Gedaan, fietsen hielden het net aan uit maar we vonden het beide echt leuk, al was hij op het laatste stukje wel moe en ging het tempo er zodanig uit dat het juist moeilijker is om je momentum te gebruiken. Hebben bij de heuvel wel even gekeken maar de switchbacks kan ik niet eens halen totaal geen grip natuurlijk. De twee rockgardens zien er goed te doen uit, als we een echte fiets hadden gehad dan. Maar ook op ons tempo was het erg leuk, voor mij persoonlijk was mjn leukste moment dat ik een heuvel op kwam die niet eens stond aangegeven als een feature zeg maar. Volgens mij net na de uitgang van de slik, komt een beetje naar beneden kombochtje linksom en dan rechtsom dat klimmetje. Hij is niet super steil maar door dat bochtje ervoor verwacht je hem niet als voor het eerst dat rondje rijdt. En er zit een beetje een bump in, met een hele grote wortel. Eerste keer moest ik mijn voet aan de grond doen omdat de lijn die ik wilde rijden niet vrij was ( mijn zoon stond stil, redde het net niet ). Ik vond dit een leuk klimmetje en ik zei dat ik het wel kan, liep stukje terug met de fiets tot het bochtje en probeerde het nog een keer, wilde om die grote wortel heen maar leek wel alsof het een magneet is en mijn voorwiel raakte hem zo dat ik weer niet genoeg snelheid hield. Derde keer wilde ik er weer omheen maar alweer, net een magneet

Maar ik had het beter getimed nu en trok mijn wiel eroverheen waardoor ik mijn snelheid kon houden. Nu zitten jullie waarschijnlijk te lachen dat ik er zoveel moeite mee had maar voor mij was het echt een lekker gevoel. Wilde ook mijn zoon beetje uitdagen om te proberen het nog een keer te doen, echt geen zin in.. Komen we bij een feature waarvan hij denkt die zou ik wel kunnen, maar ja afspraak was eerste rondje nemen we nog geen features mee ( eigenlijk ook de volgende keer niet, ben er wel achter dat dit wel de limiet van mijn fiets is zeker met huidige bandjes, en realistisch zullen die bandjes alleen zorgen dat ik meer snelheid kan halen en houden op flow stukjes, ik moet echt niet gaan springen hiermee ). Sterker nog, precies voor het eind zit die afdaling vlak voor je weer de weg kruist, en die hebben we beide niet meer gedaan. Zowel hij als ik waren een beetje door onze concentratie heen, en vonden het toch wel steil.
Maar dus wel heel erg leuk, en zeker voor herhaling vatbaar! Echter ik merk wel dat mijn fiets maanden stil had gestaan en ik verwacht dat mijn zoon morgen komt dat hij toch wel stijf is. Voor een stelletje couch potato's is een retourtje gma + een vol rondje misschien wel precies goed om aan onze conditie te werken. En hij leert beter vooruit kijken en zijn concentratie erbij houden, hopelijk ook een heel stuk trots op zichzelf dat hij dat toch maar even gedaan heeft!