MTB Zandvoort (Dunebikers.nl)

De overige (veelal kleinere) routes in Noord-Holland
KoudZweet
MTB'er

MTB Zandvoort (Dunebikers.nl)

Bericht door KoudZweet »

Hey mensen,

goedenavond, ik zal me nogmaals voorstellen; nogmaals want ooooooit was ik vaak te vinden in het bos bij Bergen, de laatste 5,6,7 jaar alweer een stuk minder. Of eigenlijk niet.

Ik ben Ko, voorheen uit Castricum, nu te Haarlem-Noord.

Sinds bijna 5 jaar werk ik alweer in Zandvoort, en heb daar sinds kort het MTB parcours ontdekt, en ik zag dat er zo goed als niets over te vinden is op dit forum, dus ik dacht een begin te maken er mee.

Afbeelding

Het parcours is eigenlijk in te delen in 2 stukken, namelijk aan de Zandvoort-kant van het circuit en aan de Bloemendaal-kant van het circuit. De Zandvoort-kant is best technisch, het doet denken aan de paardenpaden van het PWN gebied, alleen dan met een aantal bruggetjes, trappetjes en krappe bochtjes en korte maar soms steile klimmetjes en afdalingen, vandaar dat het ook doet denken aan het Wielerpaleis parcours van Ton.

Afbeelding
Afbeelding

Het stuk parcours aan de Bloemendaal-kant is veel open duin, dus mul, en daarom ook af en toe best technisch.
Afbeelding

Ik kom er vaak want ik werk er, maar ik kan het parcours ook aanraden voor bezoekers, bijvoorbeeld in combi met een circuitbezoek, maar PAS OP, bij GROTE evenementen is het niet toegestaan (en ook onhandig en gevaarlijk) om het MTB-parcours te berijden.

Je komt er door niet bij de hoofdingang richting circuit te gaan, maar 1 afslag later, bij het zogenaamde 'Paddock Office', daar ga je langs, dan doorkruis je de grote parkeerplaats, hou je de slipschool aan je linkerhand. Dan kom je uit bij het tunneltje bij Bos Uit, daar begint het parcours (en de bewegwijzering). Je hebt een A en een B route, waarom snap ik niet, B snijdt stukjes af, kies gewoon A.

Zie of snap je het parcours even niet; neem het pad dat in een logische lijn ligt van je koers dan zit je meestal goed :arrow:

Kortom een leuk initiatief (met een lange geschiedenis; parcours gaat immers over grond van CPZ, gemeente Zandvoort en het PWN), smal, technisch en van alles wat. Mooie rondetijden ga je pas zetten na je eerste verkenningsrondje.
Tot ziens in Zandvoort of in Schoorl.

zandhopper

Re: MTB Zandvoort (Dunebikers.nl)

Bericht door zandhopper »

Klinkt alsof we er inderdaad nodig eens moeten kijken!!! :D

Dave

Bericht door Dave »

in Zandvoort, en heb daar sinds kort het MTB parcours ontdekt
Wat een Toeval
een collega van mij gaat een GPS track voor me rijden van de beide delen.

Zeker handig voor mensen van boven het kanaal :lol: :lol:

Ik zal de track hier delen wanneer ik hem in mijn bezit heb.
MTBambtenaar

zohaa3492
MTB'er

Bericht door zohaa3492 »

Da's een grotendeels onverharde route over fraaie bospaden met een paar venijnige klimmetjes erin (vooral op de Lage en Hoge weg). Mtb'en is op het meest aantrekkelijke deel van deze route evenwel niet toegestaan. (In de Kennemerduinen is het overigens alleen toegestaan op het Zandvoortse mtb-parcours en de ‘gewone’ fietspaden.)
Are you interested in JN0-102 braindumps Get our self paced testking ccna and wikipedia itil study packages to pass your Yale University without any difficulty in selftestengine CITRIX

Ray Duijn
friends

Bericht door Ray Duijn »

Leuke route hoor ! Ik heb hem vorige maand op een regenachtige dag voor het eerst gereden.
Dat was een verassend leuke rit : 2 of 3 leuke klimmetjes en zanderige duintoppen.
Op sommige stukken reed ik met de uiteindes van mijn stuur tegen/door de begroeing , maar ach dat heeft wel wat.
Zolang spaarnwoude nog gerepareerd word , ga ik hier wel vaker komen.
Ook handig dat er twee spuitcabines vlakbij zijn :D
Laatst gewijzigd door Ray Duijn op do 03 sep 2015 20:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Ray Duijn
friends

Bericht door Ray Duijn »

Afgelopen zaterdag met 2 camera's en 3 statieven naar Zandvoort gegaan om het nieuwe stuk te rijden en filmen.
https://www.youtube.com/watch?v=zWpEeLCCERk
Het was al een leuke route , maar dit is wederom een verbetering.
Maar wie o wie stoot als eerste zijn of haar kop aan het bruggetje :!:
Gave drop-off en jump , alleen wordt de chicken-out route vaker gebruikt dan de jump ;)

Ray Duijn
friends

Bericht door Ray Duijn »

Een "the making of ....".
https://www.youtube.com/watch?v=jL7Ngg0ozfs
Voorheen was het gewoon een cam op mijn handlebar flikkeren of op mijn helm :roll:
Tsja en als je dan 4 camera's en 5 statieven nog hebt , is het alleen een kwestie van leren regisseren/editen/monteren.
Ik gebruik freeware , videopad editor , maar alllicht dat er betere programma's zijn.
En met slechts één action cam en één steady cam krijg je al leuke reslutaten.

RJ Dio

Bericht door RJ Dio »

Heb het rondje gisteren ook gereden . Het lag er voor 98% erg goed bij .
Technisch en toch ook snel ook de hoogtemeters ( 180 op mijn gps ) tellen
aardig snel op . Rondje was net weer wat uitgebreid , ik had 9,2 km, en reed
een zeer redelijke tijd . Hoewel het redelijk waaide had je er niet heel veel last van.
Ronnie

Woestijnvis91
MTB'er

Bericht door Woestijnvis91 »

Hallo,

Ik ben beginnend MTB'er en ben geïnteresseerd in het parcours van Zandvoort. Nu ben ik bezig mijn fiets up te graden, en was ik benieuwd welke banden worden geadviseerd voor dit parcours.

Het liefst zoek ik een all round band, geschikt om naar het parcours te fietsen over de asfalt/stenen paden en geschikt voor het mulle zand tijdens de zomer. Wat adviseren jullie mij? Of valt het met de mulle zand tijdens de zomer en/of winter harstikke mee?

Zo heb ik vernomen dat RR 2.25 voor en achter het goed doet, en ik las ook ergens dat de combi furious fred en racing ralph het goed doen op mul zand. Wat zijn jullie meningen hierover?

En is er veel verschil in het terrein tussen zomer en winter? Denk aan mul zand en verharde paden?

Ik hoor graag van jullie! :)

zandhopper

Bericht door zandhopper »

Het is in de zomer wel mul omdat er weinig verbeterd mag met verharding oid.

Furious Fred lijkt me daarom erg smal.

Voor zulke ondergrond is de Thunder Burt 2.25 erg geschikt. Voordeel van Racing Ralph is dat je dan veel universeler rijdt en alle parkoersen in NL aankan.

In de zomer zou je ook op strandbanden kunnen rijden. :D

Plaats reactie