Park van Luna, status en ervaringen

De overige (veelal kleinere) routes in Noord-Holland
Ray Duijn
friends

Re: Park van Luna, status en ervaringen

Bericht door Ray Duijn »

Idd bike afgespoten , maar jammer dat ze er geen douche hebben ;)
Heb 20 minuten zitten opwarmen in de auto met de airco voluit.
Enne nog bedankt voor je goede advies hoor , maar ik ben zo'n idioot die dan juist wel gaat :lol:
Helemaal vanuit haarlem , maar ik wilde gewoon ook 7 v/d 11 rijden.
Ik zal van het voorjaar eens terugkomen voor een paar droge snelle rondjes , maar vrees dat ik het zo leuker vind hier.
Het liefst ga ik volgend weekend naar langedijk , maar ja dat schijnt ook prut te zijn :?: :!:

reny
MTB'er

Bericht door reny »

Geesterambacht bedoel je?? Om te wandelen is het daar behoorlijk prut maar de vrijwilligers zijn de mtb-route daar heel erg aan het opknappen dus het zal stukken beter zijn dan Park van Luna. Maar ik vrees wel modderig als het regent (of net geregend heeft).
Maar zoals ik zei: er is daar behoorlijk veel en goed geklust

KoudZweet
MTB'er

Bericht door KoudZweet »

Laatst even het hondje gaan uitlaten daar op het MTB parcours.
De laarzen gingen tot voorbij de enkels de prut in bij elke zuigende stap. Succes.

KoudZweet
MTB'er

Bericht door KoudZweet »

Hoi luitjes.

Qua onderhoud zijn alle stukken die open liggen, dus niet in de bosjes, met een 70cm brede frees opengehaald. Hierdoor zijn er veel stenen aan de oppervlakte komen te liggen waardoor het hobbelig is, maar er valt waarschijnlijk in de zomer wel beter te rijden nu als het gras 2m hoog staat. Ben benieuwd wat het betekent voor de doorgaans waardeloze afwatering, het is nu natuurlijk al weer lange tijd droog en keihard.

Met kombochtjes, jumpies en andere aanpassingen zijn ze wel leuk bezig daar, leuk aanbod voor de regionale jongere of beginnende rijders.

ryanebeerman
MTB'er

Bericht door ryanebeerman »

I also drove a few in HHW over that cable yesterday. Actually it is quite a cool course, and nice and close.
Azerbaijan Electronic Visa Application.Complete the Online Visa Application form and get your Azerbaijan visa instantly.

ryanebeerman
MTB'er

Bericht door ryanebeerman »

I also drove a few in HHW over that cable yesterday. Actually it is quite a cool course, and nice and close.
Azerbaijan Electronic Visa Application.Complete the Online Visa Application form and get your Azerbaijan visa instantly.

Marsmannetje
MTB'er

Bericht door Marsmannetje »

Een goede middag, ik had een aantal vraagjes die ik het best dacht ik hier kon stellen ( ook al lijkt dit forum niet erg actief ). Ik heb samen met mijn zoontje nu een drie vier keer wat rondgereden op PVL, het is voor ons om de hoek en ik had gelezen dat het erg 'vader-zoon vriendelijk' was. Dit voornamelijk omdat zowel hij als ik rondrijden op wat je eigenlijk tegenwoordig volgens mij geen mtb meer kan noemen. Toch vinden hij en ik het heel leuk om op een rustig tempo daar rondjes te rijden, en ik let altijd op als er andere mensen op het parcours zijn en die geven wij altijd ruim baan. Een rondje voor ons duurt zo'n acht a negen minuten, hangt ervan af hoeveel zin hij heeft en wie er voor in het treintje rijdt, dus dan snap je wel dat we niet echt snel gaan ( gem. van 14km/h ofzo zegt mijn gps tracker ).

Dat kan ook niet, mijn fiets is 20j oud denk ik, een B1 en achterop ligt een slick... Zoontje rijdt zijn rondjes op een Giant Boulder. Soms gaan we ergens bij een leuk stukje van het track af en gaan kijken hoe andere deze rijden, wetende dat de lijnen die we zien voor onze fietsen niet te doen zijn. En eerlijk gezegd verwachten wij er dat ook niet van.

Mijn grootste vraag is nu echter, mijn zoontje vind het rondje een beetje kort, maar kunnen onze fietsen GMA aan? Natuurlijk doen we geen jumps of drops, op zijn hoogst rollen we erover en meestal zouden we een chicken run nemen, maar is dat conservatief genoeg om met dat soort materiaal over een ander parcour te gaan dan PvL? Op PvL is er geen enkel stuk waar we nog moeite mee hebben, maar zoals gezegd zijn we zeker niet op volle snelheid aan het rijden ( soms rij ik een rondje alleen, dan rij ik wel wat sneller en heb ik juist het gevoel alsof alles dan beter aansluit maar door gebrek aan grip kan ik niet de perfecte lijnen rijden ). Schoorl lijkt mij geheel uit de kwestie, al zou ik die natuurbeleving wel prachtig vinden.

TeFlauw
MTB'er

Bericht door TeFlauw »

GMA biedt op alle zware plekken alternatieven. De 1e heuvel kan je zo omheen fietsen over het asfalt. De zwaarste klim heeft tegenwoordig een heel mooi alternatief. En de jumps en kleine bruggetjes hebben een bochtje er omheen. GMA is mooi opgedeeld in 2 gedeeltes, 1 "zwaar gedeelte" en 1 "rustig gedeelte". Als je het terrein oprijdt kruis je al gelijk de route. Deze gaat daar rechtsaf voor de bomen en langs de sloot en zal uiteindelijk weer terugkomen op ongeveer dezelfde plek. Dat gedeelte van de route (de westkant) is rustig, ruim en eenvoudig, maar wel weer lekker wat anders dan PvL. Ik zou zeggen probeer eerst dat gedeelte eens. Als je je dan comfortabel voelt daar kan je de andere lus er aan toevoegen. De westkant kan je fiets zeker wel aan.

Marsmannetje
MTB'er

Dank je TeFlauw, we gaan het zeker eens proberen dan! Net even mijn balhoofd nagekeken en beetje ingevet stond helemaal droog. Niet dat die fiets er ineens goed door wordt, maar het piept wat minder :)

Morgen geen regen voorspeld, zoontje zegt dat hij er zin in heeft! Vanavond nog paar rondjes PVL gezien dat paar minuten fietsen van mijn huis is, morgen GMA. Zullen dat rustige gedeelte pakken, en gezien onze beide conditie niet al te best is denk ik dat we daarna toch al aardig moe zullen zijn zeker de eerste keer.

Nogmaals bedankt voor de snelle reactie!

Marsmannetje
MTB'er

Gedaan, fietsen hielden het net aan uit maar we vonden het beide echt leuk, al was hij op het laatste stukje wel moe en ging het tempo er zodanig uit dat het juist moeilijker is om je momentum te gebruiken. Hebben bij de heuvel wel even gekeken maar de switchbacks kan ik niet eens halen totaal geen grip natuurlijk. De twee rockgardens zien er goed te doen uit, als we een echte fiets hadden gehad dan. Maar ook op ons tempo was het erg leuk, voor mij persoonlijk was mjn leukste moment dat ik een heuvel op kwam die niet eens stond aangegeven als een feature zeg maar. Volgens mij net na de uitgang van de slik, komt een beetje naar beneden kombochtje linksom en dan rechtsom dat klimmetje. Hij is niet super steil maar door dat bochtje ervoor verwacht je hem niet als voor het eerst dat rondje rijdt. En er zit een beetje een bump in, met een hele grote wortel. Eerste keer moest ik mijn voet aan de grond doen omdat de lijn die ik wilde rijden niet vrij was ( mijn zoon stond stil, redde het net niet ). Ik vond dit een leuk klimmetje en ik zei dat ik het wel kan, liep stukje terug met de fiets tot het bochtje en probeerde het nog een keer, wilde om die grote wortel heen maar leek wel alsof het een magneet is en mijn voorwiel raakte hem zo dat ik weer niet genoeg snelheid hield. Derde keer wilde ik er weer omheen maar alweer, net een magneet :lol: Maar ik had het beter getimed nu en trok mijn wiel eroverheen waardoor ik mijn snelheid kon houden. Nu zitten jullie waarschijnlijk te lachen dat ik er zoveel moeite mee had maar voor mij was het echt een lekker gevoel. Wilde ook mijn zoon beetje uitdagen om te proberen het nog een keer te doen, echt geen zin in.. Komen we bij een feature waarvan hij denkt die zou ik wel kunnen, maar ja afspraak was eerste rondje nemen we nog geen features mee ( eigenlijk ook de volgende keer niet, ben er wel achter dat dit wel de limiet van mijn fiets is zeker met huidige bandjes, en realistisch zullen die bandjes alleen zorgen dat ik meer snelheid kan halen en houden op flow stukjes, ik moet echt niet gaan springen hiermee ). Sterker nog, precies voor het eind zit die afdaling vlak voor je weer de weg kruist, en die hebben we beide niet meer gedaan. Zowel hij als ik waren een beetje door onze concentratie heen, en vonden het toch wel steil.

Maar dus wel heel erg leuk, en zeker voor herhaling vatbaar! Echter ik merk wel dat mijn fiets maanden stil had gestaan en ik verwacht dat mijn zoon morgen komt dat hij toch wel stijf is. Voor een stelletje couch potato's is een retourtje gma + een vol rondje misschien wel precies goed om aan onze conditie te werken. En hij leert beter vooruit kijken en zijn concentratie erbij houden, hopelijk ook een heel stuk trots op zichzelf dat hij dat toch maar even gedaan heeft!

Plaats reactie