biken in spaarnwoude

Afspraakjes, dates, meetings, Rendez-vouzs, get-togethers
Plaats reactie
Ray Duijn
friends

biken in spaarnwoude

Bericht door Ray Duijn » vr 26 jun 2015 21:44

Wie gaat er morgen - zaterdag - mountainbiken in spaarnwoude ?
Zelf ga ik overdag 2 rondjes doen en 's avonds/'s nachts nog 2.
Zwarte route wel te verstaan , met uitzondering van de nieuwe klim die de 1e keer richting uitkijkpunt gaat.
Dit omdat het nog vrij nieuw is en heeeeel erg los ligt , zeker met dit droge weer.
Voor de rest rij ik alles en zonder af te stappen ... met een flinke snelheid door het stukke mulle zand bij de sloot ;)
Ik zoek eigenlijk iemand die iets beter is , iets minder is of gewoon onbekend op deze route.
Om een idee te geven : oude zwarte route spaarnwoude in 25 min. en schoorl in 45 min. , maar daar heb ik pas 3 keer gereden.
Enne .... in het pikkedonker rijden met een goede verlichting is helemaal tof.
De route ligt er mooi bij : veel stukken met zand en stenen in afdalingen zodat je je in het buitenland waant , af en toe beetje slippen is onvermijdelijk.
Mijn favoriete klim - de 2e en laatste klim richting uitkijkpunt bij snowplanet langs het bikepark - is helemaal top.
En zelfs de lange afdaling bij het 1e uitkijkpunt is volledig hersteld na het drama van de strong viking run.
God wat ben ik blij dat spaarnwoude zo laag in de lijstjes staat :D
En wat valt het de gastrijders uit schoorl meestal tegen , kwestie van onderschatting denk ik , want tsja ik kan schoorl rijden en dat is de beste en dan komen ze op een worldcup-achtige route :shock:
Tuurlijk is de nok pittig begrijp me niet verkeerd , maar leg daar maar eens een paar 180 graden bochten in :o

wijthoef

Re: biken in spaarnwoude

Bericht door wijthoef » za 27 jun 2015 10:00

mooie teksten RAY er zijn er vast wel een paar die geprikkeld worden ik zeker maar ja leeftijd :evil: .
ik houd het wel bij dijkgatbos met klimmetje robbenoordbos succes.

joepie
MTB'er

Bericht door joepie » za 27 jun 2015 17:14

Hier ligt de prioriteit er blijkbaar niet genoeg.
De wil is er wel.
Woensdag Haarlemmer proberen, ook wel wat voor ray ?

Van de week ook dat robbenoord maar bekijken.

Ray Duijn
friends

Bericht door Ray Duijn » za 27 jun 2015 22:50

He Fred ,

gewoon eens gaan op een zondag naar spaarnwoude .... ik kan de route uitleggen en zonodig aanpassen.
Je hoeft je nergens voor te schamen : ik zie alle leeftijden twijfelen bij afdalingen of afstappen bij de zwaarste klim ;)

En Joepie ... ik neem aan dat je bedoelt Haarlemmermeer/hoofddorp ? Die is net "geopend" toch ? Ik geloof niet dat dat het bij Spaarnwoude haalt.
Ik weet niet waar je woont en wat je stijl of niveau is , maar Robbenoord verkiezen boven Spaarnwoude ? :o

Anyway vandaag 6 rondjes gereden tussen 1230 en 1700 , de route voorgereden voor 2 gasten uit Hoofddorp en Amsterdam. Praatje gehouden met gastrijder uit Schoorl.
Een stelletje met huurmountainbikes van Step & Ko dat stond te twijfelen bij de eerste afdaling even uitgelegd dat dat hem niet gaat worden.
Verder ging ik vandaag bij rondje 3,4,5 tegen de grens aanrijden en ben ik idd er over heen gegaan ook haha.
2 keer goed op mijn bek gegaan , te snel in twee verschillende afdalingen met zand , gruis , losse stenen.
Nu liggen mijn onderbenen en onderarmen aardig open , maar ja die adrenaline he ?
PHTO0003 mod.jpg
rechterarm
PHTO0003 mod.jpg (182.43 KiB) 1899 keer bekeken
PHTO0005 mod.jpg
linkerarm
PHTO0005 mod.jpg (176.84 KiB) 1899 keer bekeken

zandhopper

Bericht door zandhopper » zo 28 jun 2015 09:32

Braam ?? :mrgreen:

wijthoef

Bericht door wijthoef » zo 28 jun 2015 10:24

ray bedankt voor je aanbod maar zoals ik al op je persoonlijk bericht had gemeld,
op het ogenblik is het met werken heel druk als het wat rustiger word ga ik er zeker naar toe,
en herstel ze

Ray Duijn
friends

Bericht door Ray Duijn » zo 28 jun 2015 23:31

Ha ja idd zandhopper nu even lastig , maar nog een paar maandjes wachten en dan plukken.
Combinatie van zand , gruis , stenen en een te hoge snelheid.
Kwestie van grenzen opzoeken , maar goed voor de kick.

En Fred werkze iig en lekker de airco aangooien ;)

Ray Duijn
friends

Bericht door Ray Duijn » vr 03 jul 2015 20:45

Een korte impressie van de leukste klimmen en afdalingen van de zwarte route in Spaarnwoude.
https://youtu.be/vhqDtSnhtcE

Plaats reactie