' toppers uit Noord-Holland. Gefeliciteerd met die prachtige podiumplaatsen.
Zelf heb ik er wat langer van genoten :mrgreen: Ruim 6 en een half uur onderweg geweest. Eerste ronde ging nog wel aardig maar na de ' Bergsprint' was het even helemaal over. Daarna nog die fijne klim aan het begin van ronde 2 en.......pap in de benen en later ook KRAMP.
Stoppen en omkeren was misschien verstandig maar daarvoor was ik niet naar Sudern gekomen. Dus heel rustig aan, af en toe de kramp er uitlopen en ook nog tijd :roll: om van de omgeving te genieten ( ' kijk een salamandertje....) Alsof het een toertocht was.
Na de verzorging op kilometer 73 ( ik denk dat ik er de laatste was...) en de daarop volgende 2 kilometer naar beneden kwamen ' spirit' en kracht beetje bij beetje weer terug. En nog fijner de kramp bleef weg.
Dus toen weer op normaal tempo weer verder... (scheelt een hoop) En zoals Nienke al aangaf de 2e ronde was het parours veeeel beter( een goed spoor en verder opgedroogd) en dat was vooral in de afdaling heel fijn.
Nog een aantal mede krampslachtoffers ingehaald en uiteindelijk de ' bezemmotor' voorgebleven.
En zelfs voor de laatsten staan ze midden in het bos te klappen en te juichen als je voorbij komt, geweldig.

Hele goede organisatie, mooie tocht en fantastisch weer, tropisch terwijl de voorspellingen nu niet echt geweldig waren ( regen.......)
Alleen die tijd tja.............. :oops:
"CanyonKirk"
------------------------------------------------------------
Kijk mam, zonder fietsenmaker: Canyon Lux MR 9.0 (Wir leben..... bikes)

fred (mtb-sport
Contacteer:

Bericht door fred (mtb-sport »

Martin K schreef:Ik was nogal onder de indruk van het filmpje van de spieren van Fred. Zo gaan spieren tekeer na dik 5 uur keihard werken. Oordeel zelf: YouTube
Tja, toen er beweging in zat deed het niet zoveel pijn meer. Op de finish stond ik 100% geparkeerd en staat er iemand "weiter". Dan denk je bij je zelf "Auf Salzen".
Denk uiteindelijk combi warmte, te weinig drinken vanwege het echte wedstrijdgevoel met Dolf de oorzaak is geweest van deze kramp. Op zo'n (relatief) stukje heb ik dat eigenlijk nooit.
It's all over in just 24 hours

Plaats reactie