callantsoog on wheels 2012

Afspraakjes, dates, meetings, Rendez-vouzs, get-togethers

reactie's graag

Totaal aantal stemmen: 0

ouwe

Re: callantsoog on wheels 2012

Bericht door ouwe » ma 24 sep 2012 16:37

Uit betrouwbare bron!! Als je 6 uur fietsen niet leuk vind en ook geen maat hebt om 2x 3 uur te fietsen. Is er ook een mogelijkheid om er een toertocht van te maken.
Je fietst dan 4 rondjes van ongeveer 10 km. Inschrijven tegen gereduceerd tarief.
GEWOON MEEDOEN!! Er resten nog 4 dagen om in te schrijven.

Dalli

Bericht door Dalli » wo 26 sep 2012 21:49

Vandaag een rondje gereden zoals op de routekaart stond.
Strand was zwaar in het begin, liep later beter.
Route was goed te volgen ( kon niet over het terrein van het Hoogheemraadschap vlak voor Camping Tempelhof, het hek was dicht) tot het laatste gedeelte.
Eerste keer aan de rechterkant van de sloot, dat was duidelijk verkeerd. De tweede keer over de dijk, die liep tegen een hek. Bij de derde poging, links van het water, eerst over het 'oude' bollenveld, daarna rechts. Het is moeilijk al lopend langs de slootkant, onder het prikkeldraad door. Ik verwacht dat het zondag wel anders zal lopen.
Ik ben benieuwd en heb er zin in.
Tot zondag met hopelijk hetzelfde mooie weer als vanmiddag.
Richte
Laatst gewijzigd door Dalli op do 27 sep 2012 19:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Beter 1 fiets in de hand dan 3 in de schuur!

SBT-Schagen
MTB'er

Bericht door SBT-Schagen » do 27 sep 2012 07:33

Ik vraag me af wat voor banden je nou het beste kan gebruiken in dit rondje van 10 km zit zoveel verschil van ondergrond.
Ik heb er ook zin in hoop dat ik de 6 uur haal.

Dalli

Bericht door Dalli » do 27 sep 2012 19:29

Altijd kijken wat de lastige stukken zijn en dat is het zachte zand op het strand. Dus niks geen noppen, de Super Moto's eronder.
Gisteren was er nog weinig blubber en bijna alles is rechtuit.
Voor de spanning heb je een rondje of 6 de tijd om te ervaren wat het beste is ;)
Beter 1 fiets in de hand dan 3 in de schuur!

ouwe

Bericht door ouwe » vr 28 sep 2012 19:32

Met super moto's moet het te doen zijn. Erg drassig is het niet en anders, niet al te haaks in de bochten. Wel een beetje meer lucht er in als tijdens een strandrace.
De organisatie draait op volle toeren heb ik begrepen. Het beloofd een leuk spectakel te worden.Wat betreft de route , dat gaat helemaal goed komen, alle hekken gaan open er komt een brug in het dorp en alles wordt afgezet en goed aangegeven. Veel vrijwilligers zijn nu al op de been, zelfs het leger schijn te komen helpen.
En Dalli!! je bent wel gesingnaleert hoor ,in je "schoorl"outfit.

Henk van H*

Bericht door Henk van H* » zo 30 sep 2012 18:34

Zo, dat was een lekker daggie in Callantsoog. Samen met Richte de 6-uurs estafette gereden. Om en om een rondje van ca 22 minuten totdat Richte's stuur afbrak. Hij had echter weer snel een vervangende fiets te pakken.
De organisatie had zijn best gedaan om een afwisselend parcours uit te zetten. Een flink stuk strand (wind mee), veel graspaden, dwars door een camping, door het restaurant, een klein beekje, een zandige sloot, en dan een zware ruig begroeide dijk wind tegen, om dan in het centrum via allerlei bruggetjes weer bij de wisselzone uit te komen. Het weer was schitterend en de organisatie verdient een pluim
HvH

Julian

Bericht door Julian » zo 30 sep 2012 20:58

Ook genoten van de leuke wedstrijd! Gemoedelijke sfeer en een leuk afwisselend rondje van een mooie lengte. De wind was de grote deler vandaag, en maakte het voor het gevoel extra zwaar. Door toch de maximale inspanning per rondje, werd het elke rondje moeilijker om al fietsend het strand op te rijden. En de snelhied tegenwind werd steeds minder. Respect voor de individuele rijders.
Organisatie weinig op aan te merken! Misschien kan er nog een tabel met de rondetijden worden gemaakt?

Kleine oproep; heeft er iemand per ongeluk een donkerblauwe PME winter/herfstjas meegenomen uit de tent? Ik ben hem kwijt en zou hem graag weer terug hebben...
Saikuringu ni iku (Go on a bike ride)

SBT-Schagen
MTB'er

Bericht door SBT-Schagen » zo 30 sep 2012 21:04

Het was inderdaad een mooie dag, leuk rondje met veel afwisselende stukken.
Wel lekker op het strand voor de wind .
Bij elk rondje dacht ik wel die arme vrijwilligers moeten zo lang staan,waarschijnlijk dachten ze dat ook over mij.
Toch nog 110 km in 5:30uur gereden.
Al met al een lekker dagje biken, alles was perfekt voor mekaar :D

ouwe

Bericht door ouwe » zo 30 sep 2012 21:31

Die Callantsoogers hebben het toch maar weer geflikt.Als we bedenken dat ze dit allemaal voor de eerste keer georganiseerd hebben! Petje af! 6 uur fietsen is wat , maar zo'n evenement organiseren is dat ook. Vind ze maar eens al die vrijwilligers die daar een hele dag in weer en wind in touw zijn om ons te laten fietsen.Om over de algehele organisatie maar te zwijgen.
Ook het enthousiasme van de bewoners hele maal top. Het is nml. echt niet zo gewoon om door de tuin van een hotel te mogen fietsen. Het zelfde geld voor de Camping , dan moet je toch wel fietsminded zijn.
Zelf vond ik het een pittig rondje, wel lekker knallen op het strand maar zwoegen op de strandopgang pff. dat is niet mijn ding.
Jammer dat mijn maat eerder naar huis moest en ik dus veel laatste rondjes moest rijden en ik schaam me er een beetje voor, maar toen de bel voor de laatste ronde ging ben ik afgestapt.Anders hadden we vast wat hoger in de uitslagen gestaan. ouderdom zullen we maar zeggen.
Volgend jaar weer???

ouwe

Bericht door ouwe » zo 30 sep 2012 21:47

Toch nog een klein smetje op de uitslagen. Al onze ronden zijn niet geteld, we hebben er 3 meer gereden dan in de uitslagen staan vermeld.
Tja, dan klopt e.a. niet meer. Na een aantal rondjes riep men wel om dat als de chip te hoog over de lijnen ging er niet geregistreerd werd.
Dat hadden wij weer . Bidon in de achterzak en dus te hoog. Klopt ook de gemiddelde snelheid niet meer. Maarja , volgende keer rijden we gewoon iedereen er af :D

Plaats reactie