Park van Luna, status en ervaringen

De overige (veelal kleinere) routes in Noord-Holland
Jeroen vV

Park van Luna, status en ervaringen

Bericht door Jeroen vV »

Bestaat dat nog dan? Ja dat bestaat nog. En er wordt nog wel eens gebruikt van gemaakt.
Vaak is na 1 rondje je fiets al rijp voor de afspuitplaats, maar nu breekt de periode weer aan dat het redelijk droog blijft.
Vanmiddag in het kader van de voorbereiding vd 5vS 12 rondjes gereden. Stevige allround training. Na afloop gelukkig geen enkele reden voor een poetsbeurt. Als het zo blijft kom ik weer in de avonduren weer wat regelmatiger.

Blijkbaar wordt het gebruik geteld, je rijdt halverwege over een kabel (net als in het GMA trouwens). Er staan nu iig weer wat extra streepjes bij... Er reden trouwens in de periode dat ik er was nog 3 mensen, maar die bleven iets minder lang.

Henk van H*

Re: Park van Luna, status en ervaringen

Bericht door Henk van H* »

ik heb gisteren ook nog een paar in HHW over die kabel gereden. Eigenlijk is het best een gaaf parcours, en lekker dichtbij.
HvH

Jeroen vV

Bericht door Jeroen vV »

Zondagmorgen, tussen het A-diploma van m'n jongste dochter en een lunchafspraak in Derp, nog even een paar rondjes gereden.
Na 2 rondjes viel het me op dat ik niet over de kabel was gereden, rondje 3 dus even goed gekeken en constateerde vandalisme. De pennen waren er uit getrokken en de kabel lag in de bosjes.... Ik heb de kabel maar weer op zijn plek teruggebracht en de pennen in de grond geslagen.

Opvallend trouwens mbt de andere gebruikers: dit is een vader met zoon/dochter try-out-parcours. De laagdrempeligheid trekt blijkbaar veel (schuur-/weg-)MTB bezitters die eens een parcoursje willen proberen.

Thom

Bericht door Thom »

Idd goed voor de vader-zoon relatie en daarnaast mooi om het korte kracht-en smijtwerk van de berijder met fiets te optimaliseren. Zo heb ik gisteravond in een race tegen zonsondergang nog 'snel even' 8 rondjes gereden :mrgreen: . Het zijn korte rondjes van minder dan 6 minuten 8-) dus al gauw heb je de ideale rijlijn gevonden. En kan je hard de bochten insturen om daarna te acceleren naar de volgende bocht. Behalve het vele stuurwerk zijn er ook rechte stukken met heuveltjes waar je door de hoge snelheid haast vanzelf los van de grond komt :o . Uitdaging genoeg. Al was het maar om jezelf mentaal te testen (>> 10 ronden :roll: )

o ja, het kabeltje lag nog keurig op zn plaats. Je vraagt je wel af wat het doel ervan is.
Vanmorgen pijnlijke bovenbenen dus het was een effectief traininkje ;)
Tot vrijdag...

HaJe

Bericht door HaJe »

Inderdaad, prima parcoursje voor een zevenjarige beginner. GMA was het tot voor kort ook maar sinds daar met stierenzand (???) is gestrooid, komt die daar niet meer doorheen. Dus volgende keer weer naar PvL. Geweldig zoveel keus in het lage Noordholland.

HaJe

Bericht door HaJe »

Jeroen vV schreef: Opvallend trouwens mbt de andere gebruikers: dit is een vader met zoon/dochter try-out-parcours. De laagdrempeligheid trekt blijkbaar veel (schuur-/weg-)MTB bezitters die eens een parcoursje willen proberen.
Inderdaad, prima parcoursje voor een zevenjarige beginner. GMA was het tot voor kort ook maar sinds daar met stierenzand (???) is gestrooid, komt die daar niet meer doorheen. Dus volgende keer weer naar PvL. Geweldig zoveel keus in het lage Noordholland.

Ras8176
MTB'er
Contacteer:

Bericht door Ras8176 »

Ik ben daar één keer geweest, maar mis te veel elementen. En veelste weinig bomen
Gebruik je kop, helm"op need a bike fix pb me

HaJe

Bericht door HaJe »

HaJe schreef: Inderdaad, prima parcoursje voor een zevenjarige beginner. GMA was het tot voor kort ook maar sinds daar met stierenzand (???) is gestrooid, komt die daar niet meer doorheen. Dus volgende keer weer naar PvL. Geweldig zoveel keus in het lage Noordholland.
Ah, lees net op de voorpagina dat het zand is gestort om de modderplassen op te vullen. Tja, diepe modder komt een zevenjarige ook niet goed doorheen dus maar even wachten tot het goed is ingereden.

Bicycle Man
MTB'er
Contacteer:

Bericht door Bicycle Man »

Mijn eerste rit in het Park van Luna, afgelopen zondagochtend:
http://paulbastiaansen.wordpress.com/lo ... e-fietser/
'Wat vies is, kan weer schoon worden.'
http://bit.ly/1kMrIKa

alkyone
MTB'er

Bericht door alkyone »

Bicycle Man schreef:Mijn eerste rit in het Park van Luna, afgelopen zondagochtend:
http://paulbastiaansen.wordpress.com/lo ... e-fietser/

:D Ik heb van je verhaal genoten Paul.
Bedankt dat je dit wil delen

Plaats reactie