Napraat 5vS 2013

De jaarlijkse marathontraining op het parcours van Schoorl
Plaats reactie
zandhopper

Napraat 5vS 2013

Bericht door zandhopper »

Mijn 4e 5, zat om 8uur op de fiets en was uiteraard weer een van de eersten. Maar de organisatie was geheel klaar, die waren nog vroeger opgestaan, heel veel dank, heren en dames!!!! :!:

Ik had zelf ook een kort nachtje, 12uur thuis van werk, een bord griesmeel met rozijnen en appel naar binnen gewerkt en 01uur te bed.

Bij de start stond ik eigenlijk wat te ver naar achteren, nou maakt dat in theorie niet uit, de netto tijd telt tenslotte, maar moest de eerste ronde veel inhalen. Gelukkig kwam m'n parcourskennis goed uit en kon ik een hele trein vlak voor de Niels blink inrekenen. Eerste ronde begon de rug helaas al te klagen :roll: . Mijn 1e doorkomsttijd was goed, sneller dan verwacht, lag dat aan het parcours of (te) snel gestart??

Tweede ronde haalde ik nog wat in en reed plots zo'n beetje helemaal alleen, dat zijn van die verwonderlijke momenten in de 5vS!! Voor ik het wist was ik weer bij de start en concludeerde dat die ronde wel erg snel was gegaan. Ja dan lekker die derde ronde in en dan beginnen de benen te meuten, je rug doet al pijn en ik kreeg zelfs kramp in mijn hand, dan slaat de twijfel toe, rijd je niet te hard??? Mentaal zwaar rondje dus :oops: maar de doorkomst was wel naar wens. Dus gewoon doorgaan en kijken waar het schip strand, hoe sneller, hoe eerder klaar!! :mrgreen:

De 4e keer de nok op ging al moeilijker, maar ik pepte mezelf op met, hierna nog 1 nok, hierna nog 1 gemeen hellinkje ed, dat hielp. Ook reed ik zo'n 100m achter Jur, maar kwam geen meter dichterbij, later zag hij me , maar ik kon gewoon het gat niet dichten.

De 5e ronde is de makkelijkste, de laatste keer de wortelklim, de laatste Zwarte Blink ed, heerlijk. En je haalt achterblijvers in, die moeten dan nog een ronde!!! Hoewel ik vooraf van plan was geen slechte laatste ronde te rijden kon ik met klimmen toch geen potjes meer breken. Bij de kerf kon ik echter wel lekker onAarts doortrekken. Daar rekende ik een Bike Action in die mijn doel was geworden, die had het duidelijk slecht!! Op het schelpenpad reed ik naar de volgende Bike Actionner toe en samen doken we het laatste stukje op. Bij het klimmetje ging hij wel erg langzaam dus ik zei hup de finish is in zicht!! Hij wilde natuurlijk niet ingehaald worden dus dat leverde nog een mooie finishsprint op!!

Almetal dik binnen de 3.20 binnen, ZEEEEEEEEEEEEEEEEEEEER tevreden!! Ik was wel de uitputting nabij, thuis na de nodige versnaperingen en drank en koffie was ik na het soppen nog steeds 2kg lichaamsgewicht kwijt. Ja een lekkere training!!!!!!!!!!!!:mrgreen:

zandhopper

Re: Napraat 5vS 2013

Ja toch weer te weinig gedronken dus, dacht dat ik wel mijn best gedaan had, nog meer op letten!! :roll: En trainen op drinken :lol:

SBT-Schagen
MTB'er

Bericht door SBT-Schagen »

Mijn eerste 5 van Schoorl zit er op !
Ik heb erg lekker gereden, tijdens het eerste rondje was het wel effe druk.
Maar onderweg dacht ik wel dat ik rustig moest beginnen,vandaar dat ik de drukte van het begin niet zo heel erg vond.
In de tweede ronde kon ik een grote groep inhalen en weer lekker eigen tempo rijden.
Had nog wel last van een biker die heel langzaam de afdaling nok deed en opeens dwars over stilstond..... ik in de remmen en over de kop.... maar kon gelukkig meteen weer door.
Wel een gevoelig armpje en oeps ik zei niet van die hele aardige opmerkingen, het klonk als iets van k@&$#@@ :twisted:
In rondje 3 kon ik mijn eigen tempo goed doorrijden, nog twee ronden te gaan.
De laatste twee ronden heb ik de nok met verstand genomen,maar toch alles gereden op het grote blad.
De laatste keer zwarte blink deed wel het meeste pijn maar met de gedachte dat de finisch in zicht was maakte dat niet meer uit.
Mijn maatjes George en Aart waren al lang binnen en hebben top gereden.
Zelf ben ik ook erg tevreden! :D :D :D
Bijlagen
5 van Schoorl_1.jpg
5 van Schoorl_1.jpg (94.85 KiB) 5703 keer bekeken
5 van Schoorl_2.jpg
5 van Schoorl_2.jpg (51.33 KiB) 5703 keer bekeken

zandhopper

SBT-Schagen schreef: Zelf ben ik ook erg tevreden! :D :D :D
Als eerste meid eindigen royaal onder de 3.30 is natuurlijk ook niet mis............. :lol:

Jammer dat Nienke haar beste dag niet had , die reed vorig jaar ook rond die tijd, dan hadden we een mooie battle gehad!!!

lefty
MTB'er

Bericht door lefty »

In tweede groep gestart met de gedachte mij niet gek te laten maken, zeker niet met de niet optimale voorbereiding in het achterhoofd.
Nou dit lukte dus niet....de eerste ronde ging in 41.33, wat te snel is weet ik inmiddels uit ervaring.
Mijn tweede ronde ging in 42.11 en toen sloeg de "hoogmoed" toe. Ik reed in een lekker groepje, moest af en toe een gaatje laten maar reed daar op andere stukken ook weer gemakkelijk naar toe.
De derde ronde legde ik af in een keurige 43.35 waarbij ik eigenlijk nog geen centje pijn had.
Ik had geen persoonlijke verzorger mee, dus bij het ingaan van de vierde ronde ben ik bij mijn persoonlijke boom even gestopt om mijn bidons te wisselen en wat nieuwe gelletjes te scoren.
......en dat had ik misschien niet moeten doen. Het stuk tot net voor de zwarte blink ging nog wel maar tijdens de beklimming kreeg ik ontzettende pijn in mijn benen. Het bleek het begin te zijn van een martelgang. Ik had geen kramp (gelukkig) maar ik was niet vooruit te branden en ik verloor mijn groepje uit het oog. De vierde ronde ging in 47.30 en ik was ondertussen behoorlijk met mijzelf in gevecht en ook mijn frame had het zwaar want ik bemerkte een scheur in de bovenbuis net voor mijn zadelpen. Ik kreeg ook in de gaten dat ik ook niet meer zo geconcentreerd was en belandde in een afdaling bijna een keer tegen een boom, waarna ik mijzelf hardop tot de orde heb geroepen (ik reed toch alleen :lol: )!!
In de laatste ronde heb ik toch weer wat renners (die het waarschijnlijk ook slecht hadden) ingehaald om te eindigen in een tijd van 3.42.21, een tijd die gezien de grieperige voorbereiding niet slecht is.
Mijn Cannondale staat inmiddels bij Beukers waarbij ik hoop op een garantie afhandeling en dan misschien meteen maar een 29'er !!!!
Het was ondanks het afzien toch weer een mooie belevenis. Wel heb ik mij tijdens de rit gestoord aan al die mensen die (ook al in de tweede ronde) het Halfords paadje namen....maar ja.
Rest mij nog de organisatie te bedanken voor weer een goed georganiseerd evenement en ik ben benieuwd wat wij volgend jaar voor onze kiezen krijgen wanneer we niet meer op ons oude vertrouwde rondje kunnen "koersen".

Tot ziens in Schoorl..greetzzzz Jurgen Veer

zandhopper

Deze training blijft idd een beetje een martelgang!! :D

Tsja, het Halfordspaadje, wikkels op de grond, het zal wel niet zonder kunnen. Kijken we gewoon naar onze eigen prestaties en die van de organisatoren.

Uitrijden blijft al een kick!!

Dit jaar voor het eerst een aantal rijders op een ronde gezet, ga je er vrij vlot voorbij en denk je , jeeh; die moeten nog een ronde :mrgreen: . Verbaasde me er ook over dat deze achterblijvers echt ruimte voor me maakten,terwijl ze het zelf niet makkelijk hadden!!, dat was weer positief!!!!!!! :D

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS »

Mooie verslagen, leuk om te lezen hoe iedereen het beleefd heeft.

lefty
MTB'er

Bericht door lefty »

Ik merkte onderweg al dat er veel afval langs het parcours lag en ik stoor mij hier ook aan.
Ik dacht dat MTB'ers meer "natuurmensen" waren in tegenstelling tot wegrenners die hun afval overal neer gooien.
Het is een kleine moeite je verpakkingen in je koerstrui te stoppen en dit bij start/finish te dumpen.
Misschien is het een idee om aan het einde van het fietspad vlak voor de finish een opvangfuik te plaatsen voor het afval.
Dit mag niet meer gebeuren want zo wordt het verpest voor de goedwillenden.

Michael M
MTB'er

Bericht door Michael M »

Zo! Dat waren weer wat mooie kilometers.
Top organisatie weer! dank iedereen.
Foto's waren ook leuk!
Als je bidon verzamelaar bent kun je je verzameling flink uitbreiden als je het parcours volgt. :D
Mijn rondjes begonnen lekker in de tweede groep.
Wel beetje voorin gestart, dat scheelde een wachtrijtje voor het eerste heuveltje.
Eerste drie ronden lekker meegedraaid in een groepje. Na derde rondje bidon bijgevuld (werd voor mij gedaan :mrgreen: ) en lege gel papiertjes afgegeven.
Ik had net de week ervoor een nieuw RR achterbandje gelegd en geen problemen gehad. Tot ik mijn bike een beetje vond zwabberen de vierde ronde.
Tja! hij liep langzaam leeg. pff! later bleek met nog 0.72 in de band. Zat gaatje in de naad aan de zijkant. Latex vulde niet dus.
Laatste ronde liet zich dus gelden in de benen. phoephoe! Had ik beter even kunnen stoppen en Co2 pompie erop.
Verder voldaan en lekkere uurtjes kunnen sjezen!
Groeten, Michael

Plaats reactie